Gå til innhold

NHD - Plutselig ikke vite hvor/hvem man er?

Anbefalte innlegg

Gjest lurtepå
Skrevet (endret)

Har opplevt flere episoder i livet mitt der jeg plutselig "mister kontakt md virkeligheten" eller hva jeg skal si. Plutselig så står jeg der i gangen og vet ikke hvor jeg er, hvem jeg er, om jeg lever osv..

En gang skjedde det på badet den sterkeste episoden jeg noen gang har hatt, dette var kanskje 2 uker etter oppstart av fluoxetine, Alt ble bare helt hvitt og jeg visste ikke om jeg levde eller hvem jeg var og jeg følte jeg holdte på å bli gal.  Jeg måtte sette meg ned til det ga seg. Begynte å gråte og tenkte at NÅ bli jeg gal

Hvorfor skjer dette? Hva kan være grunnen`?

Endret av lurtepå
AnonymBruker
Skrevet

ingen?

Anonymous poster hash: 0ed5d...272
Beautiful_Creatures
Skrevet

Kan det være du disossierer uten å være klar over det?

AnonymBruker
Skrevet

Kan det være du disossierer uten å være klar over det?

hmm, ja men på nettet så står det at "dissosiering er en mestringsstrategi mennesker bruker når de blir utsatt for overgrep, eller blir vitne til vold. "

Og jeg har aldri blitt utsatt for overgrep eller noe større vold.. Jeg har bare hatt noen større krangler med familien da jeg var barn, men ikke direkte vold vil jeg si (selvom det var vold fra min side noen ganger..)

Beautiful_Creatures
Skrevet

Det behøver ikke være så ekstreme tilfeller (selv om det kanskje er mest vanlig). Noen ganger kan det faktisk være noe DU opplevde som traumatisk og uten at man kanskje er klar over det lager kroppen sine egne forsvarsmekanismer.

Jeg må bare presisere at jeg ikke er noen ekspert overhode, så dette var bare min tanke om hva det kunne minne om. Det kan selvfølgelig skyldes mye annet også;-)

AnonymBruker
Skrevet

Det behøver ikke være så ekstreme tilfeller (selv om det kanskje er mest vanlig). Noen ganger kan det faktisk være noe DU opplevde som traumatisk og uten at man kanskje er klar over det lager kroppen sine egne forsvarsmekanismer.

Jeg må bare presisere at jeg ikke er noen ekspert overhode, så dette var bare min tanke om hva det kunne minne om. Det kan selvfølgelig skyldes mye annet også;-)

Jeg opplever ofte at de gangene jeg har hatt en episode med "forsvinnelse" så har det skjedd "mye" forandringer i livet mitt. F.eksmpel en gang jeg ble veldig deprimert og jeg fikk besøk av dps hjemme hos meg så fikk jeg uvirkelighetsfølelse senere på kvelden. Et annet eksempel var da jeg skulle ha examen og jeg pugga nesten hele dagen i 2 dager.. dette må ha vært en veldig forandring i mitt liv, iogmed at jeg ellers ikke pleier å gjøre stort annet enn å se på tv og data. Jeg mista helt meg selv. Det var ubehagelig.

Dumt at ikke NHD kan svare da :(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...