Gå til innhold

Påstand om trygda

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

AnonymBruker

Over 50% av somalske mødre er "skilt" for å få mer penger fra staten, eks-ektemannen blir dog boende og knuller henne dagen lang (lykkelig skilt?). Det er altså ekstremt utbredt trygdesvindling og ser du en somalsk mor så er sannsynligheten for at det er en trygdesvindler større enn at hun ikke er det, viser statistikken. Men er du skeptisk til somaliere er du rasistisk, for du vet jo ikke om somaliern du treffer er trygdesvindler selv om det er sannsynlig, og da skal man gå ut ifra at det ikke er en svindler

For uføretrygdede derimot så er det under 1% som er trygdesvindlere, resten har rettmessig fortjent trygd. Det er altså veldig usannsynlig at den uføretrygdede du møter har lurt seg til trygden. Men da er det plutselig helt sturent å mistenkeliggjøre alle trygdede for å potensielt være svindlere. Da er det ikke rasisme lenger. Den uføretrygdede må bevise at trygden er fortjent ellers så er den sikkert ikke det

On topic . ja det er en del mistenkeliggjøring av uføretrygdede som ikke har synlig bevis på at den er fortjent, men den er nok ikke så utbredt som du føler det og det går definitivt ann å være sosial selv om man er trygdet, også å sosialisere med arbeidende mennesker. Men spessielt i starten når du møter nye mennesker kan det være litt vanskeligere basert på noe skepsis i befolkningen.

Anonymous poster hash: fbf5a...1d3

Annonse

Gjest Gargamel

"Personer på trygd, som ikke har en åpenbar funksjonshemming som det å måtte bruke rullestol, må leve i et alternativt samfunn som det psykiatriske for å kunne være sosial uten å bli foraktet."

Stemmer ikke dette?

Anonymous poster hash: a9467...17a

Hvorfor er det i såfall sånn? Blir de utestengt eller er de for skamfulle til å treffe folk?

AnonymBruker

Over 50% av somalske mødre er "skilt" for å få mer penger fra staten, eks-ektemannen blir dog boende og knuller henne dagen lang (lykkelig skilt?). Det er altså ekstremt utbredt trygdesvindling og ser du en somalsk mor så er sannsynligheten for at det er en trygdesvindler større enn at hun ikke er det, viser statistikken. 

Har du dokumentasjon på dette?

Anonymous poster hash: 41894...78d

Madelenemie

Hvorfor er det i såfall sånn? Blir de utestengt eller er de for skamfulle til å treffe folk?

Hei!

Det er ikke sånn!

Er det sånn, er det ens egne tanker man trenger jobbe med.

Jeg er åpen, om min uføretrygd, om min autisme, om det faller naturlig, jeg opplever ingen stigmatisering, kun forståelse.

Og det er ingen overdrivelse. Folk er rause, i vertfall de jeg har rundt meg, de forstår til og med min rigiditet, og henger den på aspergerknaggen om det trengs, det rører meg ;)

Jeg er den uføretygdede autisten, som andre liker. Ja jeg har trengt hjelp, for å forstå og komme dit at jeg kan forstå nok til å passe nok inn, jeg er glad jeg fikk den hjelpen, den muligheten, jeg var like vitebegjærlig som et lite barn, og jeg hadde ingen tanker om å ikke ta imot hjelpen som jeg ble tilbudt.

Jeg ble enda mer nysjerrig på de andre menneskene da jeg forstod rausheten de fleste har i seg, når de ser og opplever realiteten, ved det å ha en funksjonshemning, så har i vertfall ikke jeg truffet noen som har stilt spørsmål ved min situasjon, de har heller stilt spørsmål ved at jeg er så flink og strekker meg så langt ofte for å hjelpe andre.

Hei!

Det er ikke sånn!

Jeg er åpen, om min uføretrygd, om min autisme, om det faller naturlig, jeg opplever ingen stigmatisering, kun forståelse.

Men hvor flink er du til å oppfatte signaler fra andre?

Madelenemie

Men hvor flink er du til å oppfatte signaler fra andre?

:lol:

elendig, mildt skrevet/sagt :D

Hos andrologen fikk jeg spørsmål om jeg hadde angst? så om jeg var anspent? så om jeg var engstelig?:-)

Jeg så ned i gulvet og kom på hva jeg måtte si:

"Hvorfor spør du meg om dette?"..

Da svarte han: " i løpet av vår samtale har du ikke gitt meg noen øyekontakt",

Da tenkte jeg meg om, plasserte øynene mine midt i hans øyne og sa "Å ja jeg har asperger syndrom",

da svarte han " ÅÅhh det skulle du sagt med en gang"

videre ble konsultasjonen utmerket og hyggelig på alle måter.

Endret av Madelenemie

Hei!

Det er ikke sånn!

Og det er ingen overdrivelse. Folk er rause, i vertfall de jeg har rundt meg, de forstår til og med min rigiditet, og henger den på aspergerknaggen om det trengs, det rører meg ;)

Jeg er den uføretygdede autisten, som andre liker. Ja jeg har trengt hjelp, for å forstå og komme dit at jeg kan forstå nok til å passe nok inn, jeg er glad jeg fikk den hjelpen, den muligheten, jeg var like vitebegjærlig som et lite barn, og jeg hadde ingen tanker om å ikke ta imot hjelpen som jeg ble tilbudt.

Jeg ble enda mer nysjerrig på de andre menneskene da jeg forstod rausheten de fleste har i seg, når de ser og opplever realiteten, ved det å ha en funksjonshemning, så har i vertfall ikke jeg truffet noen som har stilt spørsmål ved min situasjon, de har heller stilt spørsmål ved at jeg er så flink og strekker meg så langt ofte for å hjelpe andre.

Det er fint å høre, men jeg tror autisme er noe folk kan relatere greit til og skjønner er et handikapp. Andre psykiske lidelser er ikke folk like tolerante overfor, angst og depresjon f.eks. Alle skjønner at en autist ikke bare kan "ta seg sammen", men det er det mange har foreslått for meg (jeg er bipolar) når jeg har vært delvis sykemeldt - også NAV.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...