Gå til innhold

Hvor mye angst og søvnmangel kan man tåle?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er på guttetur i utlandet. Har bare sovet et par timer om natta de siste dagene. Mye alkohol i går, og da får jeg hjertebank om natta og er nesten umulig å sove. Er mye opplegg i hele dag jeg egentlig må være med på, men er så ødelagt sv søvnmangel og angst nå at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre. Har mest lyst til å sjekke inn på et hotell og ta en imovane og sove/slappe av alene til hjemreisen i morgen, men vet ikke hvordan jeg skal "komme unna med det" ovenfor de andre. det er vanskelig å forklare hvor ille det er. Føler at kroppen snart ikke klarer mer. Har hatt søvnproblemer og angst i mange år. Skal jeg bare bite tenna sammen og holde ut sånn som jeg pleier å gjøre? Føler ikke dette er bra for helsa.

Anonymous poster hash: 44816...957

Skrevet

Med forbehold om at du ikke har noen hjertesykdom: Det er helt ufarlig å holde ut. Kaffe og ikke minst vann / mineralvann demper ubehaget.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Jeg holdt ut hele dagen, men måtte gi opp nå(skulle egentlig holdt på langt på natt) holdt meg unna alkohol i dag for å ha mulighet til å ta en imovane på kvelden. Tok en for halvannen time, men merker ingenting. Den pleier å fjerne angsten og får meg til å sovne innen to timer, men merker ikke noe særlig nå. Fristende å ta en til, men det er vel en dårlig idé. Har vel oppbygd litt toleranse etter å ha brukt den en god del ganger tidligere i livet når jeg virkelig har trengt det.

AnonymBruker
Skrevet

Jo, begynner å bli roligere nå. Pulsen er litt roligere, mindre svett og begynner å skjønne at jeg ikke stryker med i dag heller. Angst og søvnproblemer er noe forbanna dritt. Tar mer og mer av livet mitt. Går på SNRI men har ikke noen særlig effekt. Trenger kanskje mer terapi, men kommer ikke så veldig langt med det. Når jeg først kommer i en sånn situasjon som nå så er det uansett ingenting annet enn imovane som kan hjelpe meg ut av det. Kroppen er i konstant stressmodus og det eneste jeg trenger er en god natts søvn. Men det får jeg ikke, tvert i mot jo flere dager jeg går med søvnunderskudd, jo vanskeligere er det å få sove neste kveld. Klarer da heller ikke en liten power nap på dagen om herjar mulighet til det. Når jeg først sovner i løpet sv natta våkner jeg etter 4 timer og da er det slutt. Gir jo null mening. Imovanen gir ikke nødvendigvis god søvn, den tar vel vekk en del sv den dype søvnen og rem men sover da i hvert fall ca 6 timer og føler meg bra dagen etter, og gir meg en reboot sånn at søvnen kan normalisere seg i løpet et par dager fremover (uten imovane)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...