Gjest Tessi27 Skrevet 1. januar 2002 Del Skrevet 1. januar 2002 Hei, Jeg har nå i flere månder hatt vondt under den venstre foten. Når jeg våkner om morgenen er foten stiv og det er vanskelig å oppnå dorsalfleksjon. Flere leger og sykepleiere, uavhengig av hverandre, har bemerket at mine føtter har, i hvilestilling, en "unormal" stor plantarfleksjon. Vet ikke om det har noe å si, men jeg sover på magen og da trekkes jo fasiaen under foten seg sammen gjennom natten. Har lest at det går å få en skinne som man kan ha på under natten så foten blir stående i "rett" stilling. Jeg prøver så godt jeg kan å tøye foten flere ganger om dagen, men de 3 siste ukene har smertene bare forverret seg, og foten føles stiv og vond å gå på (til tider halter jeg). Hva kan jeg gjøre med dette? Er det noe å gjøre?????? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 1. januar 2002 Del Skrevet 1. januar 2002 Tessi27. Smertene kan skyldes stramme sener og såkalt fascie på undersiden av foten. Men dette bør en lege vurdere før du setter i gang med behandlingsprosjektet. Du nevner sovestilling som en faktor, men hva med din fysiske treningstilstand ?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tessi27 Skrevet 2. januar 2002 Del Skrevet 2. januar 2002 Tessi27. Smertene kan skyldes stramme sener og såkalt fascie på undersiden av foten. Men dette bør en lege vurdere før du setter i gang med behandlingsprosjektet. Du nevner sovestilling som en faktor, men hva med din fysiske treningstilstand ?? Tusen takk for raskt svar. Jeg trener volleyball 3 ganger i uken og går til og fra jobb hver dag. Er i god fysisk form, og det er derfor jeg synes det er litt rart at det ikke blir bedre. Vet ikke om det har noe å si, men sirkulasjonen til føttene er dårlig pga compartment syndrom og beinhinnebetennelse. Operert for compartment syndrom 8 ganger (dvs 2 ganger foran på leggene, en gang på siden og en gang bak (begge legger)). Bruker nå massasje som behandling for dette. Håper på svar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 2. januar 2002 Del Skrevet 2. januar 2002 Tusen takk for raskt svar. Jeg trener volleyball 3 ganger i uken og går til og fra jobb hver dag. Er i god fysisk form, og det er derfor jeg synes det er litt rart at det ikke blir bedre. Vet ikke om det har noe å si, men sirkulasjonen til føttene er dårlig pga compartment syndrom og beinhinnebetennelse. Operert for compartment syndrom 8 ganger (dvs 2 ganger foran på leggene, en gang på siden og en gang bak (begge legger)). Bruker nå massasje som behandling for dette. Håper på svar. Tessi27. Det var virkelig "rekordmange" operasjoner og dette kan vel på en eller annen måte settes i sammenheng med plagene i føttene dine. Volly-ball er jo spennende og morsom trening (med kamper?) men er ikke spesielt fotvennlig. Den dagen du går over til annen trening, mer allsidig og med mykt fottøy, er det nok mulig at det går bedre. Massasje tror jeg du bare skal fortsette med, det er bra for blodsirkulasjonen din. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tessi27 Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 Tessi27. Det var virkelig "rekordmange" operasjoner og dette kan vel på en eller annen måte settes i sammenheng med plagene i føttene dine. Volly-ball er jo spennende og morsom trening (med kamper?) men er ikke spesielt fotvennlig. Den dagen du går over til annen trening, mer allsidig og med mykt fottøy, er det nok mulig at det går bedre. Massasje tror jeg du bare skal fortsette med, det er bra for blodsirkulasjonen din. Hei igjen, ja, har jo hatt det du kaller "rekordmange" operasjoner, men man skal jo liksom stole på legen når han sier at det er det som skal til for at man skal bli bra. Er forsåvidt ikke bra ennå, så man kan jo begynne å lure :-) Jeg har prøvd å myke opp foten ved å rulle en tennisball under foten, men det er ennå vondt. Er det noe mer jeg kan gjøre? har kjøpt innlegg såler til skone jeg bruker, men det har ikke vært noe særlig bedring ennå. Vet vel at jeg må være tollmodig, men det er ikke så lett når det plager meg så pass mye som det gjør. Min fastlege har permisjon, og vet derfor ikke om det er noe vits å ta dette opp med en annen lege som ikke har mulighet til å følge dette opp. Vil det være en ide å ta kontakt med NIMI? Har vært der endel før (bl annet en del av operasjonene der), så legen kjenner meg ganske godt. Takk! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.