Gå til innhold

Hvor fornøyd er du med livet ditt?

17 stemmer

1. 1. Hvilket terningskast vil du gi livet ditt?

• Terningkast 1
      3
    • Terningkast 2
      4
    • Terningkast 3
      1
    • Terningkast 4
      3
    • Terningkast 5
      4
    • Terningkast 6
      2

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Madelenemie

Hei

Jeg syns terningkast 6

Selv om jeg ikke vil ha autisme så er det alltids noe i livet man er misfornøyd med. Jeg har et godt og rikt og lykkelig liv, selv om noe av det måtte jeg få hjelp med av psykiateren min. Glad jeg takket ja til hjelp og forklaringer.

Jeg lider av kronisk sykdom som begrenser meg en del i hverdagen, og har etter flere perioder med nedstemthet hatt en alvorlig depresjon. 

Allikevel vil jeg gi livet mitt terningkast 6.  Det kommer av at jeg ikke klarer annet enn å se mitt liv i perspektivet: Alle mennesker på jorda vs. meg.  Og da har jeg det helt perfekt.  

Noen eksempler på hva som gir meg glede i hverdagen:

Når jeg går på do, kan jeg gjøre det i et rent, trygt og attpåtil hyggelig rom. Når jeg er ferdig trykker jeg på en knapp som tilfører vann og spyler etterlatenskapene ut fra mitt hus.  Det er laget opplegg for å håndtere det som skjer når det er ute av huset mitt!  

Det havner ikke i rennesteinen utenfor, og jeg trenger ikke å tråkke i det eller være redd for sykdom som følge av smitte fra mine og andres etterlatenskaper.  Det er rett og slett magisk.

Det samme gjelder søpla.  Jeg kan putte det i en boks på utsiden av huset, så kommer folk og henter det og frakter det vekk til et sted jeg ikke trenger å forholde meg til.  Det er svært sjelden jeg trenger å kjenne lukta av søppel.

Migrene, som folk har vært plaget med i tusenvis av år - har legevitenskapen greid å finne en medisin mot, som for meg virker hver eneste gang.  Dette har skjedd akkurat i min levetid.  For en lykke!

Om kvelden legger jeg meg i en myk og god seng, i et trygt og kjølig soverom. 

Mat i skapet og vann i springen.   Bøker i bokylla.

Det var hva jeg kom på i farta.  

Annonse

Hei

Jeg syns terningkast 6

Selv om jeg ikke vil ha autisme så er det alltids noe i livet man er misfornøyd med. Jeg har et godt og rikt og lykkelig liv, selv om noe av det måtte jeg få hjelp med av psykiateren min. Glad jeg takket ja til hjelp og forklaringer.

Skulle ønske jeg kunne ha den samme gode samvittigheten som du har. Verken NAV, DPS eller fastlegen har utrykt tvil på at jeg fortjener trygda. Men det henger over meg som en tung sky hver dag.

Madelenemie

Skulle ønske jeg kunne ha den samme gode samvittigheten som du har. Verken NAV, DPS eller fastlegen har utrykt tvil på at jeg fortjener trygda. Men det henger over meg som en tung sky hver dag.

Hei!

Jeg har også kjent sorg over å bli trygdet.

Dagen jeg satt på møte med NAV , min psykiater, mann og bydeldamen, faktisk gråt jeg:-(

Men så gikk det over, min psykiater klarte forklare situasjonen for meg, slik at sorgen og fortvilelsen gradvis ble borte.

Jeg har sorg fortsatt, men den er bare sporadisk der, når jeg husker på det.

Håper du gradvis kan få det mer ok med det.

Hei!

Jeg har også kjent sorg over å bli trygdet.

Dagen jeg satt på møte med NAV , min psykiater, mann og bydeldamen, faktisk gråt jeg:-(

Men så gikk det over, min psykiater klarte forklare situasjonen for meg, slik at sorgen og fortvilelsen gradvis ble borte.

Jeg har sorg fortsatt, men den er bare sporadisk der, når jeg husker på det.

Håper du gradvis kan få det mer ok med det.

Det er vel noe annet å føle sorg fordi man mislykkes i arbeidslivet og føle dårlig samvittighet fordi man føler man snylter... ikke at det ene nødvendigvis er noe verre enn det andre.

Skal vi se..

Født i verdens rikeste land.

Har ikke noe alvorlig sykdom, plager, skader eller problemer.

Føler meg ihvertfall litt begavet både mentalt og fysisk.

Bra utdannelse og jobb.

Driver med fasinerende ting på fritiden (UTEN å legge alt ut på fjeslefsa)

Har noen problemer med selvrealisering men 99% må da sies å være på stell.

Kan ikke bli noe annet enn en sekser ærlig talt. 

Madelenemie

Er man trygda så er man trygda, skulle bare mangle om jeg ikke skulle ha et kjipt liv.

Vi er begge trygda:-)

Jeg har ikke et kjipt liv.

Jeg har for to uker siden fått jobb!!!

Enda en....

Nå håper jeg NAV godtar denne:-)

Kryss fingre og tær:-)

Annonse

Vi er begge trygda:-)

Jeg har ikke et kjipt liv.

Jeg har for to uker siden fått jobb!!!

Enda en....

Nå håper jeg NAV godtar denne:-)

Kryss fingre og tær:-)

Hvorfor er du trygda hvis du kan jobbe? Og har et bra liv.

Endret av NEC1234

Mange folk er trygdet selv om de kan jobbe fordi arbeidsgivere ikke har lyst å satse på dem.

Mens jeg må leve som kakerlakken... hvis man er rusmisbruker, så kan man ikke noe for noe, fordi man har det jævlig, men jeg kan noe for alt, siden jeg har det fantastisk... føles som jeg straffes for å ikke ruse meg. Men nå tror jeg DPS har begynt å mene jeg er frisk, så hvem vet, kanskje jeg er nettopp frisk. Det er bare helt idiotisk hele greia, får håpe det blir krig så jeg enten blir drept eller får en misjon i livet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...