Gå til innhold

Hvor fornøyd er du med livet ditt?

17 stemmer

1. 1. Hvilket terningskast vil du gi livet ditt?

• Terningkast 1
      3
    • Terningkast 2
      4
    • Terningkast 3
      1
    • Terningkast 4
      3
    • Terningkast 5
      4
    • Terningkast 6
      2

Anbefalte innlegg

Gjest Ladytron

Hva betyr det utsagnet? At man er lykkelig om man ikke er redd? Kan man ikke bare si det, da? I stedet for å pakke det inn i poesi?

Ja, jeg tenker på at det handler om at man kan gå gjennom vanskelige ting og likevel beholde fatningen (ikke bli redd). Vanskelige ting kommer man ikke utenom i livet.

Jeg likte formuleringen til Madelenemie, men det er vel smak og behag :)

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg syns ikke det var noe godt å høre... tviler sterkt på at "påskelilje" faktisk syns det, og. Det er mye meningsløst folk sier til hverandre, som er ment å fake at man bryr seg om andre.

Hva er vitsen? 

Det er bare et skuespill.

Anonymous poster hash: c0f2f...d4a

Madelenemie

Høres ut som noe fra en bok av Paolo Coelho...

Hei!

Det er det ikke, det er forklaringen fra min psykiater på hvordan jeg feks kan kjenne en grunnleggende fred og ro og tilfredshet (lykkefølelse) selv i motgang og strevsomme tider.

Madelenemie

Hva betyr det utsagnet? At man er lykkelig om man ikke er redd? Kan man ikke bare si det, da? I stedet for å pakke det inn i poesi?

Hei!

Det er ikke mye poesi i det, men akkurat sånn jeg kjenner det:

"Men lykken sitter mye Inni en trygg kropp, som kan møte motbør uten at å bli redd."

Når følelser er blitt forklart og de mellommenneskelige relasjoner satt såpass på plass at man begynner å forstå, samt kjenner en egen indre trygghet, som for min del er rellativt ny, da erfarte jeg at motbør var lettere å møte fordi jeg har en annen oversikt, denne oversikten gir trygghet og mindre grunnlag for redsel m.m.

Det hele dreier seg for min del om gode forklaringer, satt i system.

Annonse

Madelenemie

Det er godt å høre! <3

(Ellers ser jeg en "udemokratisk" i en parentes der i mitt innlegg. det er nok en kraftig autokorrekt fra mobilens side, og nå husker jeg ikke helt hva jeg skulle si. Antageligvis udefinerbert kjipt - det er ikke alltid lett å sette fingeren på hvorfor man er nedfor, man bare lengter etter en skyfri himmel.)

:-)

Jeg skjønte ikke det du skrev med udemokratisk :)  tenkte, "Hm ny måte å bruke ordet på",

Så tenkte jeg at selv om jeg ikke skjønte akkurat det ordet så forstod jeg helheten av innlegget ditt:-)

AnonymBruker

Usikker på hva jeg skulle sette på terningen. Mye fungerer bra, men noen viktige ting er ikke slik:

* mangler jobb, skulle svært gjerne hatt,

* har en kronisk sykdom som ødelegger mye, sliter i tillegg med ettervirkninger fra kreftoperasjon,

* har null sexliv og antar at ingen forandringer kommer for resten av livet.

Anonymous poster hash: 67a5d...e2f

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...