Gå til innhold

Spørsmål til NHD

Anbefalte innlegg

PTSD/Panikkangst 35
Skrevet

Etter fått påvist PTSD og Panikkangst, hva kan forsvare Sobril bruk til en 35 år gammel mann i overskuelig fremtid. Kongnitiv samtaleterapi og SSRI er forsøkt uten hell.

Jeg bodde for noen år siden i Thailand der jeg fikk både Xanor 2 mg og Rivotril 2 mg 2x2 tbl.

Om jeg ikke får disse Sobrilene risikerer jeg å bli sykmeldt med påfølgende uføretrygd. Da er er jeg ingen samfunnsnyttig borger, og i dag er jeg i full jobb.

Hva kan jeg argumentere med overfor legen siden han vil trappe ned. Både psykologer og psykiatere har sagt at det ikke er sikkert behandling vil føre frem!!!

Noen innspill tii argumenter NHD????

PTSD/Panikkangst 35
Skrevet

Mulig med et raskt svar her?

Skrevet

Etter fått påvist PTSD og Panikkangst, hva kan forsvare Sobril bruk til en 35 år gammel mann i overskuelig fremtid. Kongnitiv samtaleterapi og SSRI er forsøkt uten hell.

Jeg bodde for noen år siden i Thailand der jeg fikk både Xanor 2 mg og Rivotril 2 mg 2x2 tbl.

Om jeg ikke får disse Sobrilene risikerer jeg å bli sykmeldt med påfølgende uføretrygd. Da er er jeg ingen samfunnsnyttig borger, og i dag er jeg i full jobb.

Hva kan jeg argumentere med overfor legen siden han vil trappe ned. Både psykologer og psykiatere har sagt at det ikke er sikkert behandling vil føre frem!!!

Noen innspill tii argumenter NHD????

Man kan jo lure på denne motstanden mot benzobruk når annen behandling ikke fungerer. Hvor mye bruker du pr dag?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Følgende må legges til grunn:

To anbefalte behandlingsformer har ikke ført frem.

Uten Sobril mister du din funksjon i arbeidslivet.

Inntil 30 mg er uproblematisk. Inntil 45 mg mener jeg også gr helt bra rent medisinsk. Men du får litt problemer med førerkortet på denne dosen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...