AnonymBruker Skrevet 27. juni 2015 Skrevet 27. juni 2015 Hvor ofte er det egentlig greit å gå til lege? Føler jeg går for ofte, men jeg blir jo redd av helseangst. Det har sluttet å hjelpe særlig lenge heller, jeg går å gruer meg før undersøkelser, og så når det viser seg å være ingenting, så finner kroppen andre symptomer. Lurer på om fastlegen blir lei, men jeg er jo bekymret.. Anonymous poster hash: f1c6c...0fa 0 Siter
frosken Skrevet 27. juni 2015 Skrevet 27. juni 2015 Jeg tenker at dette er et godt tema å drøfte med fastlegen, hvis du er så heldig å ha en fastlege det fungerer å kommunisere om slike ting med. Dere kan kanskje komme frem til noen retningslinjer for hvordan gjøre dette, f.eks. med faste avtaler hver 2-3 mnd samt noen retningslinjer for hvilke symptomer som gjør at du bør oppsøke legen utenom de fastsatte avtalene. 0 Siter
ISW Skrevet 28. juni 2015 Skrevet 28. juni 2015 Det aller viktigste er å unngå legevakt og uanmeldte timer hos lege. Du kan gjerne bestille hyppige timer hos fastlegen men tema må være å jobbe med helseangsten, ikke å få kortvarig beroligelse for ett eller annet som måtte ha dukket opp i kroppen. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2015 Skrevet 28. juni 2015 Ok, takk til begge Jeg er ganske flink til å unngå legevakt og akutttimer Anonymous poster hash: f1c6c...0fa 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 28. juni 2015 Skrevet 28. juni 2015 http://psykologisk.no/2014/04/livet-er-et-usikkert-prosjekt/ 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.