Gå til innhold

Stesolid og bilkjøring

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Siste månedene har det gått en del stesolid pga. angst. Har hatt en boks med 25 5 mg tabletter i 79 dager nå og har 2 tabletter igjen. Er det for høyt forbruk i forhold til dagens regler for til førerkort? Tar aldri mer enn max 10 mg pr. dag, og kjører aldri før det har gått 9 timer eller mer. Blir nervøs hver gang jeg må fornye resepten.

Håper nhd kan svare på dette, eller andre som vet.

Anonymous poster hash: 1a263...5b6

Skrevet (endret)

Hei!

Siste månedene har det gått en del stesolid pga. angst. Har hatt en boks med 25 5 mg tabletter i 79 dager nå og har 2 tabletter igjen. Er det for høyt forbruk i forhold til dagens regler for til førerkort? Tar aldri mer enn max 10 mg pr. dag, og kjører aldri før det har gått 9 timer eller mer. Blir nervøs hver gang jeg må fornye resepten.

Håper nhd kan svare på dette, eller andre som vet.

Med dagens regler vil "Ett inntak på inntil 10 mg daglig vil vanligvis oppfylle helsekravene.".

http://nhi.no/livsstil/helsetjenesten/diverse/forerkort-og-b-preparater-35928.html?page=3

Så vidt jeg forstod vil det bare være lovlig å kjøre ved bruk av Sobril hvis de nye reglene som er ute til høring går igjennom.

Endret av gråstein
AnonymBruker
Skrevet

Jepp, vet at 10 mg er grensen i dag, men finnes det noe regler for hvor høyt forbruket er over tid? Kan en i teorien bruke 10 mg hver eneste dag for å sette det på spissen?

Kjenner til de nye reglene, og må nok over på Sobril i september om de nye reglene blir tatt i bruk.

Anonymous poster hash: 1a263...5b6

Skrevet (endret)

Kan en i teorien bruke 10 mg hver eneste dag for å sette det på spissen?

Tror det, hvis du føler du er 100% skikket til å kjøre bil. Jeg hadde gått rundt i svime av 10mg...

Endret av gråstein

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...