Gondor Skrevet 23. juni 2015 Skrevet 23. juni 2015 Fastlegen min har skrevet ut 5 mg Imovane til meg for akutte søvnvansker. Familien min er inne i en svært belastende periode. Jeg har økt Fluanxol fra 3 mg til 4 mg for å unngå tankekjør. Jeg vet at Imovane er avhengighetsdannende og lurer derfor på om jeg skal øke Fluanxol ytterligere eller om jeg skal ta sjansen på at jeg ikke blir avhengig. Vi lever i usikkerhet og situasjonen vil ikke være avklaret før om endel måneder. Den eneste bivirkningen jeg har fått av Imovane er at jeg er mer våken om dagen enn jeg har vært på åresvis. Det gjør at det er mye enklere for meg å ta meg av hus og heim og de to andre barna mine. Bivirkningen ved å øke Fluanxol er å føle seg mer "død" innvendig og å få et stille hode. Ingen drømmesituasjon for meg, men nå er det ikke meg det gjelder. Så hva gjør jeg: øker Fluanxol ytterligere eller satse på at jeg ikke går i fella når det gjelder Imovane 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 24. juni 2015 Skrevet 24. juni 2015 Jeg tror ikke at Fluanxol vil gi deg den søvn du trenger. Kan du ikke ta Imovane i to uker og deretter ikke mer enn tre kvelder i uka? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.