frosken Skrevet 20. juni 2015 Skrevet 20. juni 2015 Hva betyr egentlig umaken verdt? At man er uerstattelig? Nei, betydningen er en helt annen. Umake betyr arbeid/strev, og uttrykket "er det umaken verdt" betyr "er det verdt strevet/bryderiet/jobben". 0 Siter
Trine Skrevet 20. juni 2015 Skrevet 20. juni 2015 Nei, betydningen er en helt annen. Umake betyr arbeid/strev, og uttrykket "er det umaken verdt" betyr "er det verdt strevet/bryderiet/jobben". Aha...da lærte jeg noe nytt i dag Takk for forklaringen. 0 Siter
umakenverdt Skrevet 20. juni 2015 Forfatter Skrevet 20. juni 2015 Syns du er søt. Dette ordner seg. Jeg ser for meg deg på en blomstereng eller i skogen, eventuelt på en fjelltopp ved et vann. Dette tror jeg blir bra. Huff, ja var en elendig dag i går, men det kan bli bedre. Jeg vet jo det for det har blitt bedre før Takk, du er morsom og søt selv synes jeg. Jeg ser for meg at du er veldig energisk 0 Siter
umakenverdt Skrevet 20. juni 2015 Forfatter Skrevet 20. juni 2015 Får kose seg med gamle klassikere midt i all elendigheten. Hvis man liker musikk da. Hehe, takk Litt sint musikk var kanskje det jeg trenger. 0 Siter
umakenverdt Skrevet 20. juni 2015 Forfatter Skrevet 20. juni 2015 Nei, betydningen er en helt annen. Umake betyr arbeid/strev, og uttrykket "er det umaken verdt" betyr "er det verdt strevet/bryderiet/jobben". Aha...da lærte jeg noe nytt i dag Takk for forklaringen. Ja, jeg opplever ofte at jeg ikke er verdt arbeidet/bryderiet/strevet. Det var det jeg mente 0 Siter
Trine Skrevet 20. juni 2015 Skrevet 20. juni 2015 Ja, jeg opplever ofte at jeg ikke er verdt arbeidet/bryderiet/strevet. Det var det jeg mente Du er verdt like mye som alle andre 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.