Gå til innhold

Urolig av vival?

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

I går tok jeg to vival, det var mer "føre var" for jeg skulle følge sønnen min til lege. Og i dag er jeg mer urolig igjen, blir man mer urolig dagen etter man har tatt vival eller er det tilfeldig? Er fristet til å ta nå også, men får vente å se litt. 

AnonymBruker
Skrevet

I går tok jeg to vival, det var mer "føre var" for jeg skulle følge sønnen min til lege. Og i dag er jeg mer urolig igjen, blir man mer urolig dagen etter man har tatt vival eller er det tilfeldig? Er fristet til å ta nå også, men får vente å se litt.

Jeg pleier å bli mer urolig etter at virkningen av benzo har gått ut.

Anonymous poster hash: b85cb...816

stjernestøv
Skrevet

Jeg pleier å bli mer urolig etter at virkningen av benzo har gått ut.

Man skulle kunne tatt det hele tiden. 

Skrevet (endret)

Ja, men da hadde du kunnet risikere at det mistet effekten, dessverre.

Skal ikke være lett dette her :)

Forhåpentligvis vil du med en riktig dose Risperdal ha mindre behov for Vival.

Ville forresten vært veldig forsiktig med å ta Vival som "føre var" eller "for sikkerhets skyld". Bruk den når du får angst, ikke i tilfelle du skulle fått angst.

Endret av issomethingwrong
stjernestøv
Skrevet

Ja, men da hadde du kunnet risikere at det mistet effekten, dessverre.

Skal ikke være lett dette her :)

Forhåpentligvis vil du med en riktig dose Risperdal ha mindre behov for Vival.

Ja det er vel det og, men ender vel med at jeg tar i dag og. Får heller la være å ta i morgen da. Ja målet nå er jo at risperdal skal holde. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok ikke særlig lurt, dessverre.

stjernestøv
Skrevet

Det er nok ikke særlig lurt, dessverre.

Nei dessverre.

Skrevet (endret)

Nei dessverre.

Vil si, som jeg skrev over, at det er en dårlig ide å bruke vanedannende medisiner "for sikkerhets skyld" eller "forebyggende". Det er sånn man blir avhengig.

Bruk det når du har angst som er for sterk for at du mestrer det, og kun da.

Da sikrer du også best effekt når du først trenger å bruke det.

stjernestøv
Skrevet

Vil si, som jeg skrev over, at det er en dårlig ide å bruke vanedannende medisiner "for sikkerhets skyld" eller "forebyggende". Det er sånn man blir avhengig.

Bruk det når du har angst som er for sterk for at du mestrer det, og kun da.

Da sikrer du også best effekt når du først trenger å bruke det.

Ja det er jo sant, skulle bare tatt det når det var kritisk. Må bli flinkere til det, tok nå i dag og for vi skal ut å spise. Men jeg er jo urolig da, håper jeg slipper i morgen. Så må vi handle og i dag, blir jo så rar på butikken. 

Skrevet

I går tok jeg to vival, det var mer "føre var" for jeg skulle følge sønnen min til lege. Og i dag er jeg mer urolig igjen, blir man mer urolig dagen etter man har tatt vival eller er det tilfeldig?

Det har jeg aldri opplevd.
stjernestøv
Skrevet

Det har jeg aldri opplevd.

Kan jo være tilfeldig og da. 

stjernestøv
Skrevet

Det verste er når jeg føler meg så rar, følte det i dag. Hadde vel tatt for lite vival. 

Skrevet (endret)

Det verste er når jeg føler meg så rar, følte det i dag. Hadde vel tatt for lite vival.

Det blir jo en litt rar måte å se det på.

Medisiner som Risperdal behandler jo på en måte et underliggende problem, mens Vival egentlig bare demper symptomer. Det blir, uten sammenligning for øvrig, som når jeg bruker betablokker mot hjertebank. Det er også å behandle symptomet, mens medisiner som SSRI mer behandler årsaken.

Så er det jo de som ikke kan få årsaken behandlet, og da er jo kanskje benzo et godt alternativ. For andre bør det kanskje helst brukes for å fjerne toppene av angsten når den er for ille.

Jeg tror ikke det er realistisk å kunne fjerne alle "rare" opplevelser og følelser med Vival. Kanskje du bare må akseptere at du er litt rar ;) ikke tolk dette som vondt ment. Noe av det er helt sikkert normalt, noe av det er kanskje bare sånn du er. Det trenger ikke være noe galt i det.

Men blir angsten for ille, så er det jo det Vival skal brukes mot. Bare pass deg litt for å ta det for sikkerhets skyld.

stjernestøv
Skrevet

Det blir jo en litt rar måte å se det på.

Medisiner som Risperdal behandler jo på en måte et underliggende problem, mens Vival egentlig bare demper symptomer. Det blir, uten sammenligning for øvrig, som når jeg bruker betablokker mot hjertebank. Det er også å behandle symptomet, mens medisiner som SSRI mer behandler årsaken.

Så er det jo de som ikke kan få årsaken behandlet, og da er jo kanskje benzo et godt alternativ. For andre bør det kanskje helst brukes for å fjerne toppene av angsten når den er for ille.

Jeg tror ikke det er realistisk å kunne fjerne alle "rare" opplevelser og følelser med Vival. Kanskje du bare må akseptere at du er litt rar ;) ikke tolk dette som vondt ment. Noe av det er helt sikkert normalt, noe av det er kanskje bare sånn du er. Det trenger ikke være noe galt i det.

Men blir angsten for ille, så er det jo det Vival skal brukes mot. Bare pass deg litt for å ta det for sikkerhets skyld.

Ja rar vet jeg at jeg er  ;)

Men det er så ekkelt å gå på butikken når jeg føler meg rar, føler jeg skal falle sammen. Klarer ikke konsentrere meg, glemmer ting jeg skal handle. Blir tåkeheim i hjernen, men ja...jeg er vel bare sånn kanskje. 

Skrevet (endret)

Ja rar vet jeg at jeg er ;)

Men det er så ekkelt å gå på butikken når jeg føler meg rar, føler jeg skal falle sammen. Klarer ikke konsentrere meg, glemmer ting jeg skal handle. Blir tåkeheim i hjernen, men ja...jeg er vel bare sånn kanskje.

Jeg tror ikke du kommer til å falle sammen. Man gjør sjelden det når man er redd. For å bruke et eksempel, så er mange med flyskrekk redde for at de skal miste kontroll og ligge og sprelle i midtgangen. Jeg flyr ganske mange ganger i løpet av et år, jeg har sett mange med flyskrekk og jeg har til og med hatt det selv. Jeg har aldri sett noen ligge og sprelle i midtgangen.

Det føles som om noe galt vil skje. Men det skjer neppe.

Jeg tror det er lurt å akseptere det du føler og opplever, og se at det går bra likevel. Om du glemmer å kjøpe noe, så går du en gang til. Jeg tviler på at du kommer hjem med 10 kilo hundepølser, og gjør du det så er heller ikke det verdens undergang. Da får du heller gi det til noen som har hund :)

stjernestøv
Skrevet

Jeg tror ikke du kommer til å falle sammen. Man gjør sjelden det når man er redd. For å bruke et eksempel, så er mange med flyskrekk redde for at de skal miste kontroll og ligge og sprelle i midtgangen. Jeg flyr ganske mange ganger i løpet av et år, jeg har sett mange med flyskrekk og jeg har til og med hatt det selv. Jeg har aldri sett noen ligge og sprelle i midtgangen.

Det føles som om noe galt vil skje. Men det skjer neppe.

Jeg tror det er lurt å akseptere det du føler og opplever, og se at det går bra likevel. Om du glemmer å kjøpe noe, så går du en gang til. Jeg tviler på at du kommer hjem med 10 kilo hundepølser, og gjør du det så er heller ikke det verdens undergang. Da får du heller gi det til noen som har hund :)

Ja det er vel noe i det du skriver, har jo aldri falt sammen selv om jeg har trodd jeg skal gjøre det. Kan ihvertfall komme hjem med mye rart  og ting jeg mangler. Skulle vel egentlig hatt handleliste men liker å ta det på sparket. 

stjernestøv
Skrevet

I dag var jeg på en plass med mye folk og ble rar, observerte det og tenkte "ok nå føler jeg meg rar". Gikk der og var rar og tenkte at jeg detter ikke i bakken, da ble det litt bedre. Men hadde tatt to vival da. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...