Gå til innhold

Hvordan si fra?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går i gruppe og har funnet ut over lang tid at behandlingen ikke er bra for meg og fører til at jeg ikke fungerer i hverdagen. Jeg mister da min individualterapeut, men det får så være så lenge det ikke er bra for meg. Har prøvd å gi det en sjanse i snart tre år nå men jeg føler meg ikke bedre, bare verre. Det går også utover forholdet til samboeren min.

Terapeuten har en egen evne til å overtale meg til å fortsette og det han sier høres så logisk ut at jeg gang på gang har bestemt meg for å prøve mer. Men jeg klarer ikke mer og det er ikke bra for meg. Men jeg vet ikke hvordan si fra og holde på den avgjørelsen selv om jeg vet at dette er negativt for meg.

Hvordan si fra og hvordan klare å holde på avgjørelsen? Jeg har blitt presset inn i dette ved at jeg mister min terapeut om jeg slutter. Redd for å stå alene, på egen hånd.

Anonymous poster hash: 0bc55...826

Skrevet

Hvis du har bestemt deg og ikke ønsker at terapeuten din skal prøve å overtale deg til å fortsette, så synes jeg du skal skrive et brev til terapeuten din hvor du forklarer dette. Be samtidig om at dere i kommende time kan drøfte hvordan avslutningsprosessen skal være. Det vanlige er vel at du må si fra i gruppa at du vil slutte og så komme på de kommende 4 gruppemøtene eller noe sånt?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går i gruppe og har funnet ut over lang tid at behandlingen ikke er bra for meg og fører til at jeg ikke fungerer i hverdagen. Jeg mister da min individualterapeut, men det får så være så lenge det ikke er bra for meg. Har prøvd å gi det en sjanse i snart tre år nå men jeg føler meg ikke bedre, bare verre. Det går også utover forholdet til samboeren min.

Terapeuten har en egen evne til å overtale meg til å fortsette og det han sier høres så logisk ut at jeg gang på gang har bestemt meg for å prøve mer. Men jeg klarer ikke mer og det er ikke bra for meg. Men jeg vet ikke hvordan si fra og holde på den avgjørelsen selv om jeg vet at dette er negativt for meg.

Hvordan si fra og hvordan klare å holde på avgjørelsen? Jeg har blitt presset inn i dette ved at jeg mister min terapeut om jeg slutter. Redd for å stå alene, på egen hånd.

3 år og forverring holder som argumentasjon.

Anonymous poster hash: a859b...482

AnonymBruker
Skrevet

Og så kan du selvsagt legge til a tdu er åpen for annen behandling som evnt kan prøves.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har bestemt deg og ikke ønsker at terapeuten din skal prøve å overtale deg til å fortsette, så synes jeg du skal skrive et brev til terapeuten din hvor du forklarer dette. Be samtidig om at dere i kommende time kan drøfte hvordan avslutningsprosessen skal være. Det vanlige er vel at du må si fra i gruppa at du vil slutte og så komme på de kommende 4 gruppemøtene eller noe sånt?

Må komme på de 3 neste gruppemøtene, men skjønner ikke hvordan. Sist gikk jeg ut av gruppa og jeg kom ikke tilbake før sommerferien. Jeg makter ikke ét gruppemøte til, men antar ar jeg må? Det er en sorg for meg at jeg må slutte med min behandler gjennom ti år, men sånn må det bli. Går til psyke pleier i bydelen og hun forstod meg, vi skal ha et samarbeidsmøte til høsten. Skal skrive det brevet/mailen som du nevner og så går vel sommeren på halv åtte. Er veldig trist.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, men spørs om jeg blir "trodd". Hn forklarer det med så mye logisk. Men det er det ikke for meg. Ikke nå lenger.

AnonymBruker
Skrevet

Og så kan du selvsagt legge til a tdu er åpen for annen behandling som evnt kan prøves.

Det skal jeg absolutt prøve. Håper det er mulig. Tror hn iallefall kan søke meg til ny terapeut. Men nå har jeg gått så lenge i terapi at jeg føler det blir litt feil "å begynne på nytt" nå. Men kanskje de har andre tilbud. Takk for forslaget.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...