Gå til innhold

Barnas kjærester

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Til trådstarter.

Du virker reflektert, du lytter, lærer, og gir tilbakemeldinger her på en klok måte.

Dette ordner du ganske greit.

La de unge få eksperimentere litt og virkelig være ungdommer og det å kjenne på det å være forelsket.

Man blir tidsnok "gammel" og tenker tilbake på ungdomstiden ;-)

Hilsen han pappa'n til 2 :-)

Takk:-)

Det har vært til god hjelp for meg å lese andres meninger:-)

Anonymous poster hash: 9836c...ac1

Anonymous poster hash: 21b44...77c

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har de det - og hva er "unge" i denne sammenhengen? Under 20 eller under 30?

Størsteparten av kvinnene som skiller seg, gjør det mens de er i slutten av 20-årene. Mennene er ofte litt eldre, så her er flertallet litt over 30. Samboerbrudd finnes det ikke statistikk på. Men disse parene har jo vært relativt unge da de slo seg sammen.

Jeg tror det er en fordel å vente med ansvar som ekteskap, barn, boliglån osv., til man er voksen og vet både hva man vil og hva det innebærer.

Ok

Da må jeg lete frem undersøkelsen,

Skal se om jeg greier det.

Det gjaldt de under 25 mener jeg å huske

AnonymBruker

Du må huske at de kommer innom for å kartlegge kjærestens mor. Hvis mor ikke består testen, tørr de ikke satse på forholdet :-)

Ok:-)

Jeg sier ikke mye:-)

Jeg syns jeg selv er utadvendt for tiden, andre oppfatter meg reservert og snill?? Det er merkelig!!

Jeg er ikke reservert, jeg er bare ikke så kjapp med det muntlige.

Takk for informasjonen, det virker klokt nok, men jeg visste ikke at det var sånn.

Nå har det vart over et år, at vi snakket sammen er fordi min sønn hentet meg og sa vi skulle snakke, jeg smilte og snakket litt, det samme gjorde motparten, nå har jeg blitt nær, pga av , at , ja , vanskelig å begripe, men som min mann sier, på en måte ligner vi.

To reserverte trenger tid, nå er nok jeg litt mer tilbakeholden og mer sånn som blir glad i andre på avstand,

Det er jo min sønn jeg gir rådene, feks om å ta vare på, verdsette og være oppmerksom.

Hun er veldig vakker, jeg prøver ikke se på henne for da blir jeg opptatt av det lyse myke håret, smilehullene, den lille smilemunnen, den myke latteren og de seriøse øynene , hun har, som jeg har sett, som jeg liker, men viker unna, fordi det blir så voldsomt.

AnonymBruker

Siden ekteskap og livslangt forhold nettopp er en slik stor forpliktelse som du skriver, vil jeg se på det som en stor fordel om de ikke forhaster seg og gifter seg tidlig, men tar seg god tid og er sammen som kjærester, også kanskje samboere først. Å bli kjent med"svigerfamilien" er en viktig måte å bli kjent med kjæresten på, så jeg syns absolutt man bør hilse på foreldrene og kjenne dem godt før det er snakk om giftemål. Tenk hvis et av de yngre barna dine kommer hjem med en kjæreste du overhodet ikke liker, da har du muligheten til å påvirke LITT i negativ retning, før de er forlovet (nå tenker jeg på unge tenåringer altså, som man kan bestemme litt over hva de skal gjøre i ferien og fritiden, hvilke venner og miljøer man oppfordrer dem til å delta i, og hvilke man bare stilletiende boikotter ved at det ikke passer å kjøre, det kræsjer med andre planer, man er bare ikke så tilretteleggende). Jeg mener ikke snakke negativt om barns kjærester, men en viss påvirkning har man jo? Som du sier med denne jenta dere liker så godt, da er man jo positiv til at de tilbringer tid sammen og blir kjent med familien.

Anonymous poster hash: 1d8d1...959

Jeg er mest enig i det du skriver.

Det er noen innvendinger jeg har, men jeg har drukket så mye vin at jeg ikke orker og mestrer systematisere og presentere dem skikkelig.

Eller vin og vin, det smaker lokal saft:-)

Men jeg er sliten enten det skyldes sol eller vin.

Jeg skal derfor prøve å tenke ut noen formuleringer av de motargumenterene jeg har.

Ellers er jeg godt fornøyd med å få deres perspektiv,

Da jeg ikke har mye erfaring på dette området.

AnonymBruker

Hjelpe meg. Hadde jeg kommet som teårings-kjæreste til din sønn inn i ditt hus hadde jeg rygget fort ut igjen dersom du hadde snakket om forpliktelser og ekteskap! Slapp av og la ungdommene være unge og ha det gøy og sverme litt!

Jeg ønsker selvfølgelig ikke at mine "knuller rundt" med alle og enhver, men de kan godt ha vært innom noen forhold før de slår seg til og evt. gifter seg / får barn.

Skrev jeg ikke at det er han som får formaningene?

Ikke henne?

Jeg er nokså reservert, av natur , syns andre, ikke jeg selv.

AnonymBruker

Jøss, hvis jeg var ung og fikk den praten der ved første møte ville jeg løpt fortere enn svint :lol:

Hun får ikke høre dette,

Min sønn får råd om å være gentleman.

Når hun ikke er tilstede.

Jeg gjorde det nok ikke klart nok.

Annonse

AnonymBruker

Jeg tenker hovedsakelig som deg.

Samtidig vet jeg at mange religiøse gifter seg tidlig og at disse gjerne har svært store betenkeligheter med å skilles. Ikke dermed sagt at de har noe lykkeligere ekteskap, men de biter nok tenna mer sammen selv om de vet de ikke passer sammen, i stedet for å begynne på nytt.

Da er du inne på et perspektiv i denne tråden som nok er fremmed for mange.

Vi er i religiøse miljøer, og det er få som skiller seg, noen er det jo, men man holder nok ut, og jeg tror ikke det er så dumt som noen kanskje vil ha det til.

Med årene går ting seg til, og har man barn sammen er det god grunn for å etterstrebe å holde sammen selv om det ikke kjennes ok lenger. Det kan endre seg.

Det er ikke lett, men et valg man gjør.

AnonymBruker

Å generalisere med referanse til enkelttilfeller er etter mitt syn meningsløst. Det blir som å si at det umulig kan være sammenheng mellom lungekreft og røyking, for jeg har røkt i 40 år uten å få lungekreft.

Poenget i denne saken er at det er helt på trynet å snakke om - eller tenke på - ekteskap når barna tar med

en fersk kjæreste hjem, uansett om de er 15 eller 35. Og uansett hvor perfekt svigerbarnsemne dette måtte være.[/

Er over ett pr fortsatt fersk kjæreste ?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...