Gå til innhold

NHD - seroquel eller wellbutrin?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har i mange år vært mye nedstemt samt har en blandet spiseforstyrrelse.  Brukte wellbutrin ca ett år for noen år siden, og har også en kort periode benyttet seroquel.

Det siste året har vært vanskelig, svært mye ambivalens gjør at mesteparten av energien har gått med til hva jeg bør eller ikke bør gjøre (hva skal jeg spise - eller ikke spise - hvor mye skal jeg trene - hvor mange timer skal jeg jobbe ) noe som har endt med at jeg knapt nok har fått gjort noe på noe som helst slags livsområde. Til slutt tok jeg opp med fastlegen om jeg kanskje skulle begynne på wellbutrin igjen for å få mer energi, men vedkommende ville jeg skulle prøve seroquel 300 mg i stedet.

Er det sannsynlig at seroquel kan hjelpe? Og hvor fort kan jeg i så fall merke noe effekt? Hva med vektøkning, risikerer jeg det selv om jeg kontrollerer matinntaket?

Anonymous poster hash: 47659...89c
Skrevet

Åssen kontrollere matinntaket på Seroquel ?

Skrevet

Åssen kontrollere matinntaket på Seroquel ?

Er det ikke bare noen få som får denne typen problemer av Seroquel?

AnonymBruker
Skrevet

Hvem vet.

Anonymous poster hash: 5b97a...244

AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Anonymous poster hash: fdd79...853

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Har du fått noen diagnose av en spesialist?

AnonymBruker
Skrevet

Har du fått noen diagnose av en spesialist?

Har tidligere blitt diagnostisert med F33.1 Tilbakevendende depressiv lidelse, aktuell episode moderat, og spiseproblematikken ble den gangen kategorisert som F42.8 Andre spesifiserte obsessiv-kompulsive lidelser (spising og trening). Nåværende psykolog bruker kategorien uspesifisert spiseforstyrrelse. Det mest plagsomme for tiden er ambivalensen og opplevelse av avmakt.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Fortsatt vanskelig dette. Hvis ambivalensen og energiløsheten er et symptom på depresjon, vil Wellbutrin være det beste valget.

AnonymBruker
Skrevet

Fortsatt vanskelig dette. Hvis ambivalensen og energiløsheten er et symptom på depresjon, vil Wellbutrin være det beste valget.

Det er vanskelig å beskrive ordentlig også. Det er på en måte mer ambivalens og vansker med å få tatt valg fordi det kjennes ut som om ingenting monner i forhold til hva jeg burde ha fått gjort, enn direkte energiløshet. Tankene om hva jeg burde og ikke burde ha gjort har liksom tatt over mye av plassen i hodet, og siden jeg gjennom flere måneder ikke har fått utrettet noe og heller ikke har kommet meg på trening, så blir jeg opphengt i at jeg ikke har fremtidsmuligheter osv. osv. osv. i det uendelige. Jeg har selvfølgelig samme type ambivalens knyttet til å bruke medisiner, min egen logikk sier at dette dårlige personlige egenskaper, en særegen form for tåpelig handlingslammelse, og at bruk av medisiner er en form for juks siden løsningen bør ligge hos meg selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...