Gå til innhold

Du som har uføretrygd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Nei jeg vil ikke ha mindre utbetalt jeg, alt jeg sier er at mange nok syns dette er urettferdig, og kanskje legger enkelte for hat. Ikke at noe skal forandres.



Anonymous poster hash: 16807...514
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    49

  • laban

    2

  • Trine

    2

  • Bokormen123

    2

Mest aktive i denne tråden

Hvorfor er det fordomsfullt? Jeg sier ikke at de har diagnoser eller kvalifiserer for det. Noe jeg forøvrig har selv. Men jeg mener graden av sykdom er ekvivalent med graden av suksess/funksjon. Og når noen da har en kjip jobb, så er de under gjennomsnittet.

Anonymous poster hash: 16807...514

Hvorfor er det mer mindreverdig å selge mat enn f.eks. klær og sko? Hvem er du som kan definere jobben deres som kjip?

Mange som jobber i matvarekjedene, særlig i byene, betrakter det som midlertidig. De er studenter og trenger en jobb på kveldstid og lørdager, eller de skal bli studenter senere, men først trenger de penger til reising eller noe annet.

Og selv om vi begrenser oss til de som jobber (nesten) full stilling på dagtid,, er det mange andre grunner enn sykdom som gjør at noen må eller velger å ta en jobb som ikke krever høyere utdanning. På småsteder f.eks., der folk klorer seg fast til de få jobbene som finnes - hvis far pendler til nærmeste by og ikke kan levere eller hente barn, og mor ikke er kvalifisert til noen av de to sjefsjobbene som er ledige i kommunen - hvor skal hun søke jobb, synes du?

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor er det mer mindreverdig å selge mat enn f.eks. klær og sko?

 

Eh, som jeg har forklart syns jeg ikke det er mindreverdig. Jeg syns faktisk det er erverdig, og ha en så slitsom og viktig jobb, for så lite penger.

Anonymous poster hash: 16807...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...