Gå til innhold

Depressiv når jeg blir trett

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i en forholdsvis stabil periode, men sliter med periodevis tretthet. Når trettheten kommer over meg blir jeg depressiv. Får depressive og destruktive tanker, selv om jeg er i en bra periode psykisk. Jeg vet at tretthet kan komme av BP, men nå er det trettheten som kommer først. Er det andre som har det slik.

Anonymous poster hash: c58ae...1c4

AnonymBruker
Skrevet

Tretthet kommer av BP? Er det et symptom? Spør kanskje dumt, men BP-diagnosen er så ny for meg...

Anonymous poster hash: e4c20...f07

AnonymBruker
Skrevet

Tretthet kommer av BP? Er det et symptom? Spør kanskje dumt, men BP-diagnosen er så ny for meg...

Anonymous poster hash: e4c20...f07

Du blir ikke trett fordi du er depressiv?

Anonymous poster hash: cedfc...0aa

AnonymBruker
Skrevet

Tretthet kommer av BP? Er det et symptom? Spør kanskje dumt, men BP-diagnosen er så ny for meg...Anonymous poster hash: e4c20...f07

Jeg har forstått det slik at det er vanligere med tretthet ved bipolare depresjoner enn andre depresjoner. Men om det også er økende tretthet utenom depresjonene hos de bipolare er jeg mer usikker på.

Skrevet

Dette kan gå begge veier, en kan bli trett av å være depressiv og en kan bli depressiv av å være trett. Det sistnevnte er vel det en kaller tretthetsdepresjon.

AnonymBruker
Skrevet

Dette kan gå begge veier, en kan bli trett av å være depressiv og en kan bli depressiv av å være trett. Det sistnevnte er vel det en kaller tretthetsdepresjon.

Tretthetsdepresjon har jeg aldri hørt om før.

Skrevet

Jeg har forstått det slik at det er vanligere med tretthet ved bipolare depresjoner enn andre depresjoner. Men om det også er økende tretthet utenom depresjonene hos de bipolare er jeg mer usikker på.

Det tror jeg

Ser forskjellen i aktivitet i de i familien med bipolar og de uten

AnonymBruker
Skrevet

Det tror jeg

Ser forskjellen i aktivitet i de i familien med bipolar og de uten

Er trettheten også periodevis?

Skrevet

Er trettheten også periodevis? Anonymous poster hash: c58ae...1c4

Trttet kan komme av mange ting, men tenker mest på at en har brukt seg opp,underskudd av energi. Ikke satt grenser for hva som kan tappe en ut.

Skrevet

Tenker ikke på et godt uført arbeid med et rett motiv, som gir kroppen en naturlig trettet og kviler med ro og tilfredshet. Men mer den Umotiverte anstrengelse og press som igjen skaper stress.

AnonymBruker
Skrevet

Trttet kan komme av mange ting, men tenker mest på at en har brukt seg opp,underskudd av energi. Ikke satt grenser for hva som kan tappe en ut.

Jeg klarer ikke å finne årsaken til trettheten.

For meg virker det som den bare kommer, uavhengig av alt.

Skrevet

Jeg klarer ikke å finne årsaken til trettheten.

For meg virker det som den bare kommer, uavhengig av alt. Anonymous poster hash: c58ae...1c4

Det kan være at i din helsesituasjon er slik, at du har mer en nok med deg selv, og alt utenom det gjør deg sliten ?
AnonymBruker
Skrevet

Det kan være at i din helsesituasjon er slik, at du har mer en nok med deg selv, og alt utenom det gjør deg sliten ?

Det kan ha sammenheng med BP.  Jeg har blitt spurt av de som kjenner meg om det kan være ME.  Men det tror jeg ikke pga at jeg sliter med det bare i perioder.

Skrevet

Det kan ha sammenheng med BP. Jeg har blitt spurt av de som kjenner meg om det kan være ME. Men det tror jeg ikke pga at jeg sliter med det bare i perioder.

Bp kjennes ut som ME ofte

AnonymBruker
Skrevet

Bp kjennes ut som ME ofte

Er det kun i sammenheng med depresjonene eller er det også utenom.

Jeg forstår det ikke helt.  Vet ikke helt hva som kommer først mange ganger.  Enkelte ganger er det trettheten som gjør meg depressiv, selv om jeg utenom tretthetsperiodene føler meg forholdsvis bra psykisk, og andre ganger er det depresjonen som gjør meg trett.  Det henger mye sammen.  Det er slitsomt, men sikkert ingenting å gjøre med det. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...