Gå til innhold

Du som har uføretrygd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

 

Nei, desverre.

Anonymous poster hash: 16807...514

 

 

På den lokale REMA-butikken har de fleste jobbet i årevis. Tror ikke det hadde gjort det hvis det var så forferdelig. (På Kiwi derimot er det nye folk heile tida).

Anonymous poster hash: 1c66e...997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    49

  • laban

    2

  • Trine

    2

  • Bokormen123

    2

Mest aktive i denne tråden

AnonymBruker

På den lokale REMA-butikken har de fleste jobbet i årevis. Tror ikke det hadde gjort det hvis det var så forferdelig. (På Kiwi derimot er det nye folk heile tida).

 

Det er sikkert mange som syns det er en grei jobb, ja. Men lav lønn, det er nok det store flertall enige om at det er. Og hvis man da ikke tjener mer enn en som ikke jobber, da syns jeg det høres rimelig ut at mange syns det er urettferdig, og hvis man mistenker noen for å være misbruker, at det er ekstra urettferdig. Med det resultat at naveren eller trygdemisbrukeren legges for hat.

Anonymous poster hash: 16807...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

Det er sikkert mange som syns det er en grei jobb, ja. Men lav lønn, det er nok det store flertall enige om at det er. Og hvis man da ikke tjener mer enn en som ikke jobber, da syns jeg det høres rimelig ut at mange syns det er urettferdig, og hvis man mistenker noen for å være misbruker, at det er ekstra urettferdig. Med det resultat at naveren eller trygdemisbrukeren legges for hat.

 

 

De butikkansatte vet ikke hvem av kundene som er trygdet, og ihvertfall ikke hva de har i trygd (som kan variere fra minstetrygd til det dobbelte).

Anonymous poster hash: 1c66e...997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De butikkansatte vet ikke hvem av kundene som er trygdet, og ihvertfall ikke hva de har i trygd (som kan variere fra minstetrygd til det dobbelte).

 

De vet sannsynligvis det hvis de vet hvem kunden er... de vet ikke trygden med mindre de sjekker ligningen, men de kan jo se på f.eks. hva kunden handler. Det er forskjell i pris mellom potetmos+kålrot og cola+pasta+kjøttdeig+jarlsberg.

Anonymous poster hash: 16807...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dvs, det de vet er vel om vedkommende jobber eller ikke. De vet kanskje ikke om vedkommende har uføretrygd. Men hvis de ser på handelen, så får de vel et inntrykk av hvor mye kunden har å rutte med. Tror ikke de bryr seg så mye om hva slags stønad en har, bare størrelsen på utbetalingene.



Anonymous poster hash: 16807...514
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ladytron

 

Dvs, det de vet er vel om vedkommende jobber eller ikke. De vet kanskje ikke om vedkommende har uføretrygd. Men hvis de ser på handelen, så får de vel et inntrykk av hvor mye kunden har å rutte med. Tror ikke de bryr seg så mye om hva slags stønad en har, bare størrelsen på utbetalingene.

Anonymous poster hash: 16807...514

 

Da legger de vel andre butikkarbeidere for hat også da, siden du skriver at butikkarbeidere ikke nødvendigvis tjener mer enn en som ikke jobber. Og studenter, de har jo enda mindre å rutte med enn en som er ufør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Da legger de vel andre butikkarbeidere for hat også da, siden du skriver at butikkarbeidere ikke nødvendigvis tjener mer enn en som ikke jobber. Og studenter, de har jo enda mindre å rutte med enn en som er ufør.

 

Tror ikke de legger andre butikkarbeidere for hat pga. denne saken, siden alle butikkarbeidere arbeider. Men hvis noen langt på strå tjener 3 millioner i året, det syns nok mange er drøyt, men siden de jobber de også, blir det nok generelt ikke noe hat. Og ang. studenter, så er det ingen hemmelighet at studenter syns det er veldig urettferdig at stort sett alle av de 20% i Norge i arbeidsfør alder utenfor arbeidslivet har mer penger enn dem. Og jeg kan godt tenke meg at noen av dem legger naverne for hat, men du er kanskje uenig i denne siste påstanden også?

Anonymous poster hash: 16807...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ladytron

Tror ikke de legger andre butikkarbeidere for hat pga. denne saken, siden alle butikkarbeidere arbeider. Men hvis noen langt på strå tjener 3 millioner i året, det syns nok mange er drøyt, men siden de jobber de også, blir det nok generelt ikke noe hat. Og ang. studenter, så er det ingen hemmelighet at studenter syns det er veldig urettferdig at stort sett alle av de 20% i Norge i arbeidsfør alder utenfor arbeidslivet har mer penger enn dem. Og jeg kan godt tenke meg at noen av dem legger naverne for hat, men du er kanskje uenig i denne siste påstanden også?

Anonymous poster hash: 16807...514

 

Når folk legger varene på båndet står det ikke skrevet i pannen deres om de har en jobb eller ikke. Så lenge ikke den rema1000 ansatte går i uniform kan ikke den kiwi ansatte mannen i kassen se om kunden jobber eller er uføretrygdet. Mannen i kassen ser bare varene på båndet. Det er det samme med studenten som legger varene på båndet, mannen i kassen kan gjerne spekulere i at studenten har lite penger, men han vil ikke ane hvorfor. Slik er det også for den uføretrygdete som legger sine varer på båndet.

 

Det kan godt være at noen studenter legger navere for hat, men jeg kjenner ingen som gjør det. Jeg kjenner et par som er veldig i mot navere, de stemmer FrP og er i fulltidsarbeid.

 

Personlig er jeg lei av at du skal belemre DOL med disse trådene dine. Dine kommentarer om at butikkansatte er syke er bare et nytt lavmål. Heretter skal jeg holde meg langt unna alle trådene du starter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

Tror ikke de legger andre butikkarbeidere for hat pga. denne saken, siden alle butikkarbeidere arbeider. Men hvis noen langt på strå tjener 3 millioner i året, det syns nok mange er drøyt, men siden de jobber de også, blir det nok generelt ikke noe hat. Og ang. studenter, så er det ingen hemmelighet at studenter syns det er veldig urettferdig at stort sett alle av de 20% i Norge i arbeidsfør alder utenfor arbeidslivet har mer penger enn dem. Og jeg kan godt tenke meg at noen av dem legger naverne for hat

 

 

Tror ikke det, men hvem vet.

Anonymous poster hash: 87edc...1cf

Anonymous poster hash: 87edc...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Personlig er jeg lei av at du skal belemre DOL med disse trådene dine. Dine kommentarer om at butikkansatte er syke er bare et nytt lavmål. Heretter skal jeg holde meg langt unna alle trådene du starter.

Da vet jeg det. :)

Anonymous poster hash: 16807...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når folk legger varene på båndet står det ikke skrevet i pannen deres om de har en jobb eller ikke. Så lenge ikke den rema1000 ansatte går i uniform kan ikke den kiwi ansatte mannen i kassen se om kunden jobber eller er uføretrygdet. Mannen i kassen ser bare varene på båndet. Det er det samme med studenten som legger varene på båndet, mannen i kassen kan gjerne spekulere i at studenten har lite penger, men han vil ikke ane hvorfor. Slik er det også for den uføretrygdete som legger sine varer på båndet.

 

Nå svarer jeg på dette selv om Ladytron har meldt avgang. Jeg ønsker å fremheve, for andre med-debattanter, at jeg tidligere i debatten har opplyst om at dette gjelder situasjoner der de ansatte vet hvem kunden er, og at vedkommende ikke jobber.

Anonymous poster hash: 16807...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå svarer jeg på dette selv om Ladytron har meldt avgang. Jeg ønsker å fremheve, for andre med-debattanter, at jeg tidligere i debatten har opplyst om at dette gjelder situasjoner der de ansatte vet hvem kunden er, og at vedkommende ikke jobber. Anonymous poster hash: 16807...514

Handle i en annen butikk?

Anonymous poster hash: 30edf...6d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Handle i en annen butikk?

Anonymous poster hash: 30edf...6d9

 

Ja jeg bytter litt på, for å forsøke å skjule hva jeg kjøper og hva jeg bruker av penger. Men de vet hvem jeg er i alle butikkene, tror jeg. Altså i de som er i gangavstand, da.

 

Men, det spiller jo egentlig ingen rolle. Samme hva andre mener om meg, når jeg ikke har dem i livet mitt. Egentlig.

Anonymous poster hash: 16807...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Det tror jeg mange gjør, spesielt de som har slitsomme jobber med dårlig lønn, f.eks. på Rema 1000. De har nok ikke stort mer enn meg... lønna kan komme ned i 100 kr/t, hvis det er en liten stilling (for timelønnen må ned siden det koster å ha folk i arbeid). Tenk deg en person som bare får 70% stilling. Vedkommende jobber 30 timer hver uke, mot 0 hos meg, og får mindre penger enn meg. Jeg syns ikke det er det minste rart om mange av disse reagerer.

Anonymous poster hash: 16807...514

 

 

De på Rema 1000 følger tariff så det er ingen der som jobber for 100 kr timen ;) Jobber du 30 t i uka så har du en 80% stilling. Ingen over 18 år der har mindre enn rundt 150 kr/t.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De på Rema 1000 følger tariff så det er ingen der som jobber for 100 kr timen ;) Jobber du 30 t i uka så har du en 80% stilling. Ingen over 18 år der har mindre enn rundt 150 kr/t.

 

Tariffen er vel noe rundt 130 kr, men hvis man jobber i en liten stilling, f.eks. 30%, så blir dette redusert, siden det koster å ha folk i arbeid. Så la oss si at man har 3 forskjellige jobber på 30%. Det er fint mulig.

 

Det er nok mange her til lands som jobber men har mindre enn navere. Spesielt hvis de ikke jobber 100% - men hvis de jobber, jobber de fortsatt mer enn 0%.

Anonymous poster hash: 16807...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tariffen er vel noe rundt 130 kr, men hvis man jobber i en liten stilling, f.eks. 30%, så blir dette redusert, siden det koster å ha folk i arbeid. Så la oss si at man har 3 forskjellige jobber på 30%. Det er fint mulig.

 

Det er nok mange her til lands som jobber men har mindre enn navere. Spesielt hvis de ikke jobber 100% - men hvis de jobber, jobber de fortsatt mer enn 0%.

Anonymous poster hash: 16807...514

 

 

Nei, tariffen er rundt 150 kr/t. Det er uavhengig av hvor stor/liten stillingsprosent du har. I 2014 var den på 148,77 og den har ikke gått ned siden da. Det er billigere å ha en ansatt 100% enn å ha fler ansatt på deltid.

 

Selvfølgelig tjener man mindre enn en som går på nav dersom man jobber redusert stilling. Om du jobber mindre enn 66% vil du få mindre betalt enn en med tilsvarende jobb men som har vært uheldig og hanet på aap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, tariffen er rundt 150 kr/t. Det er uavhengig av hvor stor/liten stillingsprosent du har. I 2014 var den på 148,77 og den har ikke gått ned siden da. Det er billigere å ha en ansatt 100% enn å ha fler ansatt på deltid.

 

Selvfølgelig tjener man mindre enn en som går på nav dersom man jobber redusert stilling. Om du jobber mindre enn 66% vil du få mindre betalt enn en med tilsvarende jobb men som har vært uheldig og hanet på aap.

 

Tror du ikke noen som jobber f.eks. 50% syns det er urettferdig å få mindre enn en som jobber 0%?

 

Uheldig og uheldig... de som jobber syns vel de er uheldige.

Anonymous poster hash: 16807...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De som jobber snakker alltid om hvor heldige de som slipper er, og hvor dårlige mennesker de er.

 

Jeg syns dette er helt for jævlig å forholde meg til!

 

Syk eller ikke syk, jeg har det ikke noe bra i dette klimaet.



Anonymous poster hash: 16807...514
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

148.77 * 37.5 * 47 = 262267

 

Det blir kr 16283 netto per måned, med tabelltrekk 7100.

 

Hvis man bare har 70% stilling, blir det brutto årslønn på 262267 * 0.7 = 183544

 

Minstesats på AAP er 2 G, dvs. 90068 * 2 = 180136



Anonymous poster hash: 16807...514
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tror du ikke noen som jobber f.eks. 50% syns det er urettferdig å få mindre enn en som jobber 0%?

 

Uheldig og uheldig... de som jobber syns vel de er uheldige.

 

Hva er løsningen? Senke trygdene med 50%?

Endret av heisenberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...