Gå til innhold

NHD- Gamle psykiatere og terapi.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor virker det som eldre psykiatere ikke behersker metakognitiv terapi? Min psykiater er nesten pensjonistalder og det er mest "hva vil du prate om i dag" terapi. Bør det ikke stilles strengere krav til behandlere om å ta etterutdanning, kurs o.l. for å henge med..?

Anonymous poster hash: c836c...2ad
AnonymBruker
Skrevet

Er du sikker på at "hva vil du prate om i dag" ikke bare er en innfallsvinkel for å lure inn litt metakognitivt underveis? Evt at de vurderer deg til å være relasjonsskadet, og ser det som mest hensiktsmessig å fokusere på trygghet? (Her er jeg på tynn is)

Har gått hos en eldre en i mange år, og det er da stadig fokus på det å se på sine egne måter å tenke på.

Anonymous poster hash: 846f8...562
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke bare de eldre som er slik. Jeg gikk hos en psykiater, som ikke forstod noe om ocd, og når jeg forklarte att jeg feks hadde tvangstanker av seksuell natur, så dro vedkommende den konklusjon att jeg nermst var slik tvangstankene var. Håpløst opplegg. Jeg ble litt bestyrtet, men det lærte meg om ikke annet enn att jeg iallefall ikke er tvilsom på den måten.

Anonymous poster hash: a2400...8b4
AnonymBruker
Skrevet

Er du sikker på at "hva vil du prate om i dag" ikke bare er en innfallsvinkel for å lure inn litt metakognitivt underveis? Evt at de vurderer deg til å være relasjonsskadet, og ser det som mest hensiktsmessig å fokusere på trygghet? (Her er jeg på tynn is)

Har gått hos en eldre en i mange år, og det er da stadig fokus på det å se på sine egne måter å tenke på.

Anonymous poster hash: 846f8...562

Nå har jeg lest en god del om metakognitiv terapi og det er definitivt ikke det min psykiater driver med. Og nei jeg er ikke relasjonsskadet.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke bare de eldre som er slik. Jeg gikk hos en psykiater, som ikke forstod noe om ocd, og når jeg forklarte att jeg feks hadde tvangstanker av seksuell natur, så dro vedkommende den konklusjon att jeg nermst var slik tvangstankene var. Håpløst opplegg. Jeg ble litt bestyrtet, men det lærte meg om ikke annet enn att jeg iallefall ikke er tvilsom på den måten.

Anonymous poster hash: a2400...8b4

NHD ville vel kalt det psykiateren min driver med for "snikksnakk"..

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvorfor virker det som eldre psykiatere ikke behersker metakognitiv terapi? Min psykiater er nesten pensjonistalder og det er mest "hva vil du prate om i dag" terapi. Bør det ikke stilles strengere krav til behandlere om å ta etterutdanning, kurs o.l. for å henge med..?

Det finnes dessverre ingen resertifiseringsordning for psykiatere (eller psykologer, sykepleiere eller sosionomer). Derfor kan du finne slike utdaterte personer.

På den annen side kan en ikke forvente at alle behandlere skal tilegne seg alle nye behandlingsformer. Men de må henvise til andre når det kreves en behandling de selv ikke behersker.

Madelenemie
Skrevet

Det finnes dessverre ingen resertifiseringsordning for psykiatere (eller psykologer, sykepleiere eller sosionomer). Derfor kan du finne slike utdaterte personer.

Hei!

Man trenger ikke bruke kompliserte beskrivelser på det man gjør,

det viktigste er at man gjør en god jobb som psykiater, og det gjør man ganske så enkelt ved å bry seg!

Min pensjonerte psykiater..hva hun drev med, takk Gud for at jeg slapp tenke på det og hva det het.... :huh:

Jeg fikk hjelp og ble en frisk autist det er jeg og hun gjensidig glad for.

Så enkelt og så flott er det.

motorPrøysen
Skrevet

Har psykiateren din sagt at det er metakognitiv terapi hun driver med? Hvis ikke, kan du ikke forvente at det tilfeldigvis er nettopp den terapiformen hun benytter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...