Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fastlegen min har skrevet ut 5 mg Imovane til meg for akutte søvnvansker. Familien min er inne i en  svært belastende periode. Jeg har økt Fluanxol fra 3 mg til 4 mg for å unngå tankekjør.

Jeg vet at Imovane er avhengighetsdannende og lurer derfor på om jeg skal øke Fluanxol ytterligere eller om jeg skal ta sjansen på at jeg ikke blir avhengig.

Vi lever i usikkerhet og situasjonen vil ikke være avklaret før om endel måneder.

Den eneste bivirkningen jeg har fått av Imovane er at jeg er mer våken om dagen enn jeg har vært på åresvis. Det gjør at det er mye enklere for meg å ta meg av hus og heim og de to andre barna mine.

Bivirkningen ved å øke Fluanxol er å føle seg mer "død" innvendig og  å få et stille hode. Ingen drømmesituasjon for meg, men nå er det ikke meg det gjelder.

Så hva gjør jeg: øker Fluanxol ytterligere eller satse på at jeg ikke går i fella når det gjelder Imovane

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg tror ikke at Fluanxol vil gi deg den søvn du trenger. Kan du ikke ta Imovane i to uker og deretter ikke mer enn tre kvelder i uka?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...