Gå til innhold

Kan jeg spørre legen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Alle i hjelpeapparatet har ferie. Fastlegen også. Og jeg har det så vanskelig. Panikkangst i tre timer i dag. Ennå ikke gitt seg. Psykiateren har gitt beskjed til legen om at han skal styre medisinene. Og med han får jeg ikke benzo

Men sliter mye nå og mister kontrollen ved angst. Kan jeg spør vikaren om benzo bare for i sommer nå når alle er borte? Eller er det "frekt"? Har time der på mandag.

Anonymous poster hash: 705fa...dc4

AnonymBruker
Skrevet

Alle i hjelpeapparatet har ferie. Fastlegen også. Og jeg har det så vanskelig. Panikkangst i tre timer i dag. Ennå ikke gitt seg. Psykiateren har gitt beskjed til legen om at han skal styre medisinene. Og med han får jeg ikke benzo

Hvorfor ikke?

Men sliter mye nå og mister kontrollen ved angst. Kan jeg spør vikaren om benzo bare for i sommer nå når alle er borte? Eller er det "frekt"? Har time der på mandag.

Det værste som kan skje er at du får nei.

Anonymous poster hash: 97f4c...f6f

AnonymBruker
Skrevet

hva slags symptomer har du på panikkangsen?

Anonymous poster hash: b0a9a...9db

AnonymBruker
Skrevet

hva slags symptomer har du på panikkangsen?

Anonymous poster hash: b0a9a...9db

Jeg får det slik at "alle ser på meg, tvers gjennom meg, og jeg får problemer med å fokusere blikket. Jeg blir veldig redd og forvirra.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke?

Det værste som kan skje er at du får nei.

Anonymous poster hash: 97f4c...f6f

Har vært avhengig, men det er mange år siden.

Pleier å få til fly, tannlege etc. Nå mente jeg ikke å bruke det fast, kun akutt nå i ferien

Alternativet må være en innleggelse, men dps er også stengt i sommer.

Skrevet

Jeg synes ikke det er spesielt smart med den type medikamenter når du har en fortid bak deg med misbruk. Kanskje du heller bør vurdere medisiner som ikke gir avhengighet for din angst, dette er sikkert noe din lege kan hjelpe deg med. Jeg synes uansett du skal ta det opp med vedkommende, du strever og trenger hjelp.

Har du og din behandler lagt en slagplan på hvilke tiltak som kan være nyttig å iverksette? Hvordan jobber du ellers med angsten?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...