Gå til innhold

Nedprioritert?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det slik at man blir nedprioritert innen helsevesenet hvis man ikke jobber, og ikke har barn og forsørgeransvar?

Anonymous poster hash: 14076...73d
Skrevet

Er det slik at man blir nedprioritert innen helsevesenet hvis man ikke jobber, og ikke har barn og forsørgeransvar?

Anonymous poster hash: 14076...73d

Nei?

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke, NHD delte denne lenka tidligere som sier noe om prioritering ift psykiske helsehjelp

https://helsedirektoratet.no/Lists/Publikasjoner/Attachments/77/IS-1582-Prioriteringsveileder-psykisk-helsevern-for-voksne.pdf

KOMMENTAR/DISCLAMER: Bare skumleste (og jeg er mer pasient enn lege lizzom) men fikk inntrykk av at å ikke jobbe kan telle marginalt positivt hva gjelder prioritering siden man da har en potensiell ekstra bonus ved at å bli friskere kan potensielt føre til overgang til arbeidsliv som har en helsemessig bonuseffekt for individet (altså man tenker ikke samfunnsøkonomisk). Å ha barn fikk jeg inntrykk av at i noen tilfeller kan føre til noe høyere prioritering. Uansett er det trolig en relativt dårlig strategi dersom du planlegger å få barn eller si opp jobben for å komme lengre frem i behandlingskøen, da er du nok på villspor  :ph34r:

For ikke psykisk helsehjelp så vet jeg ikke men sikkert noe liknende prioritering antar jeg?

Anonymous poster hash: 914cf...ec6
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jobb er uten betydning. Omsorgsansvar for små barn har betydning - særlig om en er aleneforelder.

Skrevet

jeg jobber ikke, og har ikke barn, og etter 1 runde på dps hos en dårlig og useriøs behandler, ble jeg nedprioritert :D

• 2 uker senere...
Skrevet