Gå til innhold

Helseangst og legebesøk..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor ofte er det egentlig greit å gå til lege? Føler jeg går for ofte, men jeg blir jo redd av helseangst. Det har sluttet å hjelpe særlig lenge heller, jeg går å gruer meg før undersøkelser, og så når det viser seg å være ingenting, så finner kroppen andre symptomer. Lurer på om fastlegen blir lei, men jeg er jo bekymret..

Anonymous poster hash: f1c6c...0fa
Skrevet

Jeg tenker at dette er et godt tema å drøfte med fastlegen, hvis du er så heldig å ha en fastlege det fungerer å kommunisere om slike ting med.  Dere kan kanskje komme frem til noen retningslinjer for hvordan gjøre dette, f.eks. med faste avtaler hver 2-3 mnd samt noen retningslinjer for hvilke symptomer som gjør at du bør oppsøke legen utenom de fastsatte avtalene.

Skrevet

Det aller viktigste er å unngå legevakt og uanmeldte timer hos lege. Du kan gjerne bestille hyppige timer hos fastlegen men tema må være å jobbe med helseangsten, ikke å få kortvarig beroligelse for ett eller annet som måtte ha dukket opp i kroppen.

AnonymBruker
Skrevet

Ok, takk til begge :) Jeg er ganske flink til å unngå legevakt og akutttimer :)

Anonymous poster hash: f1c6c...0fa

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...