AnonymBruker Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 Grunnen til at jeg spør, er at jeg har mistanke om becthrerews pga symptomer jeg har lest om, pluss jeg har et par slektninger med diagnosen (med tanke på arv). Jeg har egentlig hatt morgenstivhet siden jeg var rundt 10 år, husker jeg hver morgen måtte strekke meg pga jeg var så stiv i korsryggen, og jeg hadde ofte brennende smerter i ryggen når jeg bar den tunge skolesekken... Nå senere åra ( nærmer meg 40) har jeg begynt å kjenne mer på ryggproblemer. Har lenge vært plaget med vonde skuldre og nakke. Det knaker som når man knar på en melpose nedover virvlene på baksiden av halsen når jeg trykker, i tillegg får jeg ofte muskelknuter i nakkemuskulaturen. Kjenner også jeg har ømme punkter på hver av skuldrene. Jeg strekker meg på skrå begge veier og kjenner stramhet i muskulatur. Stivheten og smertene kommer og går, men siste tiden har jeg blitt verre når jeg sitter lenge eller når jeg ligger. Det hjelper å være i bevegelse... Ulempen/fordelen er jo at jeg blir tvunget til å trene litt daglig for å holde smertene i sjakk. Jeg har for tiden mest problemer med ene hoften, den har en tendens til å bli vond og stiv... da må jeg opp og tøye på ulike måter før jeg kan legge meg igjen. Da jeg var og svømte i sommer virket det som den andre hoften låste seg, jeg vet ikke om jeg gjorde for hard bevegelse eller hva, men fikk dritvondt.. jeg som troddee svømming sksulle være bra for hoftene. Det gikk over etter noen minutte,r men jeg følte meg halt og hadde dritvondt når jeg skulle bevege meg. Jeg er redd det kanskje ikke er bare muskulært, men noe revmatisk. For noen år tilbake gikk jeg til fysio pga stiv muskulatur i nakke og kjeve (klikkekjeve), fikk til sllutt på plass kjeven, men stivhet i nakken kom tilbake hele tiden og fysioterapeuten ga meg opp og sa det kanskje var hormelt? Jeg gikk forøvrig ikke til lege med dette og det har gått noen år og jeg har følt meg litt bedre, inntil jeg fikk barn for 7 år siden. Klikkekjeven har også kommet tilbake. SÅ min stivhet strekker seg fra kjeven og ned til hoftene. Jeg hører og til tider en knekkelyd fra nede på føttene når jeg går, som jeg må "riste" på plass.... Hahaha her er det nok mye som feiler meg... Forkalkninger osv. Tips til hvor jeg skal gå frem? Jeg er redd om jeg bare går til fysio så blir det bare å få på plass om og om igjen, og heller ikke utrede i tilfelle det er noe kronisk... som jeg bør få medikamentell behandling for - revmatisme, bekterews osv... Burde jeg fått henvisning til revmatolog? Jeg må forøvrig nevne at jeg lett blir stiv i fingrene, jeg kan ikke vispe egg lenge uten å bli sliten eller å massere noen, da får jeg skikkelig vondt i fingrene... Anonymous poster hash: 10e77...3da 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/406510-hofterygg-s%C3%B8ke-lege-eller-fysio-f%C3%B8rst/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
ekte nick Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 Du må uansett til lege for å få henvisning til fysioterapeut. Så jeg syns du skal be om henvisning til revmatolog samtidig. (Sier legen nei, så insister). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/406510-hofterygg-s%C3%B8ke-lege-eller-fysio-f%C3%B8rst/#findComment-3640222 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.