Gå til innhold

Kjedsomhet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjeder meg så fryktelig. Er i utgangspunktet flere ting jeg er interessert i, men jeg mangler initiativ og pågangsmot. Så jeg blir sittende og sture og kjede meg. Det varierer veldig hvor flink jeg er til å sette i gang. Denne sommervarmen er bare helt bedøvende... savner vinteren allerede. Det er også mer fredelig på vinteren - det er så mye "liv" for tiden.

Vurderer å kjøpe iskrem, men jeg prøver å gå ned i vekt. Og det funker det. Men må jo bare fortsette.

Anonymous poster hash: 9d6dc...085
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Da jeg var barn, hendte det noen få ganger at jeg kjedet meg. Da brukte jeg å lese leksikon. Det er et godt tips som jeg gjerne deler med andre.

Start på A i Wikipedia.

AnonymBruker
Skrevet

Ok, takk for tipset. Men jeg har nok av ting jeg vil lese. Jeg blir frustrert fordi jeg bare får lest et minimum. Evig taper! Men det står vel bare på vilja.

AnonymBruker
Skrevet

Ok, takk for tipset. Men jeg har nok av ting jeg vil lese. Jeg blir frustrert fordi jeg bare får lest et minimum. Evig taper! Men det står vel bare på vilja. Anonymous poster hash: 9d6dc...085

Jeg tror ikke det er slik at alt bare står på viljen. Men jeg er ganske sikker på at det kan hjelpe på. Uten å bruke viljen kommer vi ikke langt.

Anonymous poster hash: 1462d...5fe

AnonymBruker
Skrevet

Enig i det. Som sagt. Jeg mener ikke det motsatte av det jeg skriver.

Får "kose" deg i varmen... må ikke klage nå, "vi" klager jo hele resten av året. Noe i den duren.

Skrevet

Da jeg var barn, hendte det noen få ganger at jeg kjedet meg. Da brukte jeg å lese leksikon. Det er et godt tips som jeg gjerne deler med andre.

Start på A i Wikipedia.

Jeg pleier å lese om medikamenter på Wikipedia og andre steder når jeg kjeder meg.

Det er tydeligvis ikke lurt for meg å kjede meg :-)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å lese om medikamenter på Wikipedia og andre steder når jeg kjeder meg.

Når jeg kjeder meg og tvinger meg til å lese ting, så oppfatter jeg ingenting. Derfor har det ingen hensikt.

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg kjeder meg og tvinger meg til å lese ting, så oppfatter jeg ingenting. Derfor har det ingen hensikt.

Sånn er det. Kan tvinge meg til å lese, men får ikke med meg noen ting og husker ingen ting etterpå. Da er det helt meningsløst.

Anonymous poster hash: a3b89...dc4

stjernestøv
Skrevet

Kjeder meg så fryktelig. Er i utgangspunktet flere ting jeg er interessert i, men jeg mangler initiativ og pågangsmot. Så jeg blir sittende og sture og kjede meg. Det varierer veldig hvor flink jeg er til å sette i gang. Denne sommervarmen er bare helt bedøvende... savner vinteren allerede. Det er også mer fredelig på vinteren - det er så mye "liv" for tiden.

Vurderer å kjøpe iskrem, men jeg prøver å gå ned i vekt. Og det funker det. Men må jo bare fortsette.

Minner meg litt om meg, kjeder meg jeg også og har lite tiltak. 

AnonymBruker
Skrevet

hvilke medikamenter da? :)

Anonymous poster hash: 6bb79...d87

Skrevet

Jeg har aldri lært å kjede meg, misunner nesten evnen. Det virker veldig behagelig å bare gjøre ingenting.

Lesing er nevnt, men hva med musikk,dans,sang,ut på tur ved sjø, fjell vann. Håndarbeid? Høre på Podcaster, lydbøker, være turist i egen by. Spille spill, løse kryssord, lære noe nytt? Det må da være noe du har lyst til å gjøre?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri lært å kjede meg, misunner nesten evnen. Det virker veldig behagelig å bare gjøre ingenting.

Lesing er nevnt, men hva med musikk,dans,sang,ut på tur ved sjø, fjell vann. Håndarbeid? Høre på Podcaster, lydbøker, være turist i egen by. Spille spill, løse kryssord, lære noe nytt? Det må da være noe du har lyst til å gjøre?

Nei det er slettes ikke behagelig. Og hele poenget er at man ikke greier å føle lyst. Det hjelper ikke med tips til aktiviteter, man er da ikke åndssvak heller.

Skrevet

Nei det er slettes ikke behagelig. Og hele poenget er at man ikke greier å føle lyst. Det hjelper ikke med tips til aktiviteter, man er da ikke åndssvak heller.

Unnskyld for at jeg overrøset deg med aktiviteter. Her har jeg nok gått glipp av et poeng. Du lurer på hvordan å få lyst, bli motivert til å gjøre noe? Jeg har erfart at handling ofte fører med seg lyst og ikke omvendt. Noen ganger må en bare gjøre noe, selv om en ikke har lyst. Så kommer kanskje gleden etterhvert?
Skrevet

Savner vinteren jeg også. Sommeren er masete. Men om du har lyst på is, men ønsker å gå ned i vekt så kan du lage smoothi og sette den i fryseren. Plutselig har du sunn is :D

AnonymBruker
Skrevet

Unnskyld for at jeg overrøset deg med aktiviteter. Her har jeg nok gått glipp av et poeng. Du lurer på hvordan å få lyst, bli motivert til å gjøre noe? Jeg har erfart at handling ofte fører med seg lyst og ikke omvendt. Noen ganger må en bare gjøre noe, selv om en ikke har lyst. Så kommer kanskje gleden etterhvert?

Ingenting å unnskylde. Sier bare hva jeg tenker jeg. Så får du si hva du tenker. Og så går dette i veksler, og til slutt så tenker alle på nye måter.

Takk for det tipset, men jeg syns jeg gjør noe hele tiden jeg da. Syns det er litt motsatt av hva du sier. Hvis jeg tar hardt i, så reagerer jeg bare motsatt. Hvis jeg kjører på en hel dag. Men joa, i starten så får man mer lyst om man begynner.

AnonymBruker
Skrevet

Savner vinteren jeg også. Sommeren er masete. Men om du har lyst på is, men ønsker å gå ned i vekt så kan du lage smoothi og sette den i fryseren. Plutselig har du sunn is :D

Takk for tipset. Tror jeg skal hakke løs litt fra veggene i fryseren. Forrige gang dreiv jeg med avriming, men hvorfor sløse bort godsakene?

Skrevet

Ingenting å unnskylde. Sier bare hva jeg tenker jeg. Så får du si hva du tenker. Og så går dette i veksler, og til slutt så tenker alle på nye måter.

Takk for det tipset, men jeg syns jeg gjør noe hele tiden jeg da. Syns det er litt motsatt av hva du sier. Hvis jeg tar hardt i, så reagerer jeg bare motsatt. Hvis jeg kjører på en hel dag. Men joa, i starten så får man mer lyst om man begynner.

En trenger jo ikke fylle dagene med skal burde og må-ting. Men innimellom må en bare plukke seg opp og begynne på noe en vet at en har hatt lyst til på ett eller annet tidspunkt, som kanskje kan bli lystbetont etterhvert. Hva med noe som forplikter? Som et kurs.
AnonymBruker
Skrevet

En trenger jo ikke fylle dagene med skal burde og må-ting. Men innimellom må en bare plukke seg opp og begynne på noe en vet at en har hatt lyst til på ett eller annet tidspunkt, som kanskje kan bli lystbetont etterhvert. Hva med noe som forplikter? Som et kurs.

Men hvis det man har lyst til er veldig slitsomt da?

Gjest Gargamel
Skrevet

Start på A i Wikipedia.

Akkurat det gjorde jeg også, noe de voksne synes var litt komisk. Godt å se at jeg ikke er alene med avviket mitt.

Papirutgaven er best, for der oppdager man også mange ting man i utgangspunktet ikke lurer på.

Madelenemie
Skrevet

Akkurat det gjorde jeg også, noe de voksne synes var litt komisk. Godt å se at jeg ikke er alene med avviket mitt.

Papirutgaven er best, for der oppdager man også mange ting man i utgangspunktet ikke lurer på.

Hei!

Jeg gjorde også det:-)

Men husker ikke at det var fordi jeg kjedet meg, likte vel den systematiske inndelingen :-) og faktaene.

Jeg kjøpte mitt eget leksikon da jeg var 16 år for egne opptjente penger ,det syns andre var rart.

Det er greit å være rar på sånne måte:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...