Gå til innhold

Hvor langt svømmer du hvis det skal være "trening"?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke så mange ganger i året jeg har anledning til det, men når jeg først er i en svømmehall, prøver jeg å få svømt 2000 meter. Bruker ca 55 min på det.

Gosh. Imponert. Er selv mer enn lei etter 500 m.

Men jogger gjerne 50-60 min. i skogen - om bare formen holder (må nok gå litt) ?

Annonse

Jeg svømmer en del for tiden (treningssenteret jeg bruker har basseng), og er fornøyd hvis jeg svømmer 1500 meter - ikke fordi jeg ikke kunne ha fortsatt lenger, men fordi jeg synes det er ensforming. Svømming er best etter at man er ferdig;-) 

Jeg synes det er mye gøyere å svømme enn å løpe. Det meste jeg har svømt er 3000 meter. Synd at det er så dyrt å gå i svømmehallen :-(

Jeg misunner deg litt hvis du synes det er gøy å svømme. Jeg svømmer mest av plikt og teller og teller lengder sånn at jeg kan si meg ferdig!

Madelenemie

Et spørsmål til de av dere som av og til bruker svømming som en lett-moderat "treningsøkt": Hvor mange meter svømmer du hver gang? I 25 meters basseng.

Anonymous poster hash: f8779...167

Hei!

Jeg blir sliten etter 1000 meter.

Men under vann som krever mer pga av temperaturregulering hvis våtdrakt svømmer jeg lenger/ mer, for meg er svømming like kjedelig som løping, jeg blir så opptatt av at jeg blir sliten, noe jeg glemmer ved dykking og orientering.

Tror det har mye med måten man svømmer på og tempo.

Ser enkelte som svømmer Butterfly det krever mye mer.

Og hurtig crawl.

Jeg misunner deg litt hvis du synes det er gøy å svømme. Jeg svømmer mest av plikt og teller og teller lengder sånn at jeg kan si meg ferdig!

Jeg også! Når jeg har telt 40, så sier jeg meg fornøyd ( tillater meg en bitteliten hvil etter noen og tyve).

Det beste er badstua synes jeg og selvfølgelig den gode følelsen etterpå:)

påskelilje

Jeg synes det er pytonkjedelig å telle, og når jeg starter, tenker jeg at jeg aldri vil gidde å holde ut 80 lengder - men det er veldig motiverende med såpass korte lengder, for tallet øker temmelig raskt, og når jeg samtidig kikker litt på klokka og klarer å holde meg under kvarteret for hver 500- meter, så er det supergøy! Til å være totalt amatør og bare svømme bryst, svømmer jeg ganske bra.

Så selv om det er dødskjedelig å telle, så synes jeg faktisk det er gøy å svømme :-)

Endret av påskelilje
AnonymBruker

Det beste er badstua synes jeg og selvfølgelig den gode følelsen etterpå :)

Jeg bare elsker badstua! 20 silsvette mannfolk i kommando. Kan det bli bedre? Kanskje er det 1-2 homoer der og.

Anonymous poster hash: 7facc...ea9

• 2 uker senere...

Annonse

påskelilje

Var og svømte her en dag, og tenkte på denne tråden mens jeg telte :-)

De første 30 lengdene var supergøye! Kjempemoro å se at det går så raskt fremover! Holdt øye med klokka også, og delte distansen opp i brøker mens jeg svømte (1/20 - 1/10....).

Deretter var det dritkjedelig mellom 30 og 40. Så var jeg halvveis, og kunne liksom begynne nedtellingen (selv om jeg telte oppover - men jeg regnet litt brøker og minusstykker imens).

Å komme til 60 gikk veldig greit, og da var det jo bare 25% igjen - og jeg sleit litt med å holde tida - tror jeg slappet litt for mye av mellom 30 og 40 - og kom i mål på 59 minutter. To minutter dårligere enn forrige gang, men under timen da. De siste 15 meterene svømte jeg på rygg for å srekke nakken litt - og BANG - der smalt jeg hodet i kanten som avslutning :-(

Men deilig å ha gjort det - og JA, jeg synes det er gøy å svømme!

Nicklusheletida

Jeg har ikke brukt svømming som trening siden 2009 og 2010 og da svømte jeg 1000 meter flere kvelder i uka. Hvis jeg svømmer på ryggen  kan jeg nok holde det gående i "evigheter", da jeg føler at jeg bare ligger og slapper av når jeg svømmer på rygg.

• 3 uker senere...

Var og svømte her en dag, og tenkte på denne tråden mens jeg telte :-)

De første 30 lengdene var supergøye! Kjempemoro å se at det går så raskt fremover! Holdt øye med klokka også, og delte distansen opp i brøker mens jeg svømte (1/20 - 1/10....).

Deretter var det dritkjedelig mellom 30 og 40. Så var jeg halvveis, og kunne liksom begynne nedtellingen (selv om jeg telte oppover - men jeg regnet litt brøker og minusstykker imens).

Å komme til 60 gikk veldig greit, og da var det jo bare 25% igjen - og jeg sleit litt med å holde tida - tror jeg slappet litt for mye av mellom 30 og 40 - og kom i mål på 59 minutter. To minutter dårligere enn forrige gang, men under timen da. De siste 15 meterene svømte jeg på rygg for å srekke nakken litt - og BANG - der smalt jeg hodet i kanten som avslutning :-(

Men deilig å ha gjort det - og JA, jeg synes det er gøy å svømme!

Jeg svømmer en-to ganger i uka for tiden, og hver eneste gang tenker jeg på deg som svømmer 2000 meter på en time. Jeg synes alltid jeg har vært usedvanlig utholdende når jeg kommer til 1500 meter, og lenger enn 1600 tror jeg det er noen år siden sist jeg svømte sammenhengende!

Jeg er enig i at det er deilig å ha svømt, men jeg synes ikke det er gøy å svømme;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...