Gå til innhold

typisk meg

Anbefalte innlegg

jennifer100
Skrevet

jeg prøver igjen, har nevnt noe av dette tidligere.

men ivertfall jeg var frisk som en fisk før. plutselig ble jeg svimmel og dårlig.

så og si aldri vært hos lege før så jeg dro hjem. dro til lege dagen etter for jeg var så utrolig svimmel og følte meg elendig. lege sendte meg raskt til akuttmottak for jeg hadde fryktelig høy puls og blodtrykket var høyt. legen der og jeg trodde jeg sikkert var overarbeidet og eg fikk dra.

masse merkelige "synsforstyrrelser" forran øynene mine, hvilepulsen min var høy, jeg tørr hostet, følte meg elendig. dro til f.legen flere ganger da jeg begynte å utvikle hjertebank,mye feber og det var mye ubehageligheter i hodet mitt. ble sendt til dps. når man kommer til dps og  forteller at man har hjertebank, føler seg syk og at noe ikke stemmer med hjertet så ja, hypokonder,angst,panikkangst ja u name it. selv med 130 i hvilepuls,klarte så vidt stå på beina.

prøvde å trene som psykriateren sa gikk i bakken ute og hjertet jobbet så hardt. fikk rykninger over hele kroppen, halsen verket, svetten rant av meg konstant, noe trykk i brystet og en helt forferdelig  hjertebank, reiste jeg meg opp så var den på 150. plutselig sa det pang i hodet, verste hodesmertene jeg noen gang har hatt, kastet opp, hjertet huff hele kroppen min var ute å kjøre. fikk angst jeg ikke vet hvor kommer fra etter hvert. lymfene vokste og alle disse rykningene. legevakten målte troponiner og de var litt variable men innenfor. høy feber og febril var  standarden. ble lagt inn på sykehus etter hvert og oi jeg hadde perikarditt, heldigvis ikke alvorlig, skal ikke spekulere i hva jeg hadde før,noe lav amplitude på eeg. sendt hjem. svimte av noen ganger og det ble litt inn og ut med tester. angsten kom fra intet, rykningene, arytmiene, svette-dammen rundt meg, likblek, fik ikke ro i kroppen. legevakten ble frustrert, f.ege også, fordi de ikke viste hva som feilet meg. jeg ble utredet og ble diagnosert med m.e, jeg måtte godta det var beskjeden.

hjertet er noe bedre, har fått en ekg forandring med at hjertet har vokst litt. laveimmuglobiner suklasser. og har funnet ut at jeg har høye streptokokk anti-dnase b prøver hele veien som ar blitt oversett. biopsi av merkelige bloduttredelser har jeg tatt og den viste kronisk betennelse som det stod.

jeg sliter veldig med: utmattelse, brenner i kroppen, uregelmesig menstruasjon, rykninger i tunga,fingre,tær. svetter hele tiden. merkelig gyngende og trekkende følelse i hodet. plutselig angst,tinnitus, store hukommelses problemer, til tider uregelmessig hjerterytme, sterke smerter i kroppen, griner og sinne om hverandre. mener selv det er for intenst for m.e. så her jeg fanget, psykisk eller m.e er det jeg får når jeg har klare funn. min nye lege lurer på om jeg har noe auto immunt eller har hatt encefalitt/adem i forbindelse med strep, .det tar så lang tid og jeg blir ikke bedre akkurat. ikke nok med det fysiske så er jeg psykisk knekt av å møte leger som slenger psykosomatisk eller de ikke vet hva som feiler meg hele veien. leger som ikke tar ansvar føles det ut som. føles som her har du en m.e diagnose, håp du blir bedre, når psyken min blir så til de grader angrepet med alt det andre.

har den gode psykriateren noe råd? og vær så snill ikke si sri. soma og psyken påvirker hverandre, som du vet. gikk til dps og det gav meg egentlig ingen ting og psykriateren mente at noe feilet meg men viste ikke hva og at jeg skulle ikke bry meg om det, men hvordan kan jeg ikke det når jeg er sengeliggende/fosterstilling og jeg er så dårlig.

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du kan nevne hva du evt har fått utelukket sålangt? Lupus?

Anonymous poster hash: 1a01f...0fa
Skrevet

Du bør jo bli sendt videre om en lege ikke klarer finne ut hva det er. Jeg tror utredning for me er ganske omfattende. Jeg kjenner ei som ble utredet for det og det tok lang tid. De kan ikke bare gi deg diagnosen me uten å ha utredet deg for det. Det beste forslaget jeg har er egentlig at du skriver ned alt du lurer på og krever at fastlegen svarer og forklarer. F.eks. hvorfor har jeg feber om problemet er psyken? Kan man psyke på seg feber? Jeg vet ikke, det er så mye i det du skriver som jeg trodde ikke var mulig. Kan hende du har mer greie på det enn meg, men for meg er det mye som skurrer og det virker som mye ansvarsfraskrivelse fra leger. Så krev svar og forklaringer slik at du forstår og slik at du tvinger legene til å måtte bruke hodet.

jennifer100
Skrevet

ble utredet på m.e senteret så har tatt mye prøver, ultralyd mage, ecco kor x 2 grunnet perikardvæsken, ct hodet, spinal punksjon,eeg. dette ble gort ca 7 måneder etter jeg ble syk. de var heldigvis fine. borrelia prøve har jeg tatt, og de vanlige.

har høye streptokokk antistoff prøver,mycoplasma, gjennomgått kyssesyken,parvo. strep fant jeg ut i ettertid av m.e utredningen.

privat legen mistenker strep komplikasjoner,men vet ikke. er så lei, vet ikke hva jeg skal gjøre, psyke blir verre og verre, vet kke hvor det kommer fra.

jennifer100
Skrevet

nei sykehuset mente det var m.e, og det var det, har ikke blitt bedre akkurat, kanskje mer farge i ansiktet.

er sykt hvis de har oversett giktfeber eller encefalitt som legen mener. venter på noen private prøver fra riksen i danmark

AnonymBruker
Skrevet

Ja, du får vente på prøvesvarene, og det virker heldigvis som om du nå har en lege som tar deg seriøst, og det er nok mer hjelp enn du vil få her uansett. Får satse på at han ikke gir seg før han kommer til bunns i det! Tenkte som sagt umiddelbart på lupus, man skulle jo absolutt anta at det har vært med i vurderingen, men det er vanskelig å diagnostisere, så jeg ville luftet det igjen hvis prøvene er negative. Syns ikke dette høres spesielt psykisk ut, men klart at symptomene kan utløse angst og at angsten igjen gir/forsterker symptomer.

http://nhi.no/pasienthandboka/sykdommer/muskel-skjelett/systemisk-lupus-erytematosus-3186.html?page=2

https://no.wikipedia.org/wiki/Systemisk_lupus_erythematosus

http://www.lupus.org/answers/entry/lupus-and-the-nervous-system

http://www.lupus.org/answers/entry/diagnosing-lupus

Anonymous poster hash: 1a01f...0fa
jennifer100
Skrevet

ja, de fleste legene/legevakt sier jeg ser syk ut etc, men får ikke gjort noe.

skal ikke henge meg opp i for mye, men første gangen når legen sendte meg til akuttmottaket så, så hun noe i øynene mine som hun sa+denne pulsen etc. jeg ville bare komme meg ut av akuttmottaket, har sykehus angst, angrer skikkelig, for det utviklet seg i ettertid, fortsatte studier, men små følinger av ørhet/svimmelhet/hjertebank, etc men så sa det pang og hjertet raste, og jeg ble helt sengeliggende etc. så ble det sykehus etc i ettertid og håpet de kunne hjelpe. kanskje eeg funnet var grunnen til at psykriatern på sykehuset sendte meg til nevrolog?, ikke vet jeg.

det som er så irriterende er at når man spør om hva s feiler meg og m de har kjekket ditten og datten,så fikk jeg helseangst slengt i fjeset med en gang. jeg aner jo ikke, gått ned 10kg tror jeg iden jeg ble syk.

funnene mine er subklasse mangel i 2 subklasser, perikarditt,lav amplitude på eeg, veldig høye strep prøver, bipsi som viste kronisk betennelse og ar veldig mye dårligere førlighet i venstre armen min. og denne piano øvelsen er tregere på vestre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...