Gå til innhold

Hvordan er det best å si fra om dette?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg observerte datteren min i dag på ridekurs. En av de andre hestene ble plutselig skremt og løp av gårde så den unge rytteren datt av (altså ikke min datter). Rytteren falt hardt rett på ryggen. Det var en ung ridelærer, og ut fra måten hun straks prøvde å dra opp rytteren fra bakken, selv om rytteren klagde på sterke ryggmerter, skjønte jeg at ridelæreren ikke var opplært i hvordan håndtere potensielle skader.

Situasjonen gjorde meg betenkt og bekymret. Jeg har lyst til å si fra til hovedlæreren (sjefen for ridehuset og ridekurset). Men er usikker på hvordan jeg skal si fra, for sjefen virker noe var for kritikk. Det er for øvrig en veldrevet rideskole.

Anonymous poster hash: 0ebb6...2a4

Fortsetter under...

Bokormen123

Kanskje du kan sende en mail eller hvis du tør å ta det face-to-face, og spørre på generell basis hva slags opplæring ridelærerne har i forhold til skader o.l. Ut fra svaret du får da, kan du jo gi dette som et eksempel og fortelle at du blir litt betenkt i forhold til om eventuelle skader behandles på riktig måte.

påskelilje

Jeg synes du skal si i fra til sjefen.

Mi jente rir, og der hun rei i fjor var det flere ting vi ikke syntes var greit (gjaldt ikke sikkerhet, men andre ting). Jeg skrev en mail hvor jeg listet opp de tingene jeg synte kunne bli bedre, og fikk grei respons på det. Jeg var til stede da mi jente datt av hesten, og da løp jeg bort med en gang, og ridelæreren kom fort til, og var spesielt opptatt av armen hennes, fordi hun hadde vondt der. Hun ba oss følge godt med og gå til lege dersom vi fryktet brudd. Det var det heldigvis ikke.

Det beste er face to face. Mail og telefon er vel likestilt. Fordleen med mail er at du kan bruke tid på å formulere deg korrekt. Og du vet hva du skrev, og du kan lese flere ganger det ridelæreren svarer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...