Gå til innhold

Jeg hater virkelig meg selv

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Alle offentlige anbefalinger om vektreduksjon går ut på 0.5 - 1 kg pr uke. For å gå ned en kg fett så må du ha et kaloriunderskudd på 7000 kalorier. Jeg mener at ditt hovedproblem i forhold til vektreduksjon, ikke er AP, men litt urealistiske forventninger til rask vektnedgang ;-)

Er bare så utålmodig.

stjernestøv
Skrevet

Jeg er ikke i tvil om at det er lettere uten AP. Men trenger man AP så gjør man det. Det er vel mulig å gå ned likevel, men det krever mer utholdenhet/tålmodighet. Jeg vet ikke om jeg har den utholdenheten nå. Jeg hadde den før, men da hadde jeg ikke vektproblemer. Jeg har ingen psykoselidelse men har mye angst og får kun seroquel for det. Synes det er vanskelig å klare dagene uten noe for angsten. Har flere ganger prøvd å slutta men da har jeg fått mye angst. Så da har jeg begynt på igjen med den.

Synes du er kjempeflink. Ernæringsfysiologen sa til meg at vekta stopper opp av og til fordi kroppen hele tiden søker seg til sin høyeste vekt. Hun sa at det pleide å løse seg hvis man holdt ut.

Det er vel noe i det :)

Anonymous poster hash: b4487...9c5

Angst er ikke noe særlig, det kan du jo ikke gå rundt å ha. Er vel bare å holde ut da. 

AnonymBruker
Skrevet

Angst er ikke noe særlig, det kan du jo ikke gå rundt å ha. Er vel bare å holde ut da.

Ja, det er vel bare å holde ut. Så enkelt og så vanskelig :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det er nyttig å bestemme seg for å følge en fornuftig matplan med 4 måltider pr dag med 3-4 timers mellomrom. Dersom du da også velger mat som ikke medfører rask stigning i blodsukkeret, så vil det å forplikte seg til å følge en slik plan kunne gi vektreduksjon på sikt.

Det er fornuftig. Får vel prøve å holde styr på impulsene mine da :/

stjernestøv
Skrevet

Ja, det er vel bare å holde ut. Så enkelt og så vanskelig :)

Jepp, phu :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...