Gå til innhold

Er det slik at ar et brukket bein blir sterkere enn det andre?

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida

Et uviktig spørsmål, men jeg lurer. :) Er det slik at beinet blir sterkere der man har hatt et brudd?

Jeg fikk knusningsskader i leggen oktober 2011. Lenge, i hvert fall nesten 2 år var den brukne leggen nesten halvparten så tykk som den andre da jeg mistet musklene i den og ubevisst brukte venstre mest. I årene etterpå har jeg trent mye styrke. Blant annet step-up med vekter i hver hånd og her om dagen slo det meg : - Jøss, jeg var jo blitt mye sterkere i det brukne beinet. :o Er forklaringen at beinet blir sterkere ved bruddstedet eller er det bare slik at det er normalt at høyrefoten er sterkere når en er høyrehendt?

Når jeg googler leser jeg om både de som mener at et brukket bein vil forbli svakere og de som mener at det vil bli sterkere.

I hvilket bein er dere sterkest?

Fortsetter under...

Jeg har tvert i mot hørt at ved beinbrudd får mange en svakhet - et smertepunkt - i mange år. Andre kan nok oppleve det motsatte, at det blir mer brusk som dannes rundt bruddstedet, slik at det blir sterkere.

I ditt tilfelle vil jeg tro det skyldes høyrefoten (ja et bein er ofte sterkere enn det andre) samt at du har trent det mye.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...