Gå til innhold

Sommervarme, og en undererm full av hvite streker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge jeg klarer å holde meg unna selvskading så vises det ikke så godt når jeg har fått brunfargen. Men det har ikke vært så mye sommervarme til nå og ferien begynner. Jeg er blek og selv om ikke arrene skjemmer så mye, så har jeg et forklaringsproblem. Jeg så på noen eldre bilder der jeg gikk med langermet. Det passet ikke inn sammen med sol og bading. Og det kunne jo gi et forklaringsproblem det også. Skal jeg måtte holde meg inne i ferien? Men gjør jeg det vil de også lure. Hvilke forklaringsmuligheter har jeg om noen spør.

Jeg vet at jeg bare har meg selv å takke. Men slik er det bare.

Anonymous poster hash: 010dc...0c8

AnonymBruker
Skrevet

Se kulepunkt 10, del to.

http://psykologisk.no/2015/04/bli-lykkeligere/

Jeg, og jeg tror de fleste andre, gir f... i hvordan du ser ut og evt arr du har. Jeg bryr meg om hvordan du oppfører deg mot meg og og andre.

Utseendemessig bryr jeg meg ingenting. Men min største engstelse er at barna skulle forstå det, selv om de nå begynner å bli voksne. Jeg bryr meg lite der ingen kjenner meg.

AnonymBruker
Skrevet

Solarium i starten? My best guess.

Litt for sent det nå. Jeg har jo lang erfaring med å skjule det, men jeg synes ikke det passer med langermet til alle tider, så jeg får se hva jeg gjør. Men det hadde vært greit å kunne gi en annen fornuftig forklaring hvis noen spør.

Skrevet

Hm, men hvis du gikk i solarium daglig i en ukes tid? Nei jeg vet ikke noe om kunsten med solbruning. Solbruningskrem?

Mer langsiktig kan du jo vurdere tattovering. Det er noen som lager motiver hvor de integrerer arr i tegningen. Det jeg har sett så bra ut... nå var ikke det selvskadings-arr da, som kanskje ofte blir lettere å kjenne igjen, jeg vet ikke. Du kan jo undersøke. Om du ikke allerede har gjort det da.

AnonymBruker
Skrevet

Hm, men hvis du gikk i solarium daglig i en ukes tid? Nei jeg vet ikke noe om kunsten med solbruning. Solbruningskrem?

Mer langsiktig kan du jo vurdere tattovering. Det er noen som lager motiver hvor de integrerer arr i tegningen. Det jeg har sett så bra ut... nå var ikke det selvskadings-arr da, som kanskje ofte blir lettere å kjenne igjen, jeg vet ikke. Du kan jo undersøke. Om du ikke allerede har gjort det da.

Hadde jeg tatt tattoveringer ville nok mange bli sjokkert. Jeg har prøvd dekk kremer, men synes ikke det nyttet.

Jeg synes de er tøffe som våger å stå frem i media og fortelle om det og vise arrene. Det kan aldri trekkes tilbake.

Skrevet

Jeg er heller ikke sånn fan av tattiser, men tror jeg hadde valgt det over slike arr som du beskriver. :)

Motivene er jo alt fra satan til engler... som oftest ganske meningløse ting i mine øyne, men det har jo ingen betydning med litt blekk på armene, hva har det å si for noe som helst.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er heller ikke sånn fan av tattiser, men tror jeg hadde valgt det over slike arr som du beskriver. :)

Motivene er jo alt fra satan til engler... som oftest ganske meningløse ting i mine øyne, men det har jo ingen betydning med litt blekk på armene, hva har det å si for noe som helst.

Jeg har vært inne på tanken. Motiv med forskjellige bruntoner. Men området er for stort, og jeg tror nesten at de som kjenner meg ville vært mer sjokkert over det enn om de visste årsaken. Det har vel litt med hvilke type menneske vi er.

Skrevet

Hvis det er stort og du ikke vil dekke et stort område, så funker det kanskje med noe tribal greier? ;)

Da hadde du blitt badass...

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er stort og du ikke vil dekke et stort område, så funker det kanskje med noe tribal greier? ;)

Da hadde du blitt badass...

Det vet jeg ikke hva er engang.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker bolero i sommervarmen

Bruker du det på badestranden også?

AnonymBruker
Skrevet

Se kulepunkt 10, del to.

http://psykologisk.no/2015/04/bli-lykkeligere/

Jeg, og jeg tror de fleste andre, gir f... i hvordan du ser ut og evt arr du har. Jeg bryr meg om hvordan du oppfører deg mot meg og og andre.

Hadde du ikke reagert om det var en kollega heller?

Skrevet

Bruker du det på badestranden også?

Nei men til og fra stranden

AnonymBruker
Skrevet

Nei men til og fra stranden

Jeg tenker lite på det på vinterstid, men på sommeren er jeg nesten hele tiden oppmerksom på det og finner forskjellige måter å skjule det på. Det er da jeg blir hemmet og får føle konsekvensene, og det er derfor da jeg klarer best å holde meg unna skadingen.

Skrevet

Jeg tenker lite på det på vinterstid, men på sommeren er jeg nesten hele tiden oppmerksom på det og finner forskjellige måter å skjule det på. Det er da jeg blir hemmet og får føle konsekvensene, og det er derfor da jeg klarer best å holde meg unna skadingen.

Har ikke skada meg på minst 12 år

Enda sliter jeg med arrene

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hadde du ikke reagert om det var en kollega heller?

Nei. Historie er historie. Det som teller for meg er hvordan personer er nå.

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Historie er historie. Det som teller for meg er hvordan personer er nå.

Bra. Jeg kan aldri si det bare er historie, selv om det har gått greit et halvt år nå. Men ingen må forstå det. Spesielt ikke barna.

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke skada meg på minst 12 år

Enda sliter jeg med arrene

Så bra du har klart det. Forsvinner trangen også etter så lang tid?

Arrene vil nok aldri forsvinne, men de blekner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...