Gå til innhold

Hva kjennetegner fornøyde mennesker?

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida
Skrevet

1.september er ikke lenge til med tanke på at det er sommerferie i mellom. Jeg har søkt siden i fjor høst. Jeg var på intervju i går og får svar i begynnelsen av neste uke. Jeg fikk en god følelse, men den kan være feil. Jeg har hatt god følelse tidligere også. Jeg har vært på intervju hvor jeg har fått vite at jeg var en av få som ble plukket ut av over 300 stk for så å få vite på slutten av intervjuet at de også hadde en intern søker som stilte sterkt. Da visste jeg at jeg hadde kastet bort tid og energi på å søke.

Jeg har forberedt meg på en eventuell krise. Jeg har sluttpakke til 1.september og tatt vikariat for å spare opp til en krise, men er litt lei av å skifte jobb så ofte nå.

Det hadde vært deilig om det hadde ordnet seg før sommerferien :)

Nicklusheletida
Skrevet

Men dette var skravling og utenfor tema, så nok om det :-)

Madelenemie
Skrevet

1.september er ikke lenge til med tanke på at det er sommerferie i mellom. Jeg har søkt siden i fjor høst. Jeg var på intervju i går og får svar i begynnelsen av neste uke. Jeg fikk en god følelse, men den kan være feil. Jeg har hatt god følelse tidligere også. Jeg har vært på intervju hvor jeg har fått vite at jeg var en av få som ble plukket ut av over 300 stk for så å få vite på slutten av intervjuet at de også hadde en intern søker som stilte sterkt. Da visste jeg at jeg hadde kastet bort tid og energi på å søke.

Jeg har forberedt meg på en eventuell krise. Jeg har sluttpakke til 1.september og tatt vikariat for å spare opp til en krise, men er litt lei av å skifte jobb så ofte nå.

Hei!

Jeg krysser fingre og tær for deg ;)

Jeg har tics i tærne så de krysser seg spontant da :D

Du er jammen flink til å stå på, jeg kjenner uro ved en sånn ustabil situasjon , men jeg har øvd meg på det ustabile, så det går bedre:-) Dvs jeg driver og takler det, flink blir jeg vel aldri på det:-)

Skrevet

Skal krysse fingrene for deg. Så får vi håpe den gode følelsen stemmer denne gangen :)

AnonymBruker
Skrevet

Trine : " Venner er ikke noe man kan bestemme at man skal ha. Heller ikke en partner "

Uenig med deg. Dette er noe man kan bestemme selv.

Så du "ombestemte deg" men sier det uansett:

Jeg mangler evnen til å føle med andre mennesker, selv familien min har jeg ingen følelser for (selv om de ikke har gjort noe galt). Da er det ikke bare å bestemme seg for å få venner (hvor man gjensidig bryr seg om hverandre), det blir isåfall bare skuespill, og da setter jeg heller på en såpeserie ..

Hilsen Asperger

Anonymous poster hash: 5dadb...0c2

Nicklusheletida
Skrevet

Madelenemie : Takk for det, men jeg har nå tenkt mange ganger at DU er utrolig flink til å stå på.  Du gjør så mye som jeg ikke orker. Jeg så et bilde av en kake du la ut. Rene kunstverket. :) Hvis jeg en sjelden gang lager sjokoladekake, så er det fra ferdig Toro-blanding. En gang i løpet av sommeren lager jeg jordbærkake og da kjøper jeg ferdig bunn. Når vi lager pepperkaker før jul, så er det ferdig pepperkakedeig fra Ikea. Du må ikke glemme at jeg har store barn og mye fritid, ikke hus, ikke hage, så jeg står ikke så mye på lenger :)

Madelenemie
Skrevet

Madelenemie : Takk for det, men jeg har nå tenkt mange ganger at DU er utrolig flink til å stå på.  Du gjør så mye som jeg ikke orker. Jeg så et bilde av en kake du la ut. Rene kunstverket. :) Hvis jeg en sjelden gang lager sjokoladekake, så er det fra ferdig Toro-blanding. En gang i løpet av sommeren lager jeg jordbærkake og da kjøper jeg ferdig bunn. Når vi lager pepperkaker før jul, så er det ferdig pepperkakedeig fra Ikea. Du må ikke glemme at jeg har store barn og mye fritid, ikke hus, ikke hage, så jeg står ikke så mye på lenger :)

Selv takk:-)

Ja jeg er flink på kaker, jeg lager til andre også, både voksne og barn:-)

Og vi har mange barn på besøk og jeg baker kaker til dem:-) og de stråler og smiler og jeg er veldig glad i disse barna, alle sammen. (jeg tenker at jeg er så glad i dem at når jeg ser dem blir jeg varm inni meg også tenker jeg fort at jeg må gi dem mat eller kake, noe, tror det er min måte å vise kjærlighet)

Noen vil jeg skal selge kaker, men det orker jeg ikke, da blir det for innviklet, dessuten siden jeg er uføretrygdet er det hyggelig å hjelpe andre på måter jeg kan og er flink på.

Det er en forskjell du nevner der...jeg har hage, hus, vedlikehold og en mann som reiser en del/jobber MYE.

Dessuten liker han ikke hagearbeide, så det er mitt ansvar, men han er glad det ser pent ut:-)

Håper det ordner seg til det beste for deg ;)

AnonymBruker
Skrevet

Så du "ombestemte deg" men sier det uansett:

Jeg mangler evnen til å føle med andre mennesker, selv familien min har jeg ingen følelser for (selv om de ikke har gjort noe galt). Da er det ikke bare å bestemme seg for å få venner (hvor man gjensidig bryr seg om hverandre), det blir isåfall bare skuespill, og da setter jeg heller på en såpeserie ..

Hilsen Asperger

Anonymous poster hash: 5dadb...0c2

Dette hørtes interessant ut!

Har du virkelig INGEN empati?

Anonymous poster hash: a26b7...284

Nicklusheletida
Skrevet

Madelenemie: Tusen takk for kryssing av fingre og tær. Jeg tror det var avgjørende :D

Jobbsøkerprosessen fortsetter uansett, da dette er en jobb jeg søkte på i ren desperasjon, men nå kan jeg slappe av litt ang. høsten og så har jeg tenkt å innvilge meg selv ferie fra nå og ut juli :)

Skrevet

Tusen takk for kryssing av fingre og tær. Jeg tror det var avgjørende :D

Jobbsøkerprosessen fortsetter uansett, da dette er en jobb jeg søkte på i ren desperasjon, men nå kan jeg slappe av litt ang. høsten og så har jeg tenkt å innvilge meg selv ferie fra nå og ut juli :)

Har du fått fast jobb, mener du? Gratulerer - super timing!
Skrevet

Madelenemie: Tusen takk for kryssing av fingre og tær. Jeg tror det var avgjørende :D

Jobbsøkerprosessen fortsetter uansett, da dette er en jobb jeg søkte på i ren desperasjon, men nå kan jeg slappe av litt ang. høsten og så har jeg tenkt å innvilge meg selv ferie fra nå og ut juli :)

Gratulerer med jobb:-)

Synes også det er veldig hyggelig å lese om sønnen din:-)  Det er også en tankevekkende historie om hva som kan skje når en mor forleser seg litt på psykiatri og bruker noen ord som setter i gang varselklokker i hodet på andre, i kombinasjon med noen velvillige sjeler på nettet tenker at her er det viktig å ta mors bekymring på alvor og dermed ikke nødvendigvis stiller nok kritiske spørsmål;-)  Jeg er glad for at vi som var bekymret ser ut til å ha tatt feil!

Nicklusheletida
Skrevet

Laban og Frosken : Tusen takk ! :) Dette er en jobb som er noe helt annet enn det jeg vanligvis driver med, men så har jeg i hvert fall sikret en fast inntekt og det var det viktigste akkurat nå. Skal fortsette å titte på ledige stillinger for det :-)

Ja Frosken, det md sønnen min er noe som gjør meg enda mer glad. Jeg skulle alltids ha greid meg, men viktig at ungdommer kommer i gang med livet og ikke blir sittende apatiske hjemme. Han var virkelig veldig dårlig og det å lese og Google for mye, er ikke bra . Utrolig hvor mange diagnoser kan passe :-)

Jeg burde jo husket dette fra den gangen jeg brakk beinet og diagnostiserte meg selv med koldbrann og diverse annet skummelt :D

Skrevet

Den artikkelen var veldig bra synes jeg, og jeg ble forbauset over at jeg kunne krysse av mange av de tingene.... De fleste faktisk, bortsett fra den å bla i almum fra fortiden og gode minner.

Det er der jeg sliter fordi jeg ikke klarer å gjøre noe med det punktet, vond oppvekst, voldelig og alkolisert far. Ingen som gav meg omsorg (unntatt farmor, men hun døde tidlig). Ta ansvar i alt for ung alder....m.m.

Jeg var sterk så lenge og var sikker på at jeg hadde alt under kontroll og at dette var bearbeidet, men nå som voksen har jeg store problemer, og føler nesten jeg oppfører meg som den lille jenta, som trenger omsorg, støtte, kjærlighet, trygghet m.m.

halllllllo, jeg er 50 år for søren...

Hvordan kan jeg ordne opp i dette Nils Håvard Dahl ???

Skrevet

Den artikkelen var veldig bra synes jeg, og jeg ble forbauset over at jeg kunne krysse av mange av de tingene.... De fleste faktisk, bortsett fra den å bla i almum fra fortiden og gode minner.

Det er der jeg sliter fordi jeg ikke klarer å gjøre noe med det punktet, vond oppvekst, voldelig og alkolisert far. Ingen som gav meg omsorg (unntatt farmor, men hun døde tidlig). Ta ansvar i alt for ung alder....m.m.

Jeg var sterk så lenge og var sikker på at jeg hadde alt under kontroll og at dette var bearbeidet, men nå som voksen har jeg store problemer, og føler nesten jeg oppfører meg som den lille jenta, som trenger omsorg, støtte, kjærlighet, trygghet m.m.

halllllllo, jeg er 50 år for søren...

Hvordan kan jeg ordne opp i dette Nils Håvard Dahl ???

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

@didda65: Dette kan kun løses hos en flink psykoterapeut.

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Det mange sier her er at de som ikke har mange venner, kan selv skylde på seg selv og en manglende interesse for andre? Dette sier jeg meg uenig i. Jeg har for det meste vært ganske alene. De få vennskapene jeg har hatt, har vært overfladiske og har gått over etter en periode da folk trekker seg unna meg. Hva det feiler meg vet jeg ikke. Jeg er enig i at man trenger vennskap for å være lykkelig. Jeg er ikke helt sikker på om det er mangelen på nære venner som er grunnen til at jeg er ulykkelig eller om det er andre grunner. 

Nære slektninger ser jeg ikke på som nødvendig for å være lykkelig. Jeg har selv mye familie, men har kun kontakt med onkelen min. Dette er egentlig ingen ting jeg bryr meg stort om. Hadde god kontakt med familie tidligere da jeg bodde hjemme og ikke studerte, og var likevel ikke særlig lykkelig. 

Anonymous poster hash: f5e4c...619
Nicklusheletida
Skrevet

Frosken og Laban : Og så fikk jeg jaggu en ønskejobb og det blir ikke noe av den andre jobben. Fikk telefon mens jeg var på sydentur :D :D :D Jeg klarte ikke helt å se for meg selv i den andre jobben skal jeg innrømme og nå er jeg så utrolig glad . En perfekt jobb for meg. Det er rart hvordan ting bare faller plass alltid når det ser om mørkest ut :D Grei nok lønn også.

Jeg begynner raskt, så det blir ikke ferie ut juli som jeg hadde tenkt, men det skal jeg leve med. Har fått 14 dager med sol og varme i hvert fall.

Dette er skravling og utenfor tema, men jeg er et fornøyd menneske nå, så det passer til overskriften :)

Skrevet

Gratulerer, alt ordner seg for snille piker, er det ikke det man sier? ;)  :D

(Men det kan nok fort bli feiltolket av enkelte)

Skrevet

Frosken og Laban : Og så fikk jeg jaggu en ønskejobb og det blir ikke noe av den andre jobben. Fikk telefon mens jeg var på sydentur :D :D :D

Gratulerer og lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...