Gå til innhold

Paranoid pf

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mistenker at medborgere, naboer og familiemedlemmer snakker bak min rygg, spesielt omkring det at jeg er trygdesvindler.

Jeg vet ikke om de gjør dette med andre, men i den lille grad jeg har kommunikasjon med andre mennesker så har jeg erfart at enkelte av og til sier ganske negative og nedsettende ting om andre, også mer fremmede.

Men siden jeg har diagnose på paranoid pf, så kan en jo lure på om jeg overdriver veldig?

Men det store trygdeparadokset er etter min mening: hvis man ikke gjør noe, er man lat og umoralsk, men hvis man faktisk skjerper seg fordi man skammer seg eller man blir friskere / får mer energi og blir i bedre stand til å yte litt, så er man plutselig trygdesvindler, fordi da har man bevist at man kan jobbe. Men dette "paradokset" kan godt være fantasi fra min side, hvem vet. Hva tror dere?

Anonymous poster hash: 523ff...962
Skrevet

alle kan ikke like alle.

alle mennesker er ikke reale.

alle mennesker er ikke fordomsfrie

Det er jeg ikke sjøl heller..

Vet egentlig inne i meg selv, att jeg sikkert hadde rakket litt ned på folk som ikke jobbet, dersom jeg selv jobbet.

Men det hadde ikke stukket så dypt.

Feks misliker jeg islamister, men jeg er høflig og kan godt like muslimer generelt. Så når jeg syter over islamister, så kanskje noen blir "såret", men det er ikke vondt ment.

Uansett, du projiserer nok, mesteparten av den kritikken du opplever kan nok like gjerne stamme fra ditt eget indre. Hadde du selv vært 100 prosent trygg på deg selv, og vært ufør for noe fysisk, så hadde du neppe tatt deg nær av "kritikken"...

AnonymBruker
Skrevet

Projiserer sikkert endel ja...

Men - hvor "funksjonshemmet" må man være for at det er OK at man er trygdet? Si at man har blitt i bedre form, skal man si fra seg trygda? Jeg vil gjerne jobbe litt, ved siden av, men det går jo ikke an å få en sånn jobb. Men det virker som jeg er moralsk forkastelig likevel.

Skrevet (endret)

Projiserer sikkert endel ja...

Men - hvor "funksjonshemmet" må man være for at det er OK at man er trygdet? 

Det at NAV har innvilget trygd bør holde.

Jeg vil gjerne jobbe litt, ved siden av, men det går jo ikke an å få en sånn jobb. 

Har du prøvd? Men jeg tror nok ikke det finnes flust av slike små stillinger til folk som har stått utenfor arbeidslivet, dessverre.

Endret av heisenberg
Skrevet

Jeg vet ikke hvor skoen trykker hos deg. Ang jobbing. Om det er mangel på struktur, eller om det er av sosiale årsaker du ikke jobber osv.. Selv har jeg hatt uføretrygd lenge. Og jeg har prøvd meg på jobb. Det gikk som regel bra en stund. Før det kom til ett eller annet hangup som gjorde meg livredd for å dra på jobb, med påfølgende sykemelding, og sure arbeidsgivere. Til slutt ga jeg opp. Men skal jeg være ærlig så hadde jeg sikkert kunne jobbet littegrann, med den betingelsen att jeg var helt selvstendig og alene i jobben. Jeg har blitt en sosial idiot, jeg vet fader ikke hvordan menneskelig omgang fungerer...

AnonymBruker
Skrevet

Nei, er ikke flust av dem. Hvorfor ikke velge en elev, i stedet for en gammel alltime dagdriver?

Det er vel både sosiale årsaker og sløvhet. Det å måtte være rundt fremmede i mange timer hver dag. Sløvheten har bedret seg...

AnonymBruker
Skrevet

God følelse å bli foraktet...

Skrevet

Nei, er ikke flust av dem. 

Særlig ikke på landet. Er nok flere tilbud i byen.

AnonymBruker
Skrevet

Får vel bare holde kjeft og prise seg over at man bor i Norge. For annet er dårlig moral.

AnonymBruker
Skrevet

Men folk som tror masse negativt om deg, og sprer dette som "sannheter" til andre. De er flotte mennesker. Og de tror sikkert jeg koser meg glugg ihjel her hjemme alene hver kveld ut og inn. Men det er ikke kos å være en bitter knark og grinebiter, og hvor cola er dagens høydepunkt.

AnonymBruker
Skrevet

Nå var det noen utenfor som lagde sånn harke-lyd, som når man samler spytt for å spytte.

Skrevet

Nå var det noen utenfor som lagde sånn harke-lyd, som når man samler spytt for å spytte.

Tviler på at det har noe med deg å gjøre...

AnonymBruker
Skrevet

Tviler på at det har noe med deg å gjøre...

Hvem vet.

Skrevet

Hvem vet.

Nei, man vet jo aldri 100% sikkert. Men man kan være rimelig sikker, vel. 

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje man kan være rimelig sikker, hvem vet. Vel. Noe sånt.

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje man kan være rimelig sikker, hvem vet. Vel. Noe sånt.

Kan jeg spørre, - hva er grunnen til at du er uføretrygdet da?

Anonymous poster hash: dadd9...547

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg spørre, - hva er grunnen til at du er uføretrygdet da?

Anonymous poster hash: dadd9...547

Er lat og asosial.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...