Gjest Skrevet 20. juni 2015 Del Skrevet 20. juni 2015 Hn som kjøpte leiligheten vår klaget på at jeg hadde vasket dårlig på et soverom. Det så ut som det var skittent på veggen et sted, men det var ikke det, det gikk ikke an å vaske det vekk. Det har brent seg inn i veggen etter en stasjonær pc. Det sa vi til kjøperen, men hn trodde ikke på oss. Hn sa til slutt at hn skulle vaske selv. Jeg hadde også glemt å tørke av et speil, og det beklaget jeg. Jeg har måttet jobbe med meg selv idag, fordi jeg ble så lei meg. Jeg måte si til meg selv at jeg vet at jeg gjorde så godt jeg kunne og at det er menneskelig å feile/glemme. Vi fikk også klage på en panelovn som manglet, og at hn ikke hadde fått beskjed om det av oss og megler. Men hn har jo undersøkelsesplikt selv også? Vi tenkte ikke på den ovnen en gang, for vi fjernet den da vi flyttet inn selv siden den ikke virket. Kjøperen var på privat visning i max 5 min, og hn var så ivrig at hn nærmest kjøpte leiligheten usett. Hn kom bare å ringte på døra og spurte om å få se. Hun så ikke på kjøkkenet en gang. Etter at hn skrev kontrakten kom spørsmålene. Vi byttet tilogmed dusjkabinett fordi kjøper ba om det, men vi hadde opplyst om at det fulgte nytt kabinett fordi det var dårlig og at det om ønskelig kunne byttes før overtskelse. En tid etter kontraktsmøtet ba kjøper om at vi byttet det, og da hadde vi dårlig tid på oss. Men vi måtte jo gjøre det, og leide rørlegger til det fordi ingen kunne hjelpe oss på så kort varsel. Greit nok. Vi har ikke hatt noe å skjule, og vi har hatt takstmann som gikk gjennom hele leiligheten. Vi har opplyst om alt vi visste om, men hadde altså helt glemt panelovnen fordi festene til den sto igjen bak senga. Men kjøper har vel som sagt plikt til å undersøke selv også? Jeg har vært urolig i hele dag pga dette. Jeg ser for meg en prosess som jeg har vært gjennom før med en tidligere kjøper som forlangte et nytt el-anlegg. Den kjøperen gikk langt for å få det, det var flere runder med advokat (vi brukte eierskifteforsikringen). Kjøper tapte saken og vi vant, men det tok på psykisk. Og nå som jeg er veldig sliten fra før, så orker jeg ikke tanken på det. Nå er jeg urolig for hva som skjer i neste sving, jeg klarer ikke å slappe av. Håper jeg slipper å flytte flere ganger, det er et enormt styr, hadde håpet å slippe dette på toppen av det hele nå, selv om dette er småting i forhold til den tidligere runden for noen år siden. Jeg klarer ikke å stole på at det ikke blir noe mer utav dette. Hva hadde dere andre gjort? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/406288-fikk-klage-etter-overtakelsen-av-boligen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Høstløv Skrevet 20. juni 2015 Del Skrevet 20. juni 2015 hww skrev (På 20.6.2015 den 20.45): Hn som kjøpte leiligheten vår klaget på at jeg hadde vasket dårlig på et soverom. Det så ut som det var skittent på veggen et sted, men det var ikke det, det gikk ikke an å vaske det vekk. Det har brent seg inn i veggen etter en stasjonær pc. Det sa vi til kjøperen, men hn trodde ikke på oss. Hn sa til slutt at hn skulle vaske selv. Jeg hadde også glemt å tørke av et speil, og det beklaget jeg. Jeg har måttet jobbe med meg selv idag, fordi jeg ble så lei meg. Jeg måte si til meg selv at jeg vet at jeg gjorde så godt jeg kunne og at det er menneskelig å feile/glemme. Vi fikk også klage på en panelovn som manglet, og at hn ikke hadde fått beskjed om det av oss og megler. Men hn har jo undersøkelsesplikt selv også? Vi tenkte ikke på den ovnen en gang, for vi fjernet den da vi flyttet inn selv siden den ikke virket. Kjøperen var på privat visning i max 5 min, og hn var så ivrig at hn nærmest kjøpte leiligheten usett. Hn kom bare å ringte på døra og spurte om å få se. Hun så ikke på kjøkkenet en gang. Etter at hn skrev kontrakten kom spørsmålene. Vi byttet tilogmed dusjkabinett fordi kjøper ba om det, men vi hadde opplyst om at det fulgte nytt kabinett fordi det var dårlig og at det om ønskelig kunne byttes før overtskelse. En tid etter kontraktsmøtet ba kjøper om at vi byttet det, og da hadde vi dårlig tid på oss. Men vi måtte jo gjøre det, og leide rørlegger til det fordi ingen kunne hjelpe oss på så kort varsel. Greit nok. Vi har ikke hatt noe å skjule, og vi har hatt takstmann som gikk gjennom hele leiligheten. Vi har opplyst om alt vi visste om, men hadde altså helt glemt panelovnen fordi festene til den sto igjen bak senga. Men kjøper har vel som sagt plikt til å undersøke selv også? Jeg har vært urolig i hele dag pga dette. Jeg ser for meg en prosess som jeg har vært gjennom før med en tidligere kjøper som forlangte et nytt el-anlegg. Den kjøperen gikk langt for å få det, det var flere runder med advokat (vi brukte eierskifteforsikringen). Kjøper tapte saken og vi vant, men det tok på psykisk. Og nå som jeg er veldig sliten fra før, så orker jeg ikke tanken på det. Nå er jeg urolig for hva som skjer i neste sving, jeg klarer ikke å slappe av. Håper jeg slipper å flytte flere ganger, det er et enormt styr, hadde håpet å slippe dette på toppen av det hele nå, selv om dette er småting i forhold til den tidligere runden for noen år siden. Jeg klarer ikke å stole på at det ikke blir noe mer utav dette. Hva hadde dere andre gjort? Jeg hadde kjøpt en panelovn til 600 kroner, tatt den med til de nye eierne og sagt at jeg gjerne kan pusser over det skitne speilet. Har de ikke mer å klage over burde de være flaue. Jeg tror bare det er de fastmonterte panelovnene som var ved visningen som må følge med boligen Dermed slipper du lett, enkelt og billig unna. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/406288-fikk-klage-etter-overtakelsen-av-boligen/#findComment-3637804 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 20. juni 2015 Del Skrevet 20. juni 2015 Ok. Ja, og den var ikke til stede ved visningen, veggfestet sto bak en seng, og kjøperen undersøkte jo sgs ingenting. Tenkte ikke på den i hele tatt vi.. Det som er problemet mitt er at jeg har en sterk følelse av at det samme skjer på nytt, som med kjøperen som forlangte nytt elektrisk anlegg; hn trodde ikke på oss og påsto at vi løy. Hva om det dukker opp mer som nåværende kjøper ikke tror på? Det er så vondt å ikke bli trodd på eller mistenkeliggjort. Nå vet jeg selvsagt ikke om det er tilfelle med denne kjøperen, men jeg føler meg ikke trygg. Kommer til å være urolig en stund fremover 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/406288-fikk-klage-etter-overtakelsen-av-boligen/#findComment-3637806 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gargamel Skrevet 20. juni 2015 Del Skrevet 20. juni 2015 (endret) Jeg ville ikke blitt så stresset som deg. Det hun tar opp er småting. Dette er en person som sier ifra når hun er misfornøyd med noe. Hun sier nok ofte fra på hoteller og restauranter også. Det er ikke noe galt med det så lenge hun ikke kommer med urimelige krav eller anklager. (Jeg skjønner det er en kvinne siden hun bryr seg om skitne speil.) Vær så høflig, forståelsesfull og hyggelig, men stå fast på hva du mener. Selv om hun kan sette fingeren på ting som ikke er bra (og det er det alltid), så betyr ikke det at du skylder henne noe. Jeg har ikke mye peiling på reglene her. Faste installasjoner skal man ikke ta med seg når man flytter, men hvis panelovnen ikke var der under visningen kan jeg ikke skjønne at kjøperen har noen sak. Man har vel ikke plikt til å re-installere alt som en eller annen gang har vært i huset? Endret 20. juni 2015 av Gargamel 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/406288-fikk-klage-etter-overtakelsen-av-boligen/#findComment-3637807 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Skrevet 20. juni 2015 Del Skrevet 20. juni 2015 Klaget hn på vasken før eller etter overtagelsen? Det er ingen regel som sier at det må være panelovn på hvert rom. Sto den ikke der på visning så er det kjøpers problem, ikke ditt. Noen mennesker er desverre sånn at de må klage på alt. Om hn har skrevet under på overtagelsen så er det for sent å klage på dårlig vaske eller at det mangler en ovn, som ikke engang var der på visning. Om du har eierskifteforsikring kan du bare be kjøper ta kontakt med forsikringselskapet om det er noe mer hn ønsker å klage på. Det er ganske strengt, nesten sånn at man bør ha med en fagmann innen alle håndtverkerfag når man skal på visning. Alle synlige ting, som manglende panelovn, får kjøper ta på egen kappe. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/406288-fikk-klage-etter-overtakelsen-av-boligen/#findComment-3637808 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Skrevet 20. juni 2015 Del Skrevet 20. juni 2015 Gargamel skrev (På 20.6.2015 den 21.23): (Jeg skjønner det er en kvinne siden hun bryr seg om skitne speil.) "Hun så ikke på kjøkkenet en gang." Og denne setningen sa deg ingenting om kjønnet på kjøper? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/406288-fikk-klage-etter-overtakelsen-av-boligen/#findComment-3637809 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 20. juni 2015 Del Skrevet 20. juni 2015 Klagen kom etter overtakelsen. Hun og to andre gikk gjennom leiligheten i en time mens vi var der og de snakket seg i mellom på et utenlandsk språk vi ikke skjønte bæra av. Jo, jeg er stresset fordi jeg føler hun ikke tror på oss og fordi jeg har vært igjennom det før selv om dette er filleting i forhold til den gangen. Jeg klarer ikke å stole på at det ikke blir noe mer. Jeg vil bare ha det utav verden, og så frem til det nå, til å få det utav hodet - og så skjer dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/406288-fikk-klage-etter-overtakelsen-av-boligen/#findComment-3637819 Del på andre sider Flere delingsvalg…
gråstein Skrevet 20. juni 2015 Del Skrevet 20. juni 2015 Smålig. Skjønner ikke poenget å klage på slike bagateller. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/406288-fikk-klage-etter-overtakelsen-av-boligen/#findComment-3637822 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 Del Skrevet 20. juni 2015 hww skrev (På 20.6.2015 den 22.00): Klagen kom etter overtakelsen. Hun og to andre gikk gjennom leiligheten i en time mens vi var der og de snakket seg i mellom på et utenlandsk språk vi ikke skjønte bæra av. Jo, jeg er stresset fordi jeg føler hun ikke tror på oss og fordi jeg har vært igjennom det før selv om dette er filleting i forhold til den gangen. Jeg klarer ikke å stole på at det ikke blir noe mer. Jeg vil bare ha det utav verden, og så frem til det nå, til å få det utav hodet - og så skjer dette. Forsøk å slappe av.....Pust dypt....Denne saken har ingenting med forrige dårlige erfaring å gjøre! Forsøk unngå å "OVERDRIVE", "OVERFØLE hver gang den minste ting inntreffer i livet. Du er rett og slett IKKE tjent med det. Det her er BAGATELLER! INGEN grunn til å ta på vei for. Her kan du enten henvise til at leiligheten er sett og godkjent (vask og annet) ved overtagelse. Eller du kan legge deg litt "flat" å kjøpe 1 ovn i og med at du lot festene bli sittende på veggen. Det er ingen som tenker på å se etter veggfester etter tidligere ovner bak senger når de er på visning. Det ser selvfølgelig ut som om du har tatt den med deg da kjøper trolig ikke en gang husker at der stod det ei seng og nå en tom vegg med fester etter en mulig ovn. Enkelte ting legger man også merke til først i ettertid og ta er det selvfølgelig lov å henvende seg til kjøper med forespørsel og kommentarer ang det. Hun hadde neppe gjort det om hun visste at livet ditt skulle rase av den grunn. COME ON! Dette er ikke noe annet enn filleting som kan oppstå ved boligsalg. Anonymous poster hash: 37f6d...b4b 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/406288-fikk-klage-etter-overtakelsen-av-boligen/#findComment-3637824 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 20. juni 2015 Del Skrevet 20. juni 2015 hww skrev (På 20.6.2015 den 22.00): Klagen kom etter overtakelsen. Hun og to andre gikk gjennom leiligheten i en time mens vi var der og de snakket seg i mellom på et utenlandsk språk vi ikke skjønte bæra av. Jo, jeg er stresset fordi jeg føler hun ikke tror på oss og fordi jeg har vært igjennom det før selv om dette er filleting i forhold til den gangen. Jeg klarer ikke å stole på at det ikke blir noe mer. Jeg vil bare ha det utav verden, og så frem til det nå, til å få det utav hodet - og så skjer dette. Hvilken rolle spiller det om hun ikke tror du snakker sant? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/406288-fikk-klage-etter-overtakelsen-av-boligen/#findComment-3637831 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Skrevet 21. juni 2015 Del Skrevet 21. juni 2015 hww skrev (På 20.6.2015 den 22.00): Klagen kom etter overtakelsen. Hun og to andre gikk gjennom leiligheten i en time mens vi var der og de snakket seg i mellom på et utenlandsk språk vi ikke skjønte bæra av. Jo, jeg er stresset fordi jeg føler hun ikke tror på oss og fordi jeg har vært igjennom det før selv om dette er filleting i forhold til den gangen. Jeg klarer ikke å stole på at det ikke blir noe mer. Jeg vil bare ha det utav verden, og så frem til det nå, til å få det utav hodet - og så skjer dette. Klager etter at overtagelsespapirene er signert kan du bare ta lang rennafart og drite i Om det blir mer klager på småting så bare si at da skulle hun ikke signert overtagelsen, om det er større saker så si hun får ta det med megler eller forsikringselskapet. Men jeg tror ikke du får høre mer. Noen klarer bare ikke forstå at det har bodd noen andre i huset før salget og at det selvfølgelig er bruksslitasje. Det går over når de får flyttet ordentlig inn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/406288-fikk-klage-etter-overtakelsen-av-boligen/#findComment-3637842 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ekte nick Skrevet 21. juni 2015 Del Skrevet 21. juni 2015 Jeg skjønner at det vekker mye følelser i deg. Men du trenger egentlig bare å huske en ting: Blås i henne. Det er hennes problem, ikke ditt. Skulle hun klaget på de tingene du nevner, måtte hun gjort det ved overtakelse. Etter overtakelsen må hun kontakte forsikringsselskapet. Sett tydelige grenser overfor henne. Det høres ut for meg som det å trene på å sette grenser, si rolig nei, er det viktigste du må gjøre i denne saken. Du plikter ikke å ha original panelovn i det rommet, og hun hadde selv mulighet til å undersøke bedre. Gi henne beskjed om at du heretter er ferdig med saken, og at du ikke vil hun skal kontakte deg direkte mer. Det er svært trolig at hun går til søksmål, fordi om du har opplevd det en gang før. Som du også opplevde sist: Slike søksmål vil som regel ikke vinne fram. Som selger står du veldig sterkt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/406288-fikk-klage-etter-overtakelsen-av-boligen/#findComment-3637849 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kayia Skrevet 21. juni 2015 Del Skrevet 21. juni 2015 hww skrev (På 20.6.2015 den 22.00): Klagen kom etter overtakelsen. (...) Jeg vil bare ha det utav verden, og så frem til det nå, til å få det utav hodet - og så skjer dette. Hun har signert overtakelse, og du kan slappe av. Det ER ute av verden (om du greier å la det være det... ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/406288-fikk-klage-etter-overtakelsen-av-boligen/#findComment-3637857 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ekte nick Skrevet 21. juni 2015 Del Skrevet 21. juni 2015 ekte nick skrev (På 21.6.2015 den 8.31): Det er svært LITE trolig at hun går til søksmål, fordi om du har opplevd det en gang før. TRYKKFEIL! Det skulle selvsagt stå LITE i setningen over, ikke at det var trolig! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/406288-fikk-klage-etter-overtakelsen-av-boligen/#findComment-3637885 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.