Gå til innhold

Uventet besøk. Hvordan ville du reagert?

Anbefalte innlegg

En bekjent ringte på døren mens jeg sov middag. Datter på 14 år lukket opp. Mannen gikk rett inn her. Gikk i skapet på kjøkkenet og hentet seg en pakke røyk. Gikk på do og forlot leiligheten. Datter ble litt satt ut og jeg veldig sint. Folk kan vel ikke gjøre sånt?

Hvordan ville du reagert?

Fortsetter under...

En bekjent ringte på døren mens jeg sov middag. Datter på 14 år lukket opp. Mannen gikk rett inn her. Gikk i skapet på kjøkkenet og hentet seg en pakke røyk. Gikk på do og forlot leiligheten. Datter ble litt satt ut og jeg veldig sint. Folk kan vel ikke gjøre sånt?

Slikt ville av flere grunner ikke skjedd hos oss, derfor vanskelig å sette seg helt inn i situasjonen.

Han synes veldig husvarm, og jeg vil anta han er mer enn "en bekjent" når han oppfører seg slik. Hvordan man reagerer henger naturlig nok sammen med hvilket forhold man har til vedkommende.

Om en bekjent av meg/oss ble sluppet inn av barna ville vedkommende høyst sannsynlig ventet i entréen til jeg/en av oss voksne kom dit. 

Har hverken venner eller bekjente som gjør sånt, så vanskelig å si.

Om han bare er en bekjent, så var det utrolig frekt gjort å bare forsyne seg fra skapet, gå på do og så gå igjen. Hvor god bekjent er vedkommende egentlig? (For meg er en bekjent en person jeg er på hils med, men ikke noe mer. Og med den definisjonen er oppførselen helt hinsides. Men du legger kanskje noe annet i ordet enn meg.)

Gjest gjesteleser

En bekjent som oppførte seg sånn ville ikke vært bekjent lenger for å si det sånn. Gode venner går i skapene og henter glass/asjetter selv når vi er samlet, men hadde de kommet mens jeg sov middag ville de snudd i døra. Jeg syns dette var direkte frekt å gjøre.

I ditt sted ville jeg også tatt en prat med 14-åringen om å ikke slippe inn folk sånn uten videre! Det "vanlige" er vel at bekjente blir stående på trappa til du kommer selv, mens venner kommer inn i gangen. 

En bekjent som oppførte seg sånn ville ikke vært bekjent lenger for å si det sånn. Gode venner går i skapene og henter glass/asjetter selv når vi er samlet, men hadde de kommet mens jeg sov middag ville de snudd i døra. Jeg syns dette var direkte frekt å gjøre.

I ditt sted ville jeg også tatt en prat med 14-åringen om å ikke slippe inn folk sånn uten videre! Det "vanlige" er vel at bekjente blir stående på trappa til du kommer selv, mens venner kommer inn i gangen. 

Mannen banet seg vei forbi min datter. Hun slapp han ikke inn frivillig. Jeg ble ganske sint og ringte han i går kveld å sa dette var å gå langt over streken for hva jeg godtar. 

Annonse

Mannen banet seg vei forbi min datter. Hun slapp han ikke inn frivillig. Jeg ble ganske sint og ringte han i går kveld å sa dette var å gå langt over streken for hva jeg godtar. 

Kjempebra at du satte grenser og sa fra. Det var utrolig frekt gjort. 

Litt nysjerrig på hva han svarte da du sa fra....sa han unnskyld eller? Tror du har lærer av det?

Si til datteren din at hvis noen gjør slikt igjen (baner seg vei inn) så må hun vekke deg og si fra straks.

Jeg kjenner ingen som kunne ha gjort noe tilsvarende.

Jeg tenker at man vel må være i familie - eller kjærester - før dette kan sies å være greit.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...