Gå til innhold

verdens største landsnegler i hus

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er de jeg har bestillt. Personalet sier det er helt greit og spennende. Jeg skal ha dem i terrariet når personalet kommer.

Skal du ha dem krypende fritt ellers da? Du må jo ha et enormt terrarie om de er så store som den på bildet! For jeg regner med at de trenger plass til å krype rundt og få røre på seg.

Enda godt. Tenk om en sånn kom flyvende og bestemte seg for å lande i ansiktet ditt med et klask! Tenk det, du. :mellow:

Det er ikke helt snilt å plante slike bilder i hodet mitt! Jeg har mer enn nok med gresshoppene som innimellom invaderer soverommet mitt mens jeg sover:-(

Blomsterfluen

Skal du ha dem krypende fritt ellers da? Du må jo ha et enormt terrarie om de er så store som den på bildet! For jeg regner med at de trenger plass til å krype rundt og få røre på seg.

Jeg har et 60 45 45 terrarium jeg skal ha dem i. Og jeg skal vise dem frem til venner og familie.

Tror ikke de trenger å være utenfor terrariet - jeg har nemlig sett på en, etter min oppfatning, ganske ekkel video på youtube hvor en ung mann viste frem alle sneglene sine. Han hadde alle i glassbur.

Annonse

Annonse

Men hvis de blir 30-40 cm lange trenger de jo mye større plass enn det!?

Kanskje det er med snegler som med enkelte akvariefisker? Har de stor plass vokser de masse, har de liten plass vokser de lite. En fisk som kan bli 30 cm i et stort akvarium kan holde seg på 10 cm i et lite.

Blomsterfluen

Har du to terrarier eller tenker du å ha dem sammen med - var det 60? - pinnedyrene dine?

Jeg skal ha sneglene i eget terrarium på 60 cmi lengden. Men jeg har søkt på finn nå og skalkanskje kjøpe ett akvarium på 1 meter i lengden til dem. Passer det tror dere?

Jeg skal ha sneglene i eget terrarium på 60 cmi lengden. Men jeg har søkt på finn nå og skalkanskje kjøpe ett akvarium på 1 meter i lengden til dem. Passer det tror dere?

Det høres ut som en god ide. Jeg så på akvariene og terrariene til han gutten i Sandnes som du linket til i går, og hans terrarie var nok på omlag en meter. Om du er usikker kan du sikkert sende han en mail å spørre, han var tydelig på at han ønsket alle spørsmål om dyrehold velkommen:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...