Gå til innhold

Normalt å være redd nå?

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Er så skeptisk når jeg ser elva vokse, syns den vokser fort også. Det er flomvarsel på oransje nivå nå, er redd det skal gå over til rødt :( Er redd hele stedet skal bli elv, det er jo et vann her også som kan flomme over. Eller overdriver jeg nå? Får angst av dette. Håper de som har greie på det følger nøye med og at folk blir evakuert om det blir farlig, men så stoler jeg ikke helt på det heller. 

Gjest gjesteleser
Skrevet

Kan du gjøre noe for at ikke elva skal stige? Nei, det kan du ikke. Så slutt å tenk på det. Stiger elva nok til at det blir faretreuende blir dere evakuert, gjør den ikke det er jo alt ok.

Gjest Gargamel
Skrevet

Jeg synes det er normalt å bli bekymret med tanke på hva som har skjedd i nabolaget ditt. Du får bruke frykten konstruktivt og lager en liten plan over hva dere gjør om det blir verre. Jeg vil tro nve følge nøye med og varsler om nødvendig.

stjernestøv
Skrevet

Kan du gjøre noe for at ikke elva skal stige? Nei, det kan du ikke. Så slutt å tenk på det. Stiger elva nok til at det blir faretreuende blir dere evakuert, gjør den ikke det er jo alt ok.

Kan jo ikke gjøre noe med det nei, føler avmakt. Den høres veldig godt nå, har begynt å bevege på steiner, umulig å ikke tenke på det. 

stjernestøv
Skrevet (endret)

Jeg synes det er normalt å bli bekymret med tanke på hva som har skjedd i nabolaget ditt. Du får bruke frykten konstruktivt og lager en liten plan over hva dere gjør om det blir verre. Jeg vil tro nve følge nøye med og varsler om nødvendig.

Håper de følger nøye med ja. Prøver å legge planer. Sist var det flere som måtte evakuere selv, de fikk ikke noen beskjed om det. Mens noen ble vekket midt på natten. 

Endret av stjernestøv
AnonymBruker
Skrevet

Håper de følger nøye med ja. Prøver å legge planer. Sist var det flere som måtte evakuere selv, de fikk ikke noen beskjed om det. Mens noen ble vekket midt på natten. 

Ifølge NVE blir en mindre flom enn det var i fjor.

Det går sikkert bra;)

Anonymous poster hash: 87c6f...96d

stjernestøv
Skrevet

Det går sikkert bra;)

Håper inderlig det. 

stjernestøv
Skrevet

Det går sikkert bra;)

Men hvordan kan de vite det?

Skrevet

Hva sier folk rundt deg? Diskuterer du elva med dem? Er de andre like redde som deg, eller bekymrer deg seg litt mindre?

Ut i fra hva som skjedde i fjor, så er det jo ikke så rart at du er redd flom. Samtidig så var flommen i fjor helt eksepsjonell, og det er veldig lite sannsynlig at det samme vil skje i år. For din del, så tror det vil være en stor fordel om du kan la være å stirre så mye på elva og prøve å avlede deg selv med å tenke på noe annet. Skal dere snart reise på ferie?

stjernestøv
Skrevet (endret)

Hva sier folk rundt deg? Diskuterer du elva med dem? Er de andre like redde som deg, eller bekymrer deg seg litt mindre?

Ut i fra hva som skjedde i fjor, så er det jo ikke så rart at du er redd flom. Samtidig så var flommen i fjor helt eksepsjonell, og det er veldig lite sannsynlig at det samme vil skje i år. For din del, så tror det vil være en stor fordel om du kan la være å stirre så mye på elva og prøve å avlede deg selv med å tenke på noe annet. Skal dere snart reise på ferie?

Alle snakker jo om elva men familien er ikke så bekymret som meg, alle andre snakker om elva og og legger ut på FB. Nå er det varmt og elva øker stadig, vil den plutselig stoppe å øke da? Vi reiser en tur neste fredag, og da er vel elva enda større. Det er jo meldt varmt og regn også. Kunne tenkt meg å reist nå. 

Endret av stjernestøv
Skrevet

Er så skeptisk når jeg ser elva vokse, syns den vokser fort også. Det er flomvarsel på oransje nivå nå, er redd det skal gå over til rødt :( Er redd hele stedet skal bli elv, det er jo et vann her også som kan flomme over. Eller overdriver jeg nå? Får angst av dette. Håper de som har greie på det følger nøye med og at folk blir evakuert om det blir farlig, men så stoler jeg ikke helt på det heller. 

Jeg hadde vært bekymret med tanke på hva du har opplevd der tidligere. På tide å dra på en lang sommerferie? Eller flytte noen kilometer lengre bort?

stjernestøv
Skrevet

Jeg hadde vært bekymret med tanke på hva du har opplevd der tidligere. På tide å dra på en lang sommerferie? Eller flytte noen kilometer lengre bort?

Ja kunne godt ha flyttet jeg. Kunne tenkt meg å reist nå. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...