Gå til innhold

Nok for trygd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man hører/ser noen på gata/i butikken "harke"/spytte, og man hele tiden får vonde følelser pga. at man tenker det er for å markere avsky mot en. Er det nok for trygd? Eller er man misbruker. Har sikkert andre problemer også, men syns det er guffent med det at andre ser på meg som et udyr.

Forresten må jeg bruke antipsykotika så dette ikke skal eskalere. Har man noe slags moralsk krav, på trygd, om man bruker antipsykotika?

Før dette begynte fikk jeg til mye mer både kroppslig og mentalt.

Anonymous poster hash: f2e82...a77
AnonymBruker
Skrevet

Hvis man hører/ser noen på gata/i butikken "harke"/spytte, og man hele tiden får vonde følelser pga. at man tenker det er for å markere avsky mot en. Er det nok for trygd? Eller er man misbruker. Har sikkert andre problemer også, men syns det er guffent med det at andre ser på meg som et udyr.

Forresten må jeg bruke antipsykotika så dette ikke skal eskalere. Har man noe slags moralsk krav, på trygd, om man bruker antipsykotika?

Det går på funksjonsnivå/arbeidsevne, ikke diagnose/medisiner. Man høres ut som du kanskje bør øke ap-dosen?

Anonymous poster hash: 4d306...bea

AnonymBruker
Skrevet

Det går på funksjonsnivå/arbeidsevne, ikke diagnose/medisiner. Man høres ut som du kanskje bør øke ap-dosen?

Ja det gjør vel det.

Vil ikke øke dosen, fordi da blir jeg så sløv. Trives ikke "der nede", og det er veldig skadelig for kroppen med det livet.

AnonymBruker
Skrevet

Ja det gjør vel det.

Vil ikke øke dosen, fordi da blir jeg så sløv. Trives ikke "der nede", og det er veldig skadelig for kroppen med det livet.

Må jobbe med tankene da.

AnonymBruker
Skrevet

Må jobbe med tankene da.

Hvordan gjør man det, når ekspertene mener ingen av deres tilbud har effekt? Tar alle innspill bortsett fra selvhjelpsbøker imot med glede...

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gjør man det, når ekspertene mener ingen av deres tilbud har effekt? Tar alle innspill bortsett fra selvhjelpsbøker imot med glede...

Du får spørre hr. doktor.

AnonymBruker
Skrevet

Du får spørre hr. doktor.

Jeg har spurt min lege. Det er kommunale tilbud. Som har blitt nevnt før... men har egentlig i en viss grad avfunnet meg med situasjonen, enten det er sånn eller sånn.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har spurt min lege. Det er kommunale tilbud. Som har blitt nevnt før... men har egentlig i en viss grad avfunnet meg med situasjonen, enten det er sånn eller sånn.

Da er det nok ikke mye å gjøre med det, vel.

AnonymBruker
Skrevet

Kan jo søke om sosialstønad istedenfor (for det får de "friske" som ikke får seg jobb) men du vil få avslag siden de krever at de som har muligheter til trygdeytelser skal benytte de før en får sosialstønad

Så eneste mulighet for å unngå trygden blir å få seg en jobb da, og det klarer du vel ikke så da er trygd eneste mulighet og da fortjener du vel det, moralsk sett

Anonymous poster hash: 39f42...c40
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke viljen noe med saken å gjøre, da?

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke viljen noe med saken å gjøre, da?

Alt?

Anonymous poster hash: 6e02d...9a1

AnonymBruker
Skrevet

Kan jo søke om sosialstønad istedenfor (for det får de "friske" som ikke får seg jobb) men du vil få avslag siden de krever at de som har muligheter til trygdeytelser skal benytte de før en får sosialstønad

Kanskje man ikke er "frisk"?

AnonymBruker
Skrevet

Alt?

Nei, men den har stor betydning i mange tilfeller.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg antar at du har en diagnose? De er ikke vanlig at kremting/harking fra andre skaper vonde følelser hos  andre eller tanker om avsky. Selv ville jeg tenk om spytting at det var da pokker til gris/svineri.

Anonymous poster hash: 2f95e...d03

AnonymBruker
Skrevet

Jeg antar at du har en diagnose? De er ikke vanlig at kremting/harking fra andre skaper vonde følelser hos  andre eller tanker om avsky. Selv ville jeg tenk om spytting at det var da pokker til gris/svineri.

Jeg spytter mye selv, men ikke inne, selvsagt. Men noen lager sånne lyder som når de trekker inn snørr, til spyttet, for å spytte. Jeg lurer på hvorfor, om det kan ha noe med meg å gjøre. Noen ser også sinte ut.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spytter mye selv, men ikke inne, selvsagt. Men noen lager sånne lyder som når de trekker inn snørr, til spyttet, for å spytte. Jeg lurer på hvorfor, om det kan ha noe med meg å gjøre. Noen ser også sinte ut.

Det har definitivt ikke noe med deg å gjøre, Det skjærer nok trolig noen grimaser i det de drar snørret før de spytter. Det er vanskelig å gjøre dette med et smil rundt munnen antar jeg? Men det er leit at du plages med disse tankene. Det hadde jo vært så godt for deg om de ikke var tilstedeværende. Hvor mange opplever du å treffe som harker og spytter egentlig?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spytter mye selv, men ikke inne, selvsagt. Men noen lager sånne lyder som når de trekker inn snørr, til spyttet, for å spytte. Jeg lurer på hvorfor, om det kan ha noe med meg å gjøre. 

Det tror jeg ikke!

AnonymBruker
Skrevet

Det har definitivt ikke noe med deg å gjøre, Det skjærer nok trolig noen grimaser i det de drar snørret før de spytter. Det er vanskelig å gjøre dette med et smil rundt munnen antar jeg? Men det er leit at du plages med disse tankene. Det hadde jo vært så godt for deg om de ikke var tilstedeværende. Hvor mange opplever du å treffe som harker og spytter egentlig?

Det er endel innbilning av det på de som jobber på matvarebutikken, men mest hvis noen "arbeidere" ser meg, dvs. anleggsarbeidere eller håndverkere. Det er ikke de på apoteket.

AnonymBruker
Skrevet

Det er endel innbilning av det på de som jobber på matvarebutikken, men mest hvis noen "arbeidere" ser meg, dvs. anleggsarbeidere eller håndverkere. Det er ikke de på apoteket.

De som jobber i matvarebutikker harker/spytter ikke? Du innbiller deg at de gjør det? "Arbeiderne" harker/spytter og du mener det har noe med at du er ufør å gjøre, selv om de ikke vet at du er det?

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner du alle anleggsarbeidere og håndverkere i området?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...