Gå til innhold

Tøffel av en mann :-)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg må le når jeg ser mannfolk som lar seg styre av kona. For eksempel i dag vi på en samling på skolen. Enn mann sa:her selger dem kake jo.

Konen sier:du trenger ikke kake no. Han bare ser på kaken og går videre

En gang var jeg på julebord og ble litt sjokkert. Vi hadde fått servert 1 runde middag og servitører kom rundt med en runde til. En mann sa at han vil ha en runde til. Da bryter konen inn å sier at han har fått nok.

Hadde min mann sagt at jeg ikke fikk spise mer så hsdde jeg iallfall spist mer :-)

Anonymous poster hash: 3fc64...245

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/406135-t%C3%B8ffel-av-en-mann/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg må le når jeg ser mannfolk som lar seg styre av kona. For eksempel i dag vi på en samling på skolen. Enn mann sa:her selger dem kake jo.

Konen sier:du trenger ikke kake no. Han bare ser på kaken og går videre

Vi vet jo ikke hva som ligger bak her. Det kan jo være at gubben er en tøffel og dama styrer alt med hard hånd, men det kan jo også hende at han har diabetes, men ikke evner å styre sitt eget kosthold? Eller andre grunner til at hun må passe på hva han spiser.

Er det verre når en mann bestemme over ei dame enn når det er omvendt?

Jeg lurte også på om dette skulle være et poeng i innlegget eller ikke.

For meg er bruk av ordet "tøffel" veldig fremmed, og jeg bruker det aldri i denne forbindelse. Bruk av denne betegnelsen innebærer at man vanligvis synes mannen skulle ha et visst overtak eller bestemme mer enn kvinnen i et forhold. En snakker tross alt aldri om at kvinner er tøffel, det anses vel ofte mer naturlig at hun innehar denne "rollen".

Gjest Gargamel

Jeg lurte også på om dette skulle være et poeng i innlegget eller ikke.

For meg er bruk av ordet "tøffel" veldig fremmed, og jeg bruker det aldri i denne forbindelse. Bruk av denne betegnelsen innebærer at man vanligvis synes mannen skulle ha et visst overtak eller bestemme mer enn kvinnen i et forhold. En snakker tross alt aldri om at kvinner er tøffel, det anses vel ofte mer naturlig at hun innehar denne "rollen".

Jeg tror ikke det er vanlig å mene at en mann skal sette grenser for hvor mye en kvinne skal spise. Han ville blitt regnes som veldig kontrollerende på grensen til psykopat.

Jeg synes det mest påfallende er at feilen blir plassert hos mannen i alle tilfeller .

Endret av Gargamel
AnonymBruker

Tror du bedriver sterk generalisering og undervurdering av "menn" her. (Du må ha i mente at også vi menn kan være veldig ulike. Vi er mennesker vi også. ;) ) Noen kvinner er veldig "styrete", og jeg kan love deg at dersom mannen hele tiden skulle ta opp kampen om "bagateller", ville forholdet trolig ganske raskt vært over. Noen kvinner har nemlig et sterkt kontrollbehov, og skal ha kontroll over det meste. Det kan også være at han har litt vanskelig for å beherske seg mht søtt, og at han har et helseproblem (overvekt, hjerte-karlidelse, diabetes eller lignende), hun prøver å ta hensyn til.

Anonymous poster hash: 4c3c3...dba

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...