Gå til innhold

Syk og ensom og ferie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når det gjelder pengene du ennå ikke har fått overlevert til din niese, så synes jeg du skal ringe svigerinnen din snarest og si nøyaktig som det er, inklusive når de skal få pengene, og si at du er kjempelei deg for dette. Pass på at det er du som tar kontakt om dette, slik at det overhodet ikke hersker noen tvil om at du har tenkt å overlevere pengene.

Bra at du er bedre av forkjølelsen, jeg er overbevist om at du trenger en lang tur ut i dag for å få luftet hjernen litt:-)

Skrevet

Når det gjelder pengene du ennå ikke har fått overlevert til din niese, så synes jeg du skal ringe svigerinnen din snarest og si nøyaktig som det er, inklusive når de skal få pengene, og si at du er kjempelei deg for dette. Pass på at det er du som tar kontakt om dette, slik at det overhodet ikke hersker noen tvil om at du har tenkt å overlevere pengene.

Bra at du er bedre av forkjølelsen, jeg er overbevist om at du trenger en lang tur ut i dag for å få luftet hjernen litt:-)

Ja, jeg skal gå en tur i skogen nå. Prøve å ta med katten i bånd:) Det pleier å bli bedre da.

Når det gjelder deg andre, vet jeg hun blir kjempesur og spydig. Ingen tør å si henne imot, fordi hun blir så fort snurt og dobbeltkommunikasjon og sur. Hun har en vedig autoritær respekt hos alle i familien og det irriterer meg med dobblekommunikasjon mange ganger! Man vet aldri helt om hun egentli snakker TIL deg eller på generelt grunnlag, man føler at hun snakker TIL deg uten å si det direkte.

Skrevet (endret)

I mye av det du skriver, så er du opptatt av hvordan andre mennesker er eller ikke er. Du er frustrert over broren din, kona hans, samboeren din, kollegaen din og venninnen din - ut i fra hva du har skrevet de siste ukene. Det kan godt hende at alle disse personene er relativt kjipe, men det blir vel ikke mindre viktig for din egen del å gjøre ting på en måte du kan stå inne for. Nå vet ikke jeg hva du har sagt når det gjelder konfirmasjonspengene, men hadde jeg vært deg så hadde jeg i det minste sendt en sms med en dato for når pengene blir betalt til den som skal ha dem.

Endret av frosken
Skrevet

Ja, og jeg har også vært like frustrert over meg selv. Det er jo gjerne det jeg skriver om, men ikke sier noe om i "virkeligheten".

Det er ikke rom for å gjøre noen feilgrep i min familie. Jeg kan vel egentlig stå inne for at jeg ikke liker min svigerinne særlig godt, og at jeg kanskje også skal kommunisere ovenfor henne min egen mening av og til og ikke jatte med henne slik atlle andre gjør for at hun ikke skal bli snurt.

Skrevet

Huff, det oser av selvmedlidenhet av innleggene mine. Sorry!!

Har luftet katten bånd for første gang. Nå er han full av olje. Jippi!

Skrevet

Du har jo vært forkjøla også da;-) Minner meg merkelig nok  litt om stemningen i Bjørn Eidsvågs "Alt du vil ha".

Jeg får tanker om at du har rotet deg litt inn i et mønster hvor du ikke ser at du selv kan ta en del aktive valg, men at du i stedet blir litt opphengt i at andre ikke behandler deg så bra som de skulle. Hva gjør f.eks. at du blir boende sammen med din samboer? Er det gode ting du ikke skriver om her eller har du bare vanskelig for å bryte?

Skrevet

Huff, det oser av selvmedlidenhet av innleggene mine. Sorry!!

Har luftet katten bånd for første gang. Nå er han full av olje. Jippi!

Hørtes koselig ut å gå tur med katten. Hvordan klarte den bli full av olje?

Skrevet

Det var første gang, og den ville ikke ut av døra men jeg bærte den med meg ut og. Følte meg litt slem som tvang den litt.

Jeg hang mest etter den under busker og kratt. Den likte det veldig godt, dog noe skeptisk til lyder og biler. Men er vant til å være ute fra tidligere eiere som jeg har skjønt. Den har ikke hatt det noe bra, men jeg vet ikke helt hva som har skjedd. Den var levert en dyreklinikk til avlivning fordi den gjorde fra seg overalt?! Det har den ikke gjort her, den har vært renslig fra dag en.

Den er veldig skvetten og kryper langs bakken hvis det er høye lyder. Den skal ligge i fanget HELE kvelden:)

Tilbake til det du spurte om ja;)

Den krøp under en bil, og der kunne den jo ikke være så jeg måtte dra den liggende ut:( Den nektet å rikke seg.

Jeg overdrev kanskje litt, den hadde olje på labbene. Jeg har vasket dem godt da.

Skrevet

Du har jo vært forkjøla også da;-) Minner meg merkelig nok  litt om stemningen i Bjørn Eidsvågs "Alt du vil ha".

Jeg får tanker om at du har rotet deg litt inn i et mønster hvor du ikke ser at du selv kan ta en del aktive valg, men at du i stedet blir litt opphengt i at andre ikke behandler deg så bra som de skulle. Hva gjør f.eks. at du blir boende sammen med din samboer? Er det gode ting du ikke skriver om her eller har du bare vanskelig for å bryte?

Den testen var som å lese akkurat deg jeg føler om samboeren min... hmmm.. kanskje vi er like da? Det er akkurat sånn jeg føler det ote med han.

Skrevet

Den testen var som å lese akkurat deg jeg føler om samboeren min... hmmm.. kanskje vi er like da? Det er akkurat sånn jeg føler det ote med han.

TEKSTEN, mente jeg:)

Skrevet

For ordens skyld så har jeg ordnet gaven og gitt den. Da kan jeg puste lettet ut i alle fall.

Min niesa har fått samme syndebukkrolle som jeg hadde. Hun er annerledes enn de andre barna og hører ikke etter på samme måte. Hun reagerer sterkere på flere ting, og dermed er det en mye større utfordring for dem enn de andre barna.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...