Gå til innhold

NHD/Hva er best av disse to ondene..?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er best/minst skadelig å ta for å få sove. 10 mg Cosylan eller 11.25 mg Imovane??

Tenker da minst skadelig for psyken, kroppen og fare for avhengighet?

Må innrømme at jeg har minst ubehagelige bivirkninger og mer stabilt humør dagen etter når jeg bruker 10 mg Cosylan..

Ja, jeg vet at jeg ikke burde bruke noen av delene, men det var ikke mitt spørsmål.. ;-)

Takknemlig for svar!

Anonymous poster hash: 46606...187

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg ville gått for Imovane.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville gått for Imovane.

Hvorfor Imovane?? 

Takknemlig for svar.

Skrevet

Imovane skal jo brukes for søvn. Cosylan er en hostemedisin som har trøtthet som bivirkning.

AnonymBruker
Skrevet

Imovane skal jo brukes for søvn. Cosylan er en hostemedisin som har trøtthet som bivirkning.

Ja er fullstendig klar over det.

Lurte bl,a på om Cosylan er mer skadelig for kroppen og psyken og avhengighetsskapende enn Imovane.

AnonymBruker
Skrevet

Vallergan er en allergimedisin som gir trøtthet som bivirkning. Selv om Vallergan ikke er like "farlig" som Cosylan..

Skrevet

Ja er fullstendig klar over det. Lurte bl,a på om Cosylan er mer skadelig for kroppen og psyken og avhengighetsskapende enn Imovane. Anonymous poster hash: 46606...187

Ja, men ref. svaret til NHD.

Han er jo lege og må anbefale de medisinene som faktisk har det du spør om som indikasjon. Vallergan er jo indisert for søvn. Cosylan for hoste. Man bruker ikke Cosylan mot smerter heller selv om det i teorien kan funke.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Cosylan inneholder ethylmorfin. Dette er et opiat slik som codein, morfin, opium, heroin etc. Ikke et hyggelig stoff å bli avhengig av .

AnonymBruker
Skrevet

Cosylan inneholder ethylmorfin. Dette er et opiat slik som codein, morfin, opium, heroin etc. Ikke et hyggelig stoff å bli avhengig av .

Tusen takk for svar! Det var akkurat det jeg lurte på. :-) (Ikke om Cosylan er en hostesaft og bør kun brukes som det fordi det vet jeg jo så inderlig godt selv.)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...