Gå til innhold

For sjeldent skifte av sengetøy?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er 2-3 ganger i året for sjeldent?

Anonymous poster hash: 46878...c3b

Med mindre du er svært tilbakestående (så tilbakestående at du ikke hadde kommet på å stille spørsmålet engang) så troller du bare nå. Selvfølgelig er det direkte ufyselig å skifte sengetøy så sjeldent.

Annonse

Jeg jobber på hotell og der skifter vi på senga til langtidsboende hver 3 dag. Det er vel for ofte men hver 7 dag er greit :-)

Anonymous poster hash: c8c82...573

På hotell forventer jeg nytt sengetøy minst hver tredje dag, helst oftere. Håndklær vil jeg også ha byttet hver dag på hotell, gjerne to ganger ?.kun unntaksvis jeg benytter meg av 'muligheten' til å spare miljøet og henge håndkleet opp igjen.

I hverdagen tenker jeg mer på miljøet og beholder både badehåndkler og sengetøy hele uka.

AnonymBruker

Med mindre du er svært tilbakestående (så tilbakestående at du ikke hadde kommet på å stille spørsmålet engang) så troller du bare nå. Selvfølgelig er det direkte ufyselig å skifte sengetøy så sjeldent.

Har ikke skiftet på 4 måndeder, og man dør ikke akkurat av det.

Anonymous poster hash: 3d217...a69

AnonymBruker

Nei, det gjør man selvsagt ikke. Men hvorfor skifter du ikke - er det  fordi du ikke gidder? Eller har du en fysisk skade som gjør det vanskelig? 

Anonymous poster hash: 89d4e...9d2

Nei, det gjør du ikke, men det gjør deg ikke friskere heller. Sengen din er full av gamle hudceller, møkk og svette. Sikkert deilig å legge seg i tenker jeg... *grøss*

Gjest Gargamel

Det er et litt rart spørsmål allikevel. Alle skjønner at fire måneder er lenge.

Det er nesten så jeg lurer på om det går sport i å fremstille sitt liv som mest mulig tomt og håpløst, men det ville vel vært for dumt.

Ville det ikke?

Annonse

AnonymBruker

Det er nesten så jeg lurer på om det går sport i å fremstille sitt liv som mest mulig tomt og håpløst, men det ville vel vært for dumt.

Ville det ikke?

Det er mulig. Men det er ikke skiftet siden før påske, sånn er det nå.

AnonymBruker

Nei, det gjør man selvsagt ikke. Men hvorfor skifter du ikke - er det  fordi du ikke gidder? Eller har du en fysisk skade som gjør det vanskelig? 

Det er vel en kombinasjon av psykisk sykdom og latskap. Hvem vet.

AnonymBruker

Nei, det gjør du ikke, men det gjør deg ikke friskere heller. Sengen din er full av gamle hudceller, møkk og svette. Sikkert deilig å legge seg i tenker jeg... *grøss*

Sover man med klærne på er det ikke så farlig.

AnonymBruker

Spør meg hvordan man kan ønske å leve i en svinesti, men det har vel psyke å gjøre, og jeg skal ikke forsøke å forstå.

Går nok ikke på at man har noe spesielt ønske om det, men at man er deprimert slik at man kan oppleve mangel på lyst/glede, og vanskeligheter med å komme igang med gjøremål og gjennomføre. Dette er symptomer på depresjon. Det er en sykdom, og har ikke noe med hva man ønsker / ikke ønsker å gjøre, rent "personlighetsmessig".

Anonymous poster hash: 4fe13...7b8

Madelenemie

Ville det ikke?

Hei!

Jeg vet ikke.

Det virker litt som man må ha dårlige erfaringer og ikke en for positiv innstilling til livet her iblant.

Når man både skifter sengetøy hver uke og får masse hjelp av både psykiatere og NAV , så mye hjelp at man rett og slett blir fornøyd og trygg og mer og mer selvstendig, så blir man gjenstand for noens misunnelse.

Som heller burde være nysgjerrighet og glede over at systemet vårt tross alt ofte fungerer bra.

Men som min psykiater sa til meg, det er frivillig å motta hjelp, hvis jeg ikke ønsker respekteres det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...