hornycorn Skrevet 1. januar 2002 Del Skrevet 1. januar 2002 I alle år man fått høre at melk skal være så utrolig sunt for kropp og sjel. Men er det virkelig det? Den er jo laget til et dyrt på over 150kg sånn at det skal bli større og sterkere, ikke for et lite menneske. Hvis man foreksempel drikker Isbjørn-melk vil man dø, for den er giftig for mennesket. Og drikker man melken til en sel vil man nesten legge på seg det firedobbelte ev kroppsvekta i løpet av en uke. Og da stiller jeg igjen mitt spørsmål; Er melk sunt for et menneske? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holmes Skrevet 1. januar 2002 Del Skrevet 1. januar 2002 Nei, melk er for kalver. Vi bør heller støtte bryggerinæringen... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest idioti Skrevet 1. januar 2002 Del Skrevet 1. januar 2002 Nei, melk er for kalver. Vi bør heller støtte bryggerinæringen... melk er for kalver? Det vil si at hva er for mennesker da? ikke kjøtt, eller korn eler noe, for ikke noe av det er lagd for oss, er det vel? Vi har bare funnet ut at det kan spises, så hvorfor kan vi ikke drikke melk liksom?? den som liker og tåler det kan vel bare drikke ivei. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holmes Skrevet 1. januar 2002 Del Skrevet 1. januar 2002 melk er for kalver? Det vil si at hva er for mennesker da? ikke kjøtt, eller korn eler noe, for ikke noe av det er lagd for oss, er det vel? Vi har bare funnet ut at det kan spises, så hvorfor kan vi ikke drikke melk liksom?? den som liker og tåler det kan vel bare drikke ivei. Ganske mange undersøkelser viser at melk kan fremme hjerte og karsykdommer hos mennesker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest idioti Skrevet 1. januar 2002 Del Skrevet 1. januar 2002 Ganske mange undersøkelser viser at melk kan fremme hjerte og karsykdommer hos mennesker. Men alle vet jo at det er hel-melk da, og det er ikke melken, men fettet som er skyld i det. Så drikker man lett melk, (og spiser sundt ellers) så er problemet borte... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vin Skrevet 1. januar 2002 Del Skrevet 1. januar 2002 Men alle vet jo at det er hel-melk da, og det er ikke melken, men fettet som er skyld i det. Så drikker man lett melk, (og spiser sundt ellers) så er problemet borte... Ikke vet jeg , har aldi drukket melk. Men nå da jeg har dårlig nyrefunksjon , fikk jeg beskjed om å drikke max 2 glass til dagen av legen...så.....noe må det være . 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sterkøl Skrevet 1. januar 2002 Del Skrevet 1. januar 2002 Ikke vet jeg , har aldi drukket melk. Men nå da jeg har dårlig nyrefunksjon , fikk jeg beskjed om å drikke max 2 glass til dagen av legen...så.....noe må det være . Ja, og noen blir syke av melk, så noe må det jo være i at melk er for kalver. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest motisaz Skrevet 1. januar 2002 Del Skrevet 1. januar 2002 nei melk er ikke for mennesker! men for barn..altså dyreunger og babyer som de skal suge fra moren sin til de er store nok til å spise selv.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miss lykket Skrevet 1. januar 2002 Del Skrevet 1. januar 2002 Ikke vet jeg , har aldi drukket melk. Men nå da jeg har dårlig nyrefunksjon , fikk jeg beskjed om å drikke max 2 glass til dagen av legen...så.....noe må det være . Proteiner er det mye av i melk, noe som for de fleste er sunt, men ikke for dem med dårlige nyrer...see? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest idioti Skrevet 1. januar 2002 Del Skrevet 1. januar 2002 nei melk er ikke for mennesker! men for barn..altså dyreunger og babyer som de skal suge fra moren sin til de er store nok til å spise selv.. hva med ost da som er laget fra melk? for babyer?? *riste på hodet* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest idioti Skrevet 1. januar 2002 Del Skrevet 1. januar 2002 Ja, og noen blir syke av melk, så noe må det jo være i at melk er for kalver. jævla bra resonnement...noen blir syke av melk, så da må det være for kalver...ehh...for hver matvare finnes det folk som blir syke av dem, men skal vi la vætre å spise alt da eller? De som ikke tåler det kan la være, resten må da vel kunne spise det, eller? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest motisaz Skrevet 2. januar 2002 Del Skrevet 2. januar 2002 hva med ost da som er laget fra melk? for babyer?? *riste på hodet* så vidt jeg vet kommer ikke ost ut i fra kuas spener..men er et produkt mennesker har lagt. Som jeg mener ikke har noe med mat å gjøre. Men det er min mening..og du kan være så uenig du vil 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest idioti Skrevet 2. januar 2002 Del Skrevet 2. januar 2002 så vidt jeg vet kommer ikke ost ut i fra kuas spener..men er et produkt mennesker har lagt. Som jeg mener ikke har noe med mat å gjøre. Men det er min mening..og du kan være så uenig du vil da spiser du vel ikke mel heller da? for det vokser ikke akkurat på strå det heller, men er noe vi mennesker har laget... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.