Gå til innhold

Du som har uføretrygd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Tror de fleste som jobber der er syke. Det må jo være en grunn til at de ikke fikk karret til seg en mer lukrativ jobb (les: mindre slitsom, bedre betalt, bedre prestisje, mer interessant). Men de holder koken, for ekte arbeidere er ikke redde for å jobbe.

Anonymous poster hash: 16807...514

 

Well, vi får takke gudene ellr no for at alle ikke sikter mot stjernene. Hvem skulle fjernet søpla di, vaska rævadi om du blir syk, lært deg lese/skrive osv osv om alle gjorde nettopp det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    49

  • laban

    2

  • Trine

    2

  • Bokormen123

    2

Mest aktive i denne tråden

AnonymBruker

Well, vi får takke gudene ellr no for at alle ikke sikter mot stjernene. Hvem skulle fjernet søpla di, vaska rævadi om du blir syk, lært deg lese/skrive osv osv om alle gjorde nettopp det?

 

Jeg er ikke enig i det, fordi det er bare så og så mange stillinger som f.eks. lærer og advokat, at uansett hvor høye ambisjoner folk hadde, så måtte de fjerne søppel, vaske rævva etc. Men såklart er jeg glad for at noen gjør slike ting, tror du har misforstått meg. Matproduksjon og renovering - det er fundamentet i menneskelig sivilisasjon. Ikke at det betyr at de fleste som jobber på Rema 1000 nok skulle ønske jobben var mindre slitsom og bedre betalt. Det her du kommer med her er forøvrig en hersketeknikk - du argumenterer mot noe jeg aldri har sagt, du bruker en såkalt "stråmann". Det er ufint.

Anonymous poster hash: 16807...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

Jeg er ikke enig i det, fordi det er bare så og så mange stillinger som f.eks. lærer og advokat, at uansett hvor høye ambisjoner folk hadde, så måtte de fjerne søppel, vaske rævva etc.

 

De er ikke syke av den grunn, som du hevder.

Anonymous poster hash: 30edf...6d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

Jeg er ikke enig i det, fordi det er bare så og så mange stillinger som f.eks. lærer og advokat, at uansett hvor høye ambisjoner folk hadde, så måtte de fjerne søppel, vaske rævva etc. Men såklart er jeg glad for at noen gjør slike ting, tror du har misforstått meg. Matproduksjon og renovering - det er fundamentet i menneskelig sivilisasjon. Ikke at det betyr at de fleste som jobber på Rema 1000 nok skulle ønske jobben var mindre slitsom og bedre betalt. Det her du kommer med her er forøvrig en hersketeknikk - du argumenterer mot noe jeg aldri har sagt, du bruker en såkalt "stråmann". Det er ufint.

Anonymous poster hash: 16807...514

 

Vel det var mer et forsøk på konstantering fra min side. Jeg tror mange har det felles at de ønsker seg en mindre slitsom jobb og bedre betalt. Dette er neppe tanker reservert de som jobber på Rema. Jeg synes det virker som om du har flere tanker om de som jobber på Rema enn de trolig har tanker om deg og ditt. 

Anonymous poster hash: a93b0...434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vel det var mer et forsøk på konstantering fra min side. Jeg tror mange har det felles at de ønsker seg en mindre slitsom jobb og bedre betalt. Dette er neppe tanker reservert de som jobber på Rema. Jeg synes det virker som om du har flere tanker om de som jobber på Rema enn de trolig har tanker om deg og ditt. 

Anonymous poster hash: a93b0...434

 

Det er mulig.

Anonymous poster hash: 16807...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De er ikke syke av den grunn, som du hevder.

Anonymous poster hash: 30edf...6d9

 

Hva kommer det av da? Det må jo være funksjonssvikt, siden de ikke presterer så høyt. F.eks. mange har ikke fullført VGS. Mens jeg, fikk toppkarakterer, og da er jeg trygdemisbruker.

Anonymous poster hash: 16807...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bokormen123

 

Jeg synes det er rart viss noen går på konsert ja, men ikke viss de jogger seg en tur feks.

Anonymous poster hash: 03b67...d9a

 

Mener du virkelig at uføretrygdede aldri kan gå på konsert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva kommer det av da? Det må jo være funksjonssvikt, siden de ikke presterer så høyt. F.eks. mange har ikke fullført VGS. Mens jeg, fikk toppkarakterer, og da er jeg trygdemisbruker. Anonymous poster hash: 16807...514

Ikke alle som har toppkarakterer. Man er ikke syk av den grunn.

Ikke alle som har ambisjoner om "flott" starus-jobb og karriere. Man er ikke syk av den grunn.

Kanskje det ikke var andre "bedre" jobber ledige. Man er ikke syk av den grunn.

Sikkert de som trives med å jobbe i butikk. Man er ikke syk av den grunn.

Anonymous poster hash: 24258...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de fleste som jobber der er syke. Det må jo være en grunn til at de ikke fikk karret til seg en mer lukrativ jobb (les: mindre slitsom, bedre betalt, bedre prestisje, mer interessant).

Anonymous poster hash: 16807...514

Nei, de fleste som jobber i matbutikker er ikke syke. Det får være grenser for fordomsfullt sludder du skal komme med.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, de fleste som jobber i matbutikker er ikke syke. Det får være grenser for fordomsfullt sludder du skal komme med.

 

Hvorfor er det fordomsfult? Jeg sier ikke at de har diagnoser eller kvalifiserer for det. Noe jeg forøvrig har selv. Men jeg mener graden av sykdom er ekvivalent med graden av suksess/funksjon. Og når noen da har en kjip jobb, så er de under gjennomsnittet. Sykdom betyr at et "organ" ikke fungerer som det skal. Det betyr ikke at man har de og de symptomene på etablerte diagnoser, selv om mange "eksperter" mener det er sånn det er.

 

Uansett kan det hende man er sykere om man har uføretrygd enn om man jobber på Rema 1000 - sannsynligvis er man det. Men det er ikke noe man vet med sikkerhet. Fordi det kan hende man jukser, eller "ekspertene" tar feil eller tror de gjør deg en tjeneste ved å deklarere en pensjonist.

Anonymous poster hash: 16807...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ladytron

Hvorfor er det fordomsfult? Jeg sier ikke at de har diagnoser eller kvalifiserer for det. Noe jeg forøvrig har selv. Men jeg mener graden av sykdom er ekvivalent med graden av suksess/funksjon. Og når noen da har en kjip jobb, så er de under gjennomsnittet. Sykdom betyr at et "organ" ikke fungerer som det skal. Det betyr ikke at man har de og de symptomene på etablerte diagnoser, selv om mange "eksperter" mener det er sånn det er.

 

Uansett kan det hende man er sykere om man har uføretrygd enn om man jobber på Rema 1000 - sannsynligvis er man det. Men det er ikke noe man vet med sikkerhet. Fordi det kan hende man jukser, eller "ekspertene" tar feil eller tror de gjør deg en tjeneste ved å deklarere en pensjonist.

Det må da være helt legitimt å jobbe i butikk, skjønner ikke hvorfor du skal nedvurdere det yrket. Er ikke alle som har behov for å bli verdensberømte forskere eller astronauter, for å få en jobb de brenner for og skal realisere seg selv gjennom. Det at folk trives som butikkmedarbeidere (eller synes at det er et akseptabelt yrke) betyr ikke at de er syk.

 

Det jeg derimot reagerer på er mennesker som føler seg for god til å jobbe med vasking, som butikkarbeider, osv. Nei, da vil de heller nave. Sier ikke at slike folk er syke, men de provoserer meg ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det må da være helt legitimt å jobbe i butikk, skjønner ikke hvorfor du skal nedvurdere det yrket.

 

Det er bare å beklage, men jeg nedvurderer ikke det yrket.

Anonymous poster hash: 16807...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ladytron

 

Det er bare å beklage, men jeg nedvurderer ikke det yrket.

Anonymous poster hash: 16807...514

 

Du skrev jo at du tror at de fleste som jobber der er syke, siden de ikke har karret til seg en mer lukrativ jobb. Slik jeg leser det har du da nedvurdert både yrket og menneskene som jobber der.

 

Ikke vet jeg hvem du skulle kjøpt cola-en din av hvis ingen ville jobbe i butikk, men du er jo heldig som kan ligge på sofaen hele dagen og bli forsørget av NAV, samtidig som du beskylder andre for å måtte være syke fordi de ikke lever livene sine etter dine idealer.

Endret av Ladytron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du skrev jo at du tror at de fleste som jobber der er syke, siden de ikke har karret til seg en mer lukrativ jobb. Slik jeg leser det har du da nedvurdert både yrket og menneskene som jobber der.

 

Ikke vet jeg hvem du skulle kjøpt cola-en din av hvis ingen ville jobbe i butikk, men du er jo heldig som kan ligge på sofaen hele dagen og bli forsørget av NAV, samtidig som du beskylder andre for å måtte være syke fordi de ikke lever livene sine etter dine idealer.

 

Det er bare å beklage, men dette er helt løsrevet fra det jeg har skrevet og diskusjonen forøvrig.

 

Det er ikke noe du kan se på på TV, da? :)

Anonymous poster hash: 16807...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ladytron

Det er bare å beklage, men dette er helt løsrevet fra det jeg har skrevet og diskusjonen forøvrig.

 

Anonymous poster hash: 16807...514

 

 

Tror de fleste som jobber der er syke. Det må jo være en grunn til at de ikke fikk karret til seg en mer lukrativ jobb (les: mindre slitsom, bedre betalt, bedre prestisje, mer interessant).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

Hvorfor er det fordomsfult? Jeg sier ikke at de har diagnoser eller kvalifiserer for det. Noe jeg forøvrig har selv. Men jeg mener graden av sykdom er ekvivalent med graden av suksess/funksjon. Og når noen da har en kjip jobb, så er de under gjennomsnittet. Sykdom betyr at et "organ" ikke fungerer som det skal. 

 

Nå tøyer du sykdomsbegrepet vel langt!

Anonymous poster hash: 1c66e...997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

x

 

Jeg nekter ikke for at jeg sa de var syke, det har jeg heller aldri nektet for. Stråmann...

 

Hvor mange prosent av de som jobber på Rema 1000 føler at jobben deres er lukrativ, ønsker ikke en mindre fysisk belastende jobb med bedre lønn?

Anonymous poster hash: 16807...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

Jeg nekter ikke for at jeg sa de var syke, det har jeg heller aldri nektet for. Stråmann...

 

Hvor mange prosent av de som jobber på Rema 1000 føler at jobben deres er lukrativ, ønsker ikke en mindre fysisk belastende jobb med bedre lønn?

 

 

Har du noen tall?

Anonymous poster hash: 1c66e...997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...