Gå til innhold

Hva er dine mål?

Anbefalte innlegg

umakenverdt
Skrevet

Jeg har kanskje litt uhensiktsmessige målsetninger, og lurer litt på å bli litt mer bevisst på hva mine målsetninger skal være.

Jeg hadde satt stor pris på litt innsikt i hva andre har som målsetninger, både i hverdagen og mer overordnede mål. 

Skrevet

Så bra spørsmål! :)

Jeg satte meg faktisk opp noen mål fordi dette året er det ti års "jubileum" siden jeg brøt sammen, og har hatt det ganske dårlig siden. Jeg innså at livet mitt rett og slett var i ferd med å gå i dass.

Målene mine er:

1) Bytte jobb til noe jeg trives med (check - fått meg ny jobb og elsker den!).

2) Få et større sosialt nettverk (jobber med saken; tatt kontakt med gamle venner som jeg har forsømt pga sykdom), til og med fått et par nye.

3) Finne en partner (dette blir nok det vanskeligste, pga jeg har problemer med nære relasjoner og lav selvfølelse).

4) Få bedre selvfølelse (dette er mitt mål å jobbe med i hverdagen; forsøker å stoppe uhensiktsmessige tanker om tidligere nederlag og dårlige egenskaper hos meg selv).

Hva er dine mål, umakenverdt? :)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Tror du får flere gode svar om du er litt mer konkret.

Utdannelse/jobb?

Opplevelser? (En gang gå på den kinesiske mur)

Personlig utvikling?

Sosialt/familie?

Fysisk/prestasjon? (gå Vasaloppet)

Skrevet

Utdannelse/jobb?

Personlig utvikling?

Sosialt/familie?

De to uthevede var interessante- har jeg ikke tenkt på en gang.

umakenverdt
Skrevet

Utdannelse/jobb?

Personlig utvikling?

Sosialt/familie?

Det er kanskje riktig det, men da går jeg også glipp av hvilket fokus andre har når det gjelder mål. Mitt fokus har stort sett vært på to ting, men jeg ønsker å vite hvor andre legger fokus også. Det var derfor jeg valgte å stille spørsmålet såpass åpent :) 

umakenverdt
Skrevet

Så bra spørsmål! :)

Jeg satte meg faktisk opp noen mål fordi dette året er det ti års "jubileum" siden jeg brøt sammen, og har hatt det ganske dårlig siden. Jeg innså at livet mitt rett og slett var i ferd med å gå i dass.

Målene mine er:

1) Bytte jobb til noe jeg trives med (check - fått meg ny jobb og elsker den!).

2) Få et større sosialt nettverk (jobber med saken; tatt kontakt med gamle venner som jeg har forsømt pga sykdom), til og med fått et par nye.

3) Finne en partner (dette blir nok det vanskeligste, pga jeg har problemer med nære relasjoner og lav selvfølelse).

4) Få bedre selvfølelse (dette er mitt mål å jobbe med i hverdagen; forsøker å stoppe uhensiktsmessige tanker om tidligere nederlag og dårlige egenskaper hos meg selv).

Hva er dine mål, umakenverdt? :)

Spennende :) 

Nei det er det jeg forsøker å finne ut av da ;) Jeg er en nysgjerrig person så jeg har tenkt litt på at det skal være et mål å lære minst en ny ting hver dag (det trenger ikke være noe stort). Ellers er det å få til å spise regelmessige måltider et mål. På sikt vil det kanskje også bli å få større nettverk, men akkurat nå tror jeg det holder at jeg opprettholder det nettverket jeg har i en periode. Ellers er det å bli stabil i jobben min også et mål. Men jeg er litt på leting etter mål jeg skal fokusere på :)

stjernestøv
Skrevet

Mine mål er å bli tynn og å klare meg uten medisiner. Må jo en gang bli frisk. 

Skrevet

Spennende :)

Nei det er det jeg forsøker å finne ut av da ;)Jeg er en nysgjerrig person så jeg har tenkt litt på at det skal være et mål å lære minst en ny ting hver dag (det trenger ikke være noe stort). Ellers er det å få til å spise regelmessige måltider et mål. På sikt vil det kanskje også bli å få større nettverk, men akkurat nå tror jeg det holder at jeg opprettholder det nettverket jeg har i en periode. Ellers er det å bli stabil i jobben min også et mål. Men jeg er litt på leting etter mål jeg skal fokusere på :)

Det der var faktisk veldig interessant, og kanskje noe jeg selv burde forsøke. Jeg hadde nok ikke klart hver dag, men et i uka feks. Er nemlig ikke så veldig åpen for nye erfaringer selv, noe det sikkert hadde vært fint å bli bedre på. Har du noen eksempler på hva du tenker at du kunne lære deg?

umakenverdt
Skrevet

Det der var faktisk veldig interessant, og kanskje noe jeg selv burde forsøke. Jeg hadde nok ikke klart hver dag, men et i uka feks. Er nemlig ikke så veldig åpen for nye erfaringer selv, noe det sikkert hadde vært fint å bli bedre på. Har du noen eksempler på hva du tenker at du kunne lære deg?

Nei, når jeg skrev ikke noe stort, så mente jeg altså også veldig små ting, og begrepet "lære" er vel kanskje å trekke det litt langt ;) Jeg tenkte på lage en middagsrett jeg aldri har laget før, lese om et tema jeg interesserer meg for men som jeg kan lite om, gå på tur et sted jeg ikke har vært før, handle på en butikk jeg aldri har vært på før, lære noen nye ord enten på norsk eller andre språk, dyrke agurker eller andre grønnsaker, snakke med et menneske man ikke har snakket særlig mye med før.

Mulighetene er mange, det var det jeg kom på for øyeblikket, men det kan altså være knøttsmå ting altså :)

Skrevet

Nei, når jeg skrev ikke noe stort, så mente jeg altså også veldig små ting, og begrepet "lære" er vel kanskje å trekke det litt langt ;) Jeg tenkte på lage en middagsrett jeg aldri har laget før, lese om et tema jeg interesserer meg for men som jeg kan lite om, gå på tur et sted jeg ikke har vært før, handle på en butikk jeg aldri har vært på før, lære noen nye ord enten på norsk eller andre språk, dyrke agurker eller andre grønnsaker, snakke med et menneske man ikke har snakket særlig mye med før.

Mulighetene er mange, det var det jeg kom på for øyeblikket, men det kan altså være knøttsmå ting altså :)

Kult :)

umakenverdt
Skrevet

Mine mål er å bli tynn og å klare meg uten medisiner. Må jo en gang bli frisk. 

Er det fordi du får så mye bivirkninger du ønsker å klare deg uten medisiner? 

Jeg har selv begynt å ta medisiner nå og det er ikke et mål i seg selv for meg å klare meg uten medisiner. Men jeg skjønner det bedre hvis det er bivirkninger som gjør det. 

stjernestøv
Skrevet

Er det fordi du får så mye bivirkninger du ønsker å klare deg uten medisiner? 

Jeg har selv begynt å ta medisiner nå og det er ikke et mål i seg selv for meg å klare meg uten medisiner. Men jeg skjønner det bedre hvis det er bivirkninger som gjør det. 

Ja det er pga bivirkninger. 

AnonymBruker
Skrevet

Bli psykisk stabil.

Anonymous poster hash: ed425...1da

umakenverdt
Skrevet

Ja det er pga bivirkninger. 

Skjønner at du ønsker det da. Men samtidig vet du jo at du flere ganger har blitt dårligere uten medisiner. Håper du og medisinsk personell kommer frem til en best mulig løsning for deg! 

umakenverdt
Skrevet

Bli psykisk stabil.

Det kan jeg forstå at en har som mål :) Har du noen mer overordnede mål også, for hva ønsker du å bli psykisk stabil?

umakenverdt
Skrevet

Mitt mål er å få et mål :)

Finurlig mål du har :) Hvordan tenker du å gå frem for å nå det målet?

stjernestøv
Skrevet

Skjønner at du ønsker det da. Men samtidig vet du jo at du flere ganger har blitt dårligere uten medisiner. Håper du og medisinsk personell kommer frem til en best mulig løsning for deg! 

Risperdal er ikke tingen for meg, men jeg får jo ikke noe ant :( Liker ikke risperdal. Skulle ønske jeg klarte meg uten. 

umakenverdt
Skrevet

Risperdal er ikke tingen for meg, men jeg får jo ikke noe ant :( Liker ikke risperdal. Skulle ønske jeg klarte meg uten. 

Jeg kan skjønne det. Jeg kan så lite om dette så vet ikke hva som kan være aktuelt å prøve. Håper du får det bedre i det videre!

stjernestøv
Skrevet

Jeg kan skjønne det. Jeg kan så lite om dette så vet ikke hva som kan være aktuelt å prøve. Håper du får det bedre i det videre!

Jeg vil jo prøve latuda, men men det er jo ikke jeg som bestemmer det :( Ja håper det går bedre snart, det ser litt svart ut nå med alle disse bivirkningene. Kanskje jeg burde holdt meg til 3 mg. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...