Gå til innhold

Hva kjennetegner fornøyde mennesker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Good luck, det synes jeg var veldig bra å høre :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bet meg merke i denne artikkelen at Paulus uttale til Korintene blir brukt.  Ifølge en teolog som har forsket mye på religiøse skrifter så sa Paulus (eller skrev) "Størst av alt er kjærligheten til Gud".  Pga. misforståelser i oversettelse fra det opprinnelige språket ble det kun at kjærligheten var størst.

Jeg er ikke religiøs, men har lest mye om religioner og kulturer igjennom tiden.  Ofte har jeg møtt religiøse mennesker som er lykkelige i sin tro, men jeg greier ikke å tro slik de gjør.  Jeg tror ikke heller på moderne definisjoner av lykke og kjærlighet.  Bilder på facebook av bare tær og vinglass på siden er et symbol på slikt.

En venn av meg som er bipolar har slitt veldig det siste året.  Han er helt flat av medisiner.  Han har venner og barn som stiller opp for ham, men selv om han har to havarerte ekteskap bak seg er han ensom siden han ikke bor sammen med en kvinne.

Man kan styre søvn og fysisk helse, men først må man ta så og så mye av medisiner.  Hjelpe meg snart kommer verdens undergang.  Ingenting er nytt i denne artikkelen, ingenting ga meg noe form for aha opplevelse.  Jeg har ikke trodd hittil at penger betyr alt, men alle vet at de betyr en god del.  Det er enklere å ha gode relasjoner til andre mennesker hvis man har god råd og kan gå ut av leiligheten engang i blant.  Det koster å høre på musikk, lese en bok, invitere venner på middag, gå på dansekurs osv.

Anonymous poster hash: 218e4...103

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...