Gå til innhold

Er du i jobb tross psykiske helseproblemer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvordan kom du deg ut i jobb? Fikk du hjelp fra nav eller søkte du selv? Var du åpen om dine helseproblemer med arbeidsgiver? Får du bedre helse av å være i jobb? Hva slags jobb har du? Hva vil du anbefale andre i samme situasjon som ønsker å finne en jobb?

Hilsen en som ønsker å finne en jobb selv om jeg har psykiske helseproblemer

Anonymous poster hash: c2c5d...13b

Fortsetter under...

Jeg har diagnosen bipolar II og er i full jobb på en videregående skole som lektor. Jeg søkte selv. Jeg var ikke åpen om diagnosen på intervjuet, det så jeg ikke noen grunn til, men har vært åpen ovenfor min nærmeste leder og noen få andre kolleger. Jeg har vært sykemeldt noen ganger på grunn av dårligere perioder, men har aldri vært mer enn 50 % sykemeldt. For meg er det svært positivt å være i jobb; det gir struktur i hverdagen, kontakt med andre og stor grad av mestringsfølelse. 

Jeg anbefaler alle som greier det å prøve å jobbe litt og ikke være fullt sykemeldt når de har en dårlig periode, men skjønner selvsagt at det ikke alltid går. Jeg har vært innom NAV-systemet ved lengre sykemeldinger, og har fått tidvis grei hjelp, men synes generelt sett møtene med dem har vært stressende og lite nyttige.

AnonymBruker

Jeg er i halv jobb tross psykiske vansker.

Fikk støtte fra nav til å få økt kompetanse. I den tid var det yrkesrettet attføring. Jeg var på et par ukers oblikatorisk kurs, og da bestemte jeg meg raskt for hva jeg ville. Søkte på skole og fikk tatt fagbrev.

Jobben skaffet jeg selv, og der trives jeg.

Jeg har mye positiv erfaringer med saksbehandlerne på nav, men opplevde flere ganger at systemet i nav jobbet imot at jeg skulle lykkes.

Anonymous poster hash: 4e010...38a

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...