Gå til innhold

lei av å bli ned-dopa av piller mot autismen

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen
Skrevet

Jeg hater å gå på abilify, som tar bort mye av autismen mins symptomer. Og jeg velger derfor fra i morgen av å gjøre drastiske tiltak. Jeg slutter på de 100 mg zoloft og 10 mg abilify og denne gangen skal jeg bli der. Jeg vil ta vare på autismen min. Psykologen har sagt at jeg ikke skal komme til psykiateren jeg gikk til før. Da trenger jeg ikke være redd for å bli innlagt.

Madelenemie
Skrevet

Jeg hater å gå på abilify, som tar bort mye av autismen mins symptomer. Og jeg velger derfor fra i morgen av å gjøre drastiske tiltak. Jeg slutter på de 100 mg zoloft og 10 mg abilify og denne gangen skal jeg bli der. Jeg vil ta vare på autismen min. Psykologen har sagt at jeg ikke skal komme til psykiateren jeg gikk til før. Da trenger jeg ikke være redd for å bli innlagt.

Hei!

Det fins ingen medisin mot autisme.

Hvis du går på disse medisinene skyldes det andre symptomer og lidelser som man evt også kan ha i tillegg.

Eneste hjelp mot autisme vansker feks vansker med øyekontakt, vansker med nærhet, rigiditet og stereotypier er oxytocin . Et hormon som i noe grad bedrer autismesymptomer som nevnt ovenfor.

Blomsterfluen
Skrevet

Ok. Jeg lurer på noe:

Kan jeg få psykisk lidelse av å slutte cold turkey på 10 mg abilify og 100 mg zoloft? Etter hvor mange uker?

Jeg er blitt så stor og feit av pillene at jeg ser ut som om jeg er på 9ende måned med 5mlinger i magen.

Skrevet

Det er aldri lurt å slutte brått på medisiner. Jeg er også sikkert på at du ikke får disse medisinene pga din autismediagnose. Du kan søke i Felleskatalogen, der står det hvilke sykdommer de brukes mot: http://www.felleskatalogen.no/medisin

Jeg råder deg sterkt til å ikke slutte "cold turkey", men heller prøve å gå ned i vekt ved å være mer aktiv og spise sunnere/mindre. 

Det er nok en god grunn (antar jeg) til at du går til en psykiater og at han/hun har satt deg på disse medisinene, å slutte på dem brått kan gi mye ubehag, samt at sykdommen(e) som gjør at du er satt på dem selvfølgelig kan komme tilbake eller bli verre. 

Jeg tror nok du vet dette selv, men du - som jeg - trenger å bli minnet på at man ikke må slutte brått på medisiner.

Madelenemie
Skrevet

Ok. Jeg lurer på noe:

Kan jeg få psykisk lidelse av å slutte cold turkey på 10 mg abilify og 100 mg zoloft? Etter hvor mange uker?

Jeg er blitt så stor og feit av pillene at jeg ser ut som om jeg er på 9ende måned med 5mlinger i magen.

Hei! Jeg vet ikke hva du mener med cold turkey?

Men medisiner. , sånne som du går på tror jeg bør trappes sakte ned.

skjønner det er forferdelig å bli så overvektig.

Jeg leser mange opplever som deg på slike medisiner.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Enhver nedtrapping, selv så kort som to uker, er langt bedre enn bråseponering.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...