Gå til innhold

Hvor fornøyd er du med livet ditt?

17 stemmer

1. 1. Hvilket terningskast vil du gi livet ditt?

• Terningkast 1
      3
    • Terningkast 2
      4
    • Terningkast 3
      1
    • Terningkast 4
      3
    • Terningkast 5
      4
    • Terningkast 6
      2

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg syns ikke det var noe godt å høre... tviler sterkt på at "påskelilje" faktisk syns det, og. Det er mye meningsløst folk sier til hverandre, som er ment å fake at man bryr seg om andre.

Hva er vitsen? Hvis jeg blir gjest på "Skavlan", skal jeg klemme Fredrik, og gi dame-gjestene suss på kinnet?

Nei så idiotisk... hva slags folk er vår staute nasjon i ferd med å bli???

Anonymous poster hash: 613ae...9fd

Fortsetter under...

Jeg syns ikke det var noe godt å høre... tviler sterkt på at "påskelilje" faktisk syns det, og. Det er mye meningsløst folk sier til hverandre, som er ment å fake at man bryr seg om andre.

Hva er vitsen?

Og hva er vitsen med å reagere så surt på at folk er hyggelige mot hverandre?

:P

Gjest Ladytron

Denne perioden her ville jeg gitt terningkast 2. Etter mye stress gikk jeg inn i en ny depresjon, opplever at livet føles ganske vanskelig og fastlåst. Det som gjør meg stresset opprettholder depresjonen, og depresjonen gjør at det er vanskeligere å få orden på det som gjør meg stresset. Hvis jeg ikke allerede hadde hatt noen runder med depresjon og opplevelsen av at livet kan bli bedre igjen så vet jeg ikke hva jeg skulle gjort.

De siste årene ville jeg gitt terningkast 4. En del opp og ned, men jeg har generelt hatt det ganske bra.

Hva er vitsen? Hvis jeg blir gjest på "Skavlan", skal jeg klemme Fredrik, og gi dame-gjestene suss på kinnet?

Nei så idiotisk... hva slags folk er vår staute nasjon i ferd med å bli???

Vi er mange her inne som har fulgt hverandre i kanskje 15 år eller mer. Man får et forhold til nickene selv om man ikke alltid kjenner personen bak IRL. Og noen av oss har også truffet hverandre IRL. Ditt svar ser ut til å forutsette at vi alle er en gjeng med fullstendig anonyme, udefinerte brukere.

Annonse

Madelenemie

Klinte til med en 6'er! :-) Etter å ha vært veldig langt nede på skalaen i 2013 og 2014. Ny jobb er en av delene. Nå har jeg skyfri himmel.

Hei!

Jeg tror også jeg skrev 6, jeg syns livet er fantastisk,

men kan hende blir det sånn, når man har strevd og kommet ut av det, min psykiater sa i vertfall at,

" De som har vært deprimerte, blir langt mer klar over lykkefølelsen når de blir friske, mer enn de friske som ikke har opplevd motgang i samme grad",

Det kan derfor hende det er grunnen til at jeg er så grunnleggende lykkelig, selv i motgang også.

Det er fint at du har det så bra i vertfall:-)

Vi er mange her inne som har fulgt hverandre i kanskje 15 år eller mer. Man får et forhold til nickene selv om man ikke alltid kjenner personen bak IRL. Og noen av oss har også truffet hverandre IRL. Ditt svar ser ut til å forutsette at vi alle er en gjeng med fullstendig anonyme, udefinerte brukere.

Jeg bryr meg ikke om noen jeg. Og alle, på internett som i RL, er anonyme, men spiller roller for hvordan de plasserer seg strategisk i det sosiale spillet. Når jeg hører om folk som "betror" seg til hverandre, så er det i realiteten førsteklasses manipulering. Og dette er ikke trolling, jeg mener det. Dere har vrangforestillinger om at mennesker har andre kvaliteter enn de som kommuniseres i en slags "markedsføring" av seg selv, sine venner eller familie, ja til og med nasjon og folk. Det finnes ikke noe "selv", bare en rolle eller et sett med roller for posisjonering og sosial avanse.

Hei!

Jeg tror også jeg skrev 6, jeg syns livet er fantastisk,

men kan hende blir det sånn, når man har strevd og kommet ut av det, min psykiater sa i vertfall at,

" De som har vært deprimerte, blir langt mer klar over lykkefølelsen når de blir friske, mer enn de friske som ikke har opplevd motgang i samme grad",

Det kan derfor hende det er grunnen til at jeg er så grunnleggende lykkelig, selv i motgang også.

Det er fint at du har det så bra i vertfall:-)

Ja man merker forskjell når man har hatt det (udemokratisk) kjipt og dette endrer seg. Man klarer uansett ikke å holde seg på topp for alltid, men man kan håpe at svingningene ikke blir så voldsomme og at de også er i øvre del av skalaen. :)

Jeg bryr meg ikke om noen jeg. Og alle, på internett som i RL, er anonyme, men spiller roller for hvordan de plasserer seg strategisk i det sosiale spillet. Når jeg hører om folk som "betror" seg til hverandre, så er det i realiteten førsteklasses manipulering. Og dette er ikke trolling, jeg mener det. Dere har vrangforestillinger om at mennesker har andre kvaliteter enn de som kommuniseres i en slags "markedsføring" av seg selv, sine venner eller familie, ja til og med nasjon og folk. Det finnes ikke noe "selv", bare en rolle eller et sett med roller for posisjonering og sosial avanse.

..og strekkoder på matvarene er en verdensomspennende konspirasjon satt i sving av Opus Dei

Annonse

Madelenemie

Ja man merker forskjell når man har hatt det (udemokratisk) kjipt og dette endrer seg. Man klarer uansett ikke å holde seg på topp for alltid, men man kan håpe at svingningene ikke blir så voldsomme og at de også er i øvre del av skalaen. :)

Ok

Jeg har imidlertid vært lykkelig fra jeg fikk brikkene plassert. (om du skjønner?)

Fra systemet ble forstått,  har lite innvirket, og jeg er ganske konstant, alt fra fornøyd til lykkelig.

Men det viktigste er jo at man er fornøyd med livet sånn stort sett:-)

Selv da jeg fikk et barn med alvorlig sykdom var jeg grunnleggende lykkelig (fysisk syk altså, de arvet jo autisme, men det er jo noe jeg kjenner), selvsagt, tidvis sorgtung og sliten, men den grunnleggende lykkefølelsen, som kommer av så mye, feks god støtte og hjelp, leve i et samfunn som vårt, møte så mange velmenende, eller bare ha en god ektemann og de trygge rammene, mye og osv....

Men før jeg fikk forklaringer på de mellommeneskelige rellasjoner og følelser, føltes mye kaotisk og forvirrende,

men ikke etter forklaringene, systemene som jeg føler jeg fikk, men i følge min psykiater stod for selv, kom på plass.

Jeg er i vertfall mest enig med meg selv at jeg hadde ikke klart å bli så lykkelig på egenhånd, så får min psykiater mene det hun gjør.

Jeg ble for ca 4 dager forferdelig forvirret og lei meg, 1) over at jeg så meg i speilet og ikke kunne se asperger noe sted:-(

2) over at jeg ikke har en eneste skikkelig venn, (du vet sånn venn litteraturen og ordtakene forteller om)

Men så tenkte jeg meg om, kjente hvor lykkelig jeg tross alt var, og at enten jeg selv forstår hvor autistisk de syns jeg er, og jeg selv ikke ser det, eller jeg ikke forstår vennskap, så har jeg i vertfall fått hjelp til å bli trygg i meg selv, og det er der lykken sitter,

3) jeg tenkte også på noe jeg tror Nicklusheletida skrev for noen år siden, " Er det en ny runde med tvil nå".

Jeg tviler ikke lenger på min autisme, selv om jeg verken ser eller forstår den, for jeg hører jo hva andre sier.

Men lykken sitter mye Inni en trygg kropp, som kan møte motbør uten at å bli redd.

Endret av Madelenemie
AnonymBruker

Det er aldeles helt umulig for meg å vurdere livet mitt på en slik skala.  Jeg lurer på hva dette tjener til.  Synes dette er det samme som  vinglassbildene på facebook.  Hvis man har mange nok av dem så er man lykkelig og har et godt liv.

Det ville være enklere for meg å svare på hvor ofte jeg skifter undertøy og sokker for da kan jeg si ved behov.

Anonymous poster hash: f3390...f19

Men lykken sitter mye Inni en trygg kropp, som kan møte motbør uten at å bli redd.

Det er godt å høre! <3

(Ellers ser jeg en "udemokratisk" i en parentes der i mitt innlegg. det er nok en kraftig autokorrekt fra mobilens side, og nå husker jeg ikke helt hva jeg skulle si. Antageligvis udefinerbert kjipt - det er ikke alltid lett å sette fingeren på hvorfor man er nedfor, man bare lengter etter en skyfri himmel.)

Det er godt å høre! <3

(Ellers ser jeg en "udemokratisk" i en parentes der i mitt innlegg. det er nok en kraftig autokorrekt fra mobilens side, og nå husker jeg ikke helt hva jeg skulle si. Antageligvis udefinerbert kjipt - det er ikke alltid lett å sette fingeren på hvorfor man er nedfor, man bare lengter etter en skyfri himmel.)

Haha, jeg stusset litt over den "udemokratiske" der, ja, og lurte litt på om det var en sammenheng jeg ikke forstod.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...