AnonymBruker Skrevet 30. juni 2015 Del Skrevet 30. juni 2015 Var på jobbintervju i går og ble bedt om referanser og fortalt at de ville være kontaktet med en gang og jeg måtte gi dem beskjed om det. Jeg ble innkalt til intervjuet rett før helgen og var da på hytta. Reiste hjem søndag og avbrøt ferien. Hadde glemt å tenke på dette med referanser, men skrev opp tre navn og tlf.nr. i full fart og sa at jeg ville kontakte dem. En har vært referanse for meg før og hun har jeg bedt om det. De to andre har jeg ikke bedt om å være referanser, men jeg har jobbet tre forskjellige steder de siste tre årene og oppga en fra hvert sted. De to siste er innenfor samme bransje. Jeg hadde ikke anledning til å ringe dem og mest sannsynlig er de på ferie. Jeg glemte dette i dag da jeg har hatt det travelt. Hva skal jeg gjøre ringe dem i morgen og beklage. Jeg synes dette er ubehagelig og vet ikke hva jeg skal gjøre. Sannsynligvis har de blitt oppringt, men jeg vet ikke om det er vanlig å snakke med alle. Har jeg tabbet meg fullstendig ut? Hva gjør jeg nå? Anonymous poster hash: d22ff...a7b 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/406417-referanser/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gargamel Skrevet 30. juni 2015 Del Skrevet 30. juni 2015 (endret) Du har tabbet deg litt ut, men ikke fullstendig. På en tabbeskala fra én til ti er dette en svak toer, og du vil nok klare å reise deg igjen skal du se. Man sjekker med referansene mest for sin egen del, siden folk gjerne ikke vil være referanser dersom de ikke har noe godt å si. Du har i alle fall ikke gjort noe galt mot noen. PS: enig med Xbella i at du bør kontakte dem. Endret 30. juni 2015 av Gargamel 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/406417-referanser/#findComment-3639370 Del på andre sider Flere delingsvalg…
XbellaX Skrevet 30. juni 2015 Del Skrevet 30. juni 2015 Var på jobbintervju i går og ble bedt om referanser og fortalt at de ville være kontaktet med en gang og jeg måtte gi dem beskjed om det. Jeg ble innkalt til intervjuet rett før helgen og var da på hytta. Reiste hjem søndag og avbrøt ferien. Hadde glemt å tenke på dette med referanser, men skrev opp tre navn og tlf.nr. i full fart og sa at jeg ville kontakte dem. En har vært referanse for meg før og hun har jeg bedt om det. De to andre har jeg ikke bedt om å være referanser, men jeg har jobbet tre forskjellige steder de siste tre årene og oppga en fra hvert sted. De to siste er innenfor samme bransje. Jeg hadde ikke anledning til å ringe dem og mest sannsynlig er de på ferie. Jeg glemte dette i dag da jeg har hatt det travelt. Hva skal jeg gjøre ringe dem i morgen og beklage. Jeg synes dette er ubehagelig og vet ikke hva jeg skal gjøre. Sannsynligvis har de blitt oppringt, men jeg vet ikke om det er vanlig å snakke med alle. Har jeg tabbet meg fullstendig ut? Hva gjør jeg nå? Anonymous poster hash: d22ff...a7b Jeg ville kontaktet de to siste i morgen asap. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/406417-referanser/#findComment-3639371 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 1. juli 2015 Del Skrevet 1. juli 2015 Var på jobbintervju i går og ble bedt om referanser og fortalt at de ville være kontaktet med en gang og jeg måtte gi dem beskjed om det. Jeg ble innkalt til intervjuet rett før helgen og var da på hytta. Reiste hjem søndag og avbrøt ferien. Hadde glemt å tenke på dette med referanser, men skrev opp tre navn og tlf.nr. i full fart og sa at jeg ville kontakte dem. En har vært referanse for meg før og hun har jeg bedt om det. De to andre har jeg ikke bedt om å være referanser, men jeg har jobbet tre forskjellige steder de siste tre årene og oppga en fra hvert sted. De to siste er innenfor samme bransje. Jeg hadde ikke anledning til å ringe dem og mest sannsynlig er de på ferie. Jeg glemte dette i dag da jeg har hatt det travelt. Hva skal jeg gjøre ringe dem i morgen og beklage. Jeg synes dette er ubehagelig og vet ikke hva jeg skal gjøre. Sannsynligvis har de blitt oppringt, men jeg vet ikke om det er vanlig å snakke med alle. Har jeg tabbet meg fullstendig ut? Hva gjør jeg nå? Anonymous poster hash: d22ff...a7b Jeg er ikke helt enig med Gargamel her, det er jo uskreven (?) regel at man avklarer med vedkommende FØR man fører en person opp som referanse. Vedkommende kan bli ganske paff om det plutselig kommer en telefon og h*n ikke aner hva det dreier seg om, det virker temmelig uproft synes jeg. Verdens undergang er det selvfølgelig ikke, men vær bedre forberedt neste gang du søker en jobb. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/406417-referanser/#findComment-3639432 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2015 Del Skrevet 1. juli 2015 Takk for svar. Hvor mye erfaring har du med ansettelser Lillemus? Har du vært i lederstilling og hatt med ansettelser å gjøre? Det er en regel at man kontakter referansene sine på forhånd så de kan si nei hvis de ikke liker tanken på det. Det er også en regel i Norge å ringe før man kommer på besøk så verten kan rydde trusene sine av gulvet. I dette tilfellet søker jeg høy lederstilling, og ble spurt om referanser innenfor et spesielt felt. Jeg oppga noen som jeg stoler på, og har fått tak i den andre som sa at dette var helt greit. Den andre fikk jeg ikke tak i, men da får ikke de heller tak i ham. Tredje personen har vært referanse for meg før. Skaden er i hvert fall halvert. Jeg selv har vært i ansettelsesprosess flere ganger og vet at dette betyr en god del. Det er uproft av dem å innkalle med så kort varsel til intervju og be om referanser fra et spesielt felt og det med engang. Det er ikke vanlig med så høye stillinger, men vanskelig for meg å si at jeg ikke hadde noen. Gargamel, takk for at du trøstet meg i går kveld. Jeg tror jeg har minimert dette til en ener, og det overlever jeg Anonymous poster hash: d22ff...a7b 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/406417-referanser/#findComment-3639485 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 1. juli 2015 Del Skrevet 1. juli 2015 Takk for svar. Hvor mye erfaring har du med ansettelser Lillemus? Har du vært i lederstilling og hatt med ansettelser å gjøre? Det er en regel at man kontakter referansene sine på forhånd så de kan si nei hvis de ikke liker tanken på det. Det er også en regel i Norge å ringe før man kommer på besøk så verten kan rydde trusene sine av gulvet. Anonymous poster hash: d22ff...a7b Nei, jeg har heldigvis ikke hatt den oppgaven, men jeg har vært brukt som referanse selv. Og det er veldig greit å være forberedt på at det kan ringe noen og spørre om ting! For det første kan det ta lang tid, jeg tror jeg satt over en halvtime i telefonen og i tillegg er det jo greit å ha tenkt over hva man vil si om den man er referanse for og hvordan det kan være klokt å ordlegge seg f.eks. Jeg hadde i alle fall fått problemer om jeg skulle tatt det på sparket. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/406417-referanser/#findComment-3639525 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2015 Del Skrevet 1. juli 2015 Nå har jeg fått tak i begge to og alt er greit som jeg hadde regnet med. Selvfølgelig er det en fordel å vite på forhånd hva man vil si, men venner er venner. Jeg oppga noen som jeg stolte 100% på. De har vært gode kollegaer og innenfor samme felt. Jeg er lettet og glad i kveld og sikker på at det blir ikke pga. referansene hvis jeg ikke får jobben. Anonymous poster hash: d22ff...a7b 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/406417-referanser/#findComment-3639539 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.