Gå til innhold

Debattanter på nett

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

Sånn er det med internett og ytringsfrihet. Selv tapere og utskudd får sagt meningen sin offentlig.

Jeg synes reportasjen er ok, men på en knivsegg. Jeg reagerer på én liten ting.

Jeg stusser på Sina som blir sitert på at hun ikke er rasist fordi den ene katten er sort og den andre er hvit. Mest sannsynlig er det en spøk fra hennes side som blir fremstilt som om det var alvor. Hvis det er alvorlig ment burde hun vært beskyttet mot seg selv.

Lars Gule er jo fantastisk. Jeg vil berømme journalisten for å stille ham opp på linje med andre troll, selv om han underviser på universitet. (Jeg er enig med ham i at det er upresist å sammenligne ham med ABB. Cirka like upresist som å sammenligne Israel med apartheid.)

Gjest Gargamel

Sånn er det med internett og ytringsfrihet. Selv tapere og utskudd får sagt meningen sin offentlig.

Jeg synes reportasjen er ok, men på en knivsegg. Jeg reagerer på én liten ting.

Jeg stusser på Sina som blir sitert på at hun ikke er rasist fordi den ene katten er sort og den andre er hvit. Mest sannsynlig er det en spøk fra hennes side som blir fremstilt som om det var alvor. Hvis det er alvorlig ment burde hun vært beskyttet mot seg selv.

Lars Gule er jo fantastisk. Jeg vil berømme journalisten for å stille ham opp på linje med andre troll, selv om han underviser på universitet. (Jeg er enig med ham i at det er upresist å sammenligne ham med ABB. Cirka like upresist som å sammenligne Israel med apartheid.)

AnonymBruker

Hvorfor er det bare gamle gubber og kjærringer der? Hva med oss som er -25?

Anonymous poster hash: b04a8...f40

Den tapte generasjonen har ikke noe den skulle sagt. Oldisene trekker stigen med seg opp og vi blir sittende igjen med svarteper. Sånn er det med den saken

Anonymous poster hash: b2c1a...3ec

Madelenemie

Hei!

Ja og derfor er moderatorer viktige.

Spesielt på et helseforum som dol, hvor faktisk mennesker med kommunikasjons og formidlingsvansker deltar.

På avis kommentatorfeltene er det selvsagt litt andre regler.

Annonse

Gjest Gargamel

Hei!

Ja og derfor er moderatorer viktige.

Spesielt på et helseforum som dol, hvor faktisk mennesker med kommunikasjons og formidlingsvansker deltar.

På avis kommentatorfeltene er det selvsagt litt andre regler.

Det var en satirisk kommentar fra min side (som du kanskje forsto), men jeg er enig i det du skriver.

Skal tro om dette er noen av dol'erne? Artig å se fjesene bak de sterke kommentarene og hvorfor de skrev de. Enkelte ting angrer man på, andre ting står man for. 

http://www.vg.no/spesial/2015/nettkrigerne

Veldig fint prosjekt. Jeg ble fasinert av Kjell Frode Tislevoll som sa følgende:

"I fjor fikk vi et asylmottak her i bygda. Etter det er jeg blitt mindre skeptisk til innvandrere. Jeg jobber med en muslim og han er jo grei, så problemet mitt med innvandring har forsvunnet. Hadde jeg møtt meg selv i et diskusjonsforum nå, ville det blitt krangling mellom meg selv og min tidligere utgave."

Veldig fint prosjekt. Jeg ble fasinert av Kjell Frode Tislevoll som sa følgende:

"I fjor fikk vi et asylmottak her i bygda. Etter det er jeg blitt mindre skeptisk til innvandrere. Jeg jobber med en muslim og han er jo grei, så problemet mitt med innvandring har forsvunnet. Hadde jeg møtt meg selv i et diskusjonsforum nå, ville det blitt krangling mellom meg selv og min tidligere utgave."

Problemet med masseinnvandringen er de økonomiske- og sosiale-problemene den skaper, ikke det enkelte individ.

Problemet med masseinnvandringen er de økonomiske- og sosiale-problemene den skaper, ikke det enkelte individ.

Sosiale og økonomiske forhold er ikke stabile, og jeg er uenig med deg i at det er innvandring som er årsaken til utfordringene vi står overfor i årene som kommer. Det at færre jobber og at vi har korte arbeidsdager, at vi pensjoneres tidlig samtidig som vi opplever en en eldrebølge, at vi produserer mindre olje og gass, at vi privatiserer statlige selskap, at vi er råvareleverandører - og faktisk også at vi reiser mye (eller faktisk utvandrer til varmere land finansiert av norsk trygd) betyr at penger sirkulerer dårlig. Alt dette får stor betydning for norsk økonomi, og påvirker sosiale forhold i langt større grad enn innvandring har gjort så langt. Jeg tenker imidlertid at det er nyttig å evaluere befolkningens rettigheter og plikter jevnlig, nettopp for å sikre at man legger tilrette for en ønsket utvikling samt sikrer at økonomiske støtteordninger treffer der de trengs mest. Jeg er ellers uenig med deg i at det vi opplever i norsk sammenheng kan omtales som en masseinnvandring.

Med dette sagt, det er alltid enkeltindivid som føler seg tråkket på og som må møte fordommer som er skapt av diskusjonene på gruppenivå. Slik er det i forhold til religiøsitet, i forhold til sykdom og psykdom, og også i forhold til det å ikke tilhøre samme etnisk gruppe (i generasjoner) som de rundt deg gjør.

Jeg er ellers uenig med deg i at det vi opplever i norsk sammenheng kan omtales som en masseinnvandring.

En årling innvandringsrate på 1,31% kan uten tvil kalles masseinnvandring. Dette er 5 ganger høyere enn andre europeiske land, og faktisk høyere enn USA hadde på slutten av 1800-tallet. Hver ikke-vestlig innvandrer koster staten millioner av kroner. Allerede nå er nesten hele oljefondet låst til fremtidige kostnader knyttet til innvandrere som allerede er bosatt i landet.

En årling innvandringsrate på 1,31% kan uten tvil kalles masseinnvandring. Dette er 5 ganger høyere enn andre europeiske land, og faktisk høyere enn USA hadde på slutten av 1800-tallet. Hver ikke-vestlig innvandrer koster staten millioner av kroner. Allerede nå er nesten hele oljefondet låst til fremtidige kostnader knyttet til innvandrere som allerede er bosatt i landet.

Du forutsetter vel da - fordomsfullt nok - at ingen av dem ikke bidrar til BNP?

Har du tilsvarende regnskap for andre grupper som ikke bidrar positivt til BNP også, og har du en like enkel løsnig der? Sende alle som represesenterer kostnad til Bjørnøya?

Madelenemie

Har du tilsvarende regnskap for andre grupper som ikke bidrar positivt til BNP også, og har du en like enkel løsnig der? Sende alle som represesenterer kostnad til Bjørnøya?

:)

Jeg venter også på svar.

For som funksonshemmet og autist, og hjelpetrengende fra jeg gikk i barnehagen, er jeg ikke "lønnsom" for samfunnet, målt i kroner.

Men jeg tror jeg er lønnsom på andre måter, som en uredd stemme for de som trenger det, eller en god nabo som kjenner sin plikt og både plukker kvister og kjører dem, eller måker snø når yr varsler det og når naboene ikke har nettverket jeg har,  men kanskje enda viktigere er jeg en mamma i en hage med alt for mange dyr, som baker søte kaker og gir drømmer i magen til de som kommer hit.

Den misjonen er ikke så anerkjent, men jeg selv tror den er viktig,

Det er i vertfall den misjonen som får meg til å smile og bake enda flere fortryllende kaker som ender i barnemager,

de spiser og spiser, de ler og jeg ler, de snakker sammen og jeg kjenner at disse andres barn er jeg så glad i, :wub:

kanskje jeg er for forsiktig, for noen barn vil jeg skal være mammaen deres, og det er jeg ikke så god på å takle, jeg smiler og vil det, men vet ikke hva jeg skal si. Så jeg svarer meg å bake en enda mer fortyllende kake, en kake de feks har drømt om.

Annonse

Nei, men det er idiotisk å føre en politikk som fører til store økonomiske og sosiale problemer når man faktisk HAR ET VALG. Man kan lære mye av land som ligger 20 år foran oss når det gjelder innvandring, som Sverie og Frankrike. Multikulturalismen fungerer ikke, og er en ulykke for disse landene. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...