Gå til innhold

NHD: Nedtrapping Quetiapine og søvn.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For 4-5 måneder siden startet jeg nedtrapping av Quetiapine. Jeg gikk da på 300 mg depot for søvn, uro og tankekjør. Jeg har brukt dette preparatet i omlag 3 år. Nå har jeg stått på 50 mg i over 3 måneder, men jeg sliter veldig med søvn og uro. Jeg sovner godt på kvelden, men våkner veldig tidlig (mellom kl 4-5) omtrent hver dag og har også en del oppvåkninger. Det begynner å slite på da dagene blir veldig lange. Jeg er ikke særlig trøtt ila dagen (før jeg tar Quetiapine igjen på kvelden), så det går greit, men det er slitsomt psykisk. Jeg vil helst ikke trappe opp igjen på Quetiapine. Jeg vet ikke om det har noe å si at jeg er undervektig, men skriver det for sikkerhetsskyld. Det som er spørsmålet mitt er hvor lang tid det tar før søvnrytmen er tilbake, eventuelt om det er et annet, ikke vanedannende, preparat å anbefale? Eller om det er noen andre forslag eller erfaringer? Alt tas i mot  :)

Anonymous poster hash: 39b59...cc9

Anonymous poster hash: 6e823...a29
Skrevet

Circadin kanskje det er et melatonin preparat som er kroppens eget stoff for søvn,tror ikke det er vanedannende, har ikke merket noe til det sev.Ulempen er at det må tas en til to timer før du skal legge deg,ellers har ikke jeg merket noen bivirkninger.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar - det skal jeg sjekke ut :)

MariMariMari
Skrevet

Hei :)

Håper det er greit at jeg kommer inn med et spørsmål til trådstarter.

JEg har gått på seroquel 200 mg for de samme årsakene som du i 3 mnd. Nå er jeg kommet opp i en tilstrekkelig dose lamictal og skal prøve å trappe ned seroquel.

Hvordan trappa du ned seroquel depot? Merka du noen bivikrninger? Ble du dårligere psykisk?

Hvilke andre medisiner bruker du?

AnonymBruker
Skrevet

Hei du. Jeg anbefaler deg å rådføre deg med lege angående nedtrappingen. Jeg har ikke blitt noe merkbart dårlig annet enn søvn, og noe mer uro, dog tolerabelt. Men nå går jeg fortsatt på en liten dose, men jeg aner ikke om det har noe å si til eller fra. Det tok en god stund før jeg merket noe til søvnen og uroen. Men jeg er mer våken på dagtid sammenlignet med når jeg gikk på høyere dose. 

AnonymBruker
Skrevet

ja det er psyikateren som har bedt meg trappe ned pga bivikringer. (vektøkning, vann i kroppen, og litt utslag på blodprøver) Jeg er skeptisk og redd jeg skal bli psykisk dårligere igjen.

Anonymous poster hash: c9f06...16a
AnonymBruker
Skrevet

Forstår at du er redd for det. Kan dere drøfte om det finnes noen erstatning for Seroquel?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...