Gå til innhold

Nedprioritert?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det slik at man blir nedprioritert innen helsevesenet hvis man ikke jobber, og ikke har barn og forsørgeransvar?

Anonymous poster hash: 14076...73d
Skrevet

Er det slik at man blir nedprioritert innen helsevesenet hvis man ikke jobber, og ikke har barn og forsørgeransvar?

Anonymous poster hash: 14076...73d

Nei?

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke, NHD delte denne lenka tidligere som sier noe om prioritering ift psykiske helsehjelp

https://helsedirektoratet.no/Lists/Publikasjoner/Attachments/77/IS-1582-Prioriteringsveileder-psykisk-helsevern-for-voksne.pdf

KOMMENTAR/DISCLAMER: Bare skumleste (og jeg er mer pasient enn lege lizzom) men fikk inntrykk av at å ikke jobbe kan telle marginalt positivt hva gjelder prioritering siden man da har en potensiell ekstra bonus ved at å bli friskere kan potensielt føre til overgang til arbeidsliv som har en helsemessig bonuseffekt for individet (altså man tenker ikke samfunnsøkonomisk). Å ha barn fikk jeg inntrykk av at i noen tilfeller kan føre til noe høyere prioritering. Uansett er det trolig en relativt dårlig strategi dersom du planlegger å få barn eller si opp jobben for å komme lengre frem i behandlingskøen, da er du nok på villspor  :ph34r:

For ikke psykisk helsehjelp så vet jeg ikke men sikkert noe liknende prioritering antar jeg?

Anonymous poster hash: 914cf...ec6
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jobb er uten betydning. Omsorgsansvar for små barn har betydning - særlig om en er aleneforelder.

Skrevet

jeg jobber ikke, og har ikke barn, og etter 1 runde på dps hos en dårlig og useriøs behandler, ble jeg nedprioritert :D

• 2 uker senere...
Skrevet

Blir man prioritert fremover i køen er det en god grunn til det.. Ble selv veldig psyk i barseltiden, sier seg selv at det ikke er en god start på livet å ha en mor som ikke fungerer normalt. Kom svært fort inn til dps (flere mnd ventetid normalt), men de ukene jeg måtte vente var likevel for lang ventetid, synes jeg. Men forstår selvsagt at for seg selv er det uansett ille, og hjelper ikke å føle at man er "nedprioritert".

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg ble syk i svangerskapet og fikk tlf fra dps samme dag jeg snakket med fastlegen. Neste dag var jeg i gang og kort tid etterpå innlagt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...